
Torsam
Medlem-
Innholdsteller
15 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
E39 - 523ia .99
Torsam's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei! Noen som vet om et sted i Trondheimsområdet som retter felger med skikkelig utstyr? Fikk rettet opp en felg i fjor det var kast i (hos dekkforhandler) , men stadig vekk går lufta ut fremdeles. Må altså skikkelig utstyr til for å få felgen helt rund. Er blitt tipset om m-tech, men forstår det slik at dit må jeg komme med felgen uten dekk. Dette er jo selvsagt en del ekstra arbeid/utgifter og håper det er et sted jeg kan levere bilen med felg/dekk på bilen og få jobben gjort, mens jeg venter.
-
- felg
- felgretting
-
(og 1 andre)
Merket med:
-
Booster på hovedstrøm på dynamoen og jord på en random mutter på dempertårnet. Liten spark, voila the car is alive. Må ha bommet litt på den i går. Skrudde av ledningen i dag for å komme bedre til. Burde vel fungert på + på toppen av motoren og, men det gjorde det altså ikke.
-
Edit: har forsøkt + på innsuget og dynamoen, samt forsøkt jordingen på mange forskjellige plasser. Fremdeles intet som skjer. Har ikke voltmeter, så får ikke sjekket så mye ut over det. Fjernet seter for å få bedre tilgang gjennom skiposeluka, uten hell. Og siste desperate forsøk; slått inn låsen med flattjern og hammer. Kan nå vri så mye jeg vil begge veier, men intet er forandret, sett bort i fra ihjel slått låssylinder. Så den er vel ganske kaputt..
-
Byttet frontlyker, nappet da av batteriet. Lukket bakluka uten å tenke videre over det. Nøkkelen har jeg vrikka og vridd i evighet, sprayet godt og lenge inn i låsen. I utgangspunktet gikk nøkkelen nesten ikke inn i sylinderen, men går nå helt inn. Får dog ikke vridd om. Er ikke så gira på å knekke nøkkelen da jeg kun har én. Forsøkt med booster på + i motorrommet og - på venstre dempertårn (sett forfra). (Har og forsøkt å bare koble en ledning mellom disse punktene etter et tips). Det virker helt dødt, ingen reaksjon. NAF kom og til unnsetning med sitt batteri, heller ingen reaksjon. Dette er sikkert tatt opp tidliger, har lest en del forum og det virker som at booster i motorrommet for så vidt skal fungere. Er det noe jeg gjør feil? Noe som må kobles av? Kan det være sikringer som tilfeldigvis er gåen som gjør at det ikke fungerer? NAF mannen som kom fikk på et tidspunkt vridd nøkkelen en halv gang, dog med klokken. Den skal vel mot klokken for å åpne. Sannsynlighet for låsen er helt ødelagt?
-
ah, trodde en evt kunne sees noe svetting rundt. Får bare spandere på bila enda litt mer da. Shout ut hvis noen i trheim har en brukt del og ønsker bistå.
-
En liten update, fikk endelig bilen hjem fra verksted og bremsene er slappere enn når jeg leverte den inn for blandt annet skifte bremsevæske skikkelig. Bilen kjennes overall crap ut etter diverse reperasjoner,,, men i forhold til bremsene; Hva er opplegget?! Er dette settet med skiver/klosser bare fantastisk elendig? Må de kjøres steinhardt hele tiden for å holde mål?
-
Ny slitasjevarsler ble montertert, ingen feilmelding på denne. Liten update, det kan muligens virke som pedalvandringen er noe mindre nå. Kanskje da en sammenheng med at de ikke var kjørt inn som noen nevnte tidligere?. Dog ikke fornøyd ennå, så tar fult oljeskift uansett snart.
-
Væskenivået ble fulgt nøye med under lufting og etterfylt for å ha fult nivå. Væsken var dog litt grumsete så det er nok dags for å skifte ut alt uansett. Slangene så for så vidt fine ut. Et eller annet må i hvertfall ha skjedd. Er det bare luft er jo det å foretrekke. Legger inn en kommentar etter oljeskift.
-
Bilen skal på verksted uansett å skifte dempere + diverse.. Ber dem da ta fult bremseoljeskift hvis det er litt for gammel olje uansett.. Får ikke luftet det selv på nytt, så da er det vel like greit å gi bort jobben når andre ting må gjøres. Tipper (etter å ha snakket litt rundt) det da er dannet mer luft lengre inn i systemet enn det vi fikk ut hvis oljen er gammel og mistet sin egenskap (blitt komprimert ved innpress av stempelet).
-
Var ganske sikker på vi hadde luftet godt nok.. Startet bak og tok oss god tid på hver brems med mange "pumperunder". Må ofte gjenta prosedyren, altså, hele veien rundt flere ganger?
-
Da jeg hadde kast i skivene fremme var det behov for å bytte skiver. Hadde nylig mottatt kampanjekatalogen fra GS hvor de hadde en pakke med EBC skiver/klosser/varsler. Hullborret og slisset. GSperformace, oppgradering. Tenkte det var like greit å oppgradere når de først skulle skiftes og forventet selvsagt da bedre brems. Poenget er at jeg aldri hatt dårligere bremser etter disse ble montert. Pedalen er som en svamp. Det virker som bremsetrykket bare utlignes ved nedbremsing. Man må nesten ut med strak fot ettervært, føles utrygt. Vi regnet med det da var kommet noe luft i systemt på en eller annen måte når vi presset inn stemplene, men etter lufting (fikk ut litt luft) er det like håpløst. Har så vidt sett andre diskusjoner om det samme, men ikke sett en løsning. Jeg er ikke kompetent nok til å vite årsak, men dette resultatet var i hvertfall meget skuffende. Om ikke trafikkfarlig. Skiver/klosser bak er ikke byttet, og klossene der er ikke mye slitt. Noe som er ut av sync? Tips/ råd? På forhånd takk..