Gå til innhold

ynor

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2011 X3 2.0dA X-drive

ynor's Achievements

  1. Noen som har fått tunet N47 av tuningservice.no og vil dele sin erfaring? Ser de oppgir 222 hk/460 nm på denne motoren, men tall sier vel ikke alt. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
  2. Hvilken karakteristikk har softwaren for PPK i forhold til en "standard" remapping? Har BMW tatt ut litt lite på disse, eller tilsvarer de en "standard" remapping? Er usikker på om jeg skal vente til PPK evt. kommer til min bil (F25 2.0d), eller gå for ECU tuning...
  3. ynor

    F10/F11 tråden

    Har fått inntrykk av på flere forum at BMW underrapporterer effekten av disse Performance Kit-ene. Noen som har kjennskap til om de gir samme trøkk som en standard remap (ESS, TRF etc.) som ofte ligger rundt 220 hk / 450 nm til mye rimeligere pris når man er utenfor nybil-garantien? Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
  4. Mitt verksted anbefalte at jeg ikke la ut på sommerferie med bilen før de hadde byttet turbo, da de ikke kunne garantere at den kunne holde i ferien. Spurte om årsak til hvorfor den skulle ryke før 30k på en nokså ny bil, men det hadde de ikke svar på. Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
  5. Noen som har kjennskap til hvordan M Performance Power Kit er i forhold til "vanlig" software tuning på N47-motorene?
  6. Hei, Jeg kjøpte bilen brukt for ca 2 mnd siden, og dette er en Premium Selection med full BMW garanti. Jeg merket etterhvert at turboen lager unormalt høy lyd når bilen er kald, og det høres godt inni kupèen. Høres ut som en svak sirene eller et utrykningskjøretøy i nærheten. Jeg er snar med å ta kontakt med BMW verkstedet i Tromsø for å få sjekket og rettet på alt som kan være potensielle utgiftsposter når garantien er gått ut. Dermed bar det inn med bilen for en sjekk av turbo. De skudde av innsuget og bekreftet slark i en aksling til turboen, og det skal visstnok ikke være lenge før den ryker iflg forhandler. Dermed får jeg ny på garanti. Syns det var lite km den turboen tålte dog..!
  7. Nybil-garantien er i ferd med å løpe ut for min 2011 X3 med N47 motoren, 163 hk versjonen. Får ny turbo på garantien (bilen er kjørt i underkant av 30.000 km!), og tenker det skal chippes når ny turbo er på plass. Det finnes mange forskjellige tunere som nå leverer softtuning til F-seriene. De fleste gir rundt 220 hk / 440 nm for 6-7 lapper, f.eks: http://www.br-performance.be/en-be/chiptuning/1-cars/5-bmw/651-x3/656-f25-2011/3510-xdrive-20d/ Optituning.no leverer på 210,4hk og 444,2nm på nav, som de sier tilsvarer 247hk og 522nm (!!) i motor på en 520d (samme motor). Nå er ikke M Performance Power kit (PPK) kommet til X3 for denne motoren enda, men ser det har blitt skrevet mye om at BMW underrapporterer betydelig effekten i dette kitet. Mellom 15.000 og 20.000 kr er dyrt, men dog står BMW inne for tuningen. Motorene skal visstnok få en mye penere gange, spesielt på tomgang. Er det verdt å vente på evt. PPK til X3? Vil effekten i disse tilsvare en god software tuning? Noen som har erfaring med Optituning vs. de mer kjente tunerene som f.eks ESS og TRF?
  8. Takk for svar! Tror jeg forsøker Goodyear EfficientGrip SUV denne gangen, selv om det ikke er BMW-"godkjent" dimensjon
  9. Hei, Har en 2011 F25 2.0da X-drive. Skal kassere run-flatdekkene som står på 18-tommerene. Originalt er disse 245/50R18, men jeg tror jeg skal forsøke Goodyear EfficientGrip SUV (ikke run-flat!) pga gode reviews på lite støy. Disse kommer dog ikke i denne dimensjonen, og det nærmeste Goodyear leverer på disse dekkene er 235/55R18. På norske veier er kanskje dette en mer gunstig dimensjon, med litt smalere dekk for mindre sporing og mindre støy på den grove asfalten. Men kan man bruke 235/55R18 på original-felgene (8" felger)? Noen som har erfaring med Goodyear EfficientGrip SUV?
×
×
  • Opprett ny...