Gå til innhold

Golden Slider

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F10 520dA xDrive

Golden Slider's Achievements

  1. Etter det jeg har forstått foreligger det et nytt EU direktiv der det ikke stilles krav om kjørelys bak. Dette (direktivet) blir visstnok ikke gyldig før neste år i Norge, men man ser gjennom fingrene med de bilene som allerede produseres i hht. det nye direktivet. Mitt anliggende er at jeg ikke ville være blant de som kjører uten baklys i tunneler eller kjører 100-200 meter inn i tunnelen før baklysene slår seg på. Jeg lærte høyere opp i tråden at det ikke var noen forbindelse mellom overgang fra hvitt til oransje lys på instrumenter og når kjørelys ble slått av og på. Nå har jeg fulgt med på indikatoren for nærlys i det jeg entrer en tunnel. Faktum er at den tenner umiddelbart. Dvs. at som BMW sjåfør er man sannsynligvis ikke blant de som kjører mørklagt inne i tunnelen. Da ser ikke jeg noen grunn til å kode om noe som helst.
  2. Er det slik at baklysene tenner samtidig med at instrumentbelysningen switcher fra hvitt til rødt? I så fall synes jeg det kan drøye en stund før det er lys bak på bilen, spesielt ved kjøring i tunnel. Jeg irriterer meg over andre biler som brått blir "usynlige" før baklysene tenner 200 meter inn i tunnelen. Er jeg nå en av disse selv? Kunne tenke meg å ha lys bak som en del av det normale kjørelyset.
  3. Jeg har også hørt om dette skjemaet. Imidlertid greide jeg med uten. Alt funket etter å registrert meg, og bilen, på BMW-Connecteddrive.no. Litt koder og bekreftelser og dermed var bilen online. Mulig det var så enkelt fordi bilen er såpass ny, eller så er det rett og slett så enkelt som det jeg nå har erfart.
  4. Takk for svar. Etter å ha lest meg gjennom det meste av tråden fikk jeg en del info som til da var ukjent. Til syvende og sist var det en relativt enkel prosedyre for meg: Ved å registrere meg på BMW-Connecteddrive.no løste alt seg på en smidig måte. Det jeg manglet var tilstrekkelig kunnskap om den eksterne nett-delen av Connected Drive.
  5. Har en F10 2014 som har opprinnelse i Frankrike. Den har med andre ord franske spåkinnstillinger og ”oppfatter” seg selv som fransk. De generelle språkinnstillingene er enkle å korrigere via settings i idrive menyen. Det som er en nøtt er å bli kvitt den franske identiteten. Bilen oppfatter at den er i utlandet når den er i Norge. Dette får konsekvenser for Connected Drive funksjonene. De ville jeg like å få tilgang til. Noen som har erfaringer med denne type ”identiteskrise”?
×
×
  • Opprett ny...