Gå til innhold

EmilGundersen

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om EmilGundersen

  • Bursdag 04/04/1994

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestfold
  • Kjøretøy
    BMW 520 (E39)

EmilGundersen's Achievements

  1. Virker som om det er et kjent fenomen at koppholderne på BMW E39 er dårlige. Jeg trenger nye både foran og bak til min E39 og lurer på om det finnes noen alternativer til de originale? Koppholderne bak har jeg strengt tatt ikke behov for, men det er ikke særlig pent med et hull i midtkonsollen.. Har googlet litt, og sjekket på ebay. Fant disse på ebay og det ser ut som en god løsning? http://www.ebay.com/itm/BMW-E39-FRONT-CUP-HOLDER-528i-97-00-525i-530i-01-03-540i-97-03-M5-/111519206517?fits=Make%3ABMW&hash=item19f7100c75&vxp=mtr Så om det er noen som veit om en god løsning for kaffekoppen, så taes alle forslag i mot.
  2. Har endelig fått ut det som trengs, endte opp med å kutte opp teppet der det er festet mot senter under dashen. Men får sy dette sammen igjen etter beste evne når det skal monteres. Bilen begynner også og bli tørr innvendig etter noen dager med en 2kw vifteovn stående på, selvfølgelig med litt gløtt i et vindu. Men jeg lurer på hvordan jeg kan tette et hull jeg har i gulvet , det ser ut som om lokket på et dreneringshull har løsnet? Og på de andre dreneringshullene ser det ut som om dette er sveiset på. Noen forslag til utbedring? Bilen blir jo fin innvendig, med nyrensa tepper og vask. Så lenge det ikke dukker opp masse elektriske feil, så går nok bilen lenge enda.
  3. Forsikringen dekket ikke "naturkatastrofer". Har nå begynt på demontering av interiøret, har tatt ut baksetet og lister baki bilen. Passasjer setet er også tatt ut, har demontert toppen av midtkonsollen. Men sliter litt med å finne ut av hvordan jeg tar av resten? Altså hele midtkonsollen, finnes det tegninger eller guider hvor dette står forklart? Det ser ut som om kontaktene under setet har sluppet med skrekken, men det er mye vann som sitter i isolasjon på teppet. Alle jordingspunkter osv som avdekkes når jeg får ut alt interiøret tenker jeg å spraye med elektronikk rens eller liknende. Hører også mye skvulpe lyder når jeg er ute å kjører nå, tipper dette er i kanalene. Finnes det dreneringshull i kanalene? Har kjørt noen mil med bilen i etterkant, og har ikke merket noe som tyder på at noe er galt. Men det kan vel dukke opp med tiden..
  4. Hei, Har ganske nylig fått meg en BMW E39, bilen har nylig stått under endel vann. Tipper det har vært opp til dørlistene på det værste. Det har vært mye vann inne i bilen, mest i fotbrønnene bak. Jeg har til nå tørket opp etter beste evne inne i bilen. Har brukt en våtstøvsuger og tror jeg har fått ut mye av vannet fra teppene (10-15 liter) jeg har også satt en 2000w vifteovn inne i bilen i håp om å få tørket ut resten. Jeg er litt i tvil om jeg bør demontere hele teppet i bilen for å unngå noe tull i etterkant, er det mye jobb? Jeg lurer også på om det er mye elektronikk som er plassert så lavt i bilen? Jeg har brukt bilen i et par dager nå, uten noen merkbare feil. Forslag til hva som burde sjekkes ut mottas med stor takknemlighet.
  5. Hei, Tok steget inn i BMW' verden for 3 uker siden, og har siden da fått et par bekymringer. Det er flere feil som har dukket opp, hjullager, ABS, tregt vindu på førersiden, men hovedproblemet dukket opp i går. Da begynte bilen og fuske mens den gikk på tomgang, det kan høres litt ut som om den går på 3-4 sylindre. Motorlampen ble også tent samtidig, jeg har allerede kjøpt inn en feilkodeleser (icarsoft) og får opp følgene koder: P1622 (activation map cooling). P0170/P0173 (Fueltrim bank 1/2controll limit). P1188/P1189 (Fuel trim bank 1/2 permissible range exceeded). For også opp feilmelding om "misfire" på sylllinder 1, 3 og 5. Regner med at dette har sammenheng i og med at alt dukket opp samtidig? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke feilkodene. En annen ting som skjedde litt i forkant av dette (700-1000 km) var at bilen begynte å lage en plystreaktig lyd ved lavere turtall. Opp til 2500-3000 rpm. Kan dette ha sammenheng med feilkodene? Jeg syns ikke det høres ut som om en typisk mekanisk lyd, slik som løpehjul, vannpumpe og dynamoen kan lage med defekte lager. Og ved oppstart av bilen så høres også noe som man minne om en surklelyd, dette kommer kun når bilen er kald. Og av ren nyskjerrighet åpnet jeg opp olje påfyllingslokket tidligere i dag, mens bilen gikk på tomgang. Og da stoppet nesten motoren, jeg skrudde fort tilbake og da gikk den penere igjen. Jeg tok også ut peilepinnen mens bilen gikk og da hørte jeg en veldig markant surklelyd, er dette normalt? Maskina har rullet 227.000 km, og det er automatkasse på bilen. Bilen er fra 2000. Er det noen som har tanker rundt dette? Jeg aner ikke om alle disse symptomene jeg har "fanget" opp følger hverandre, men setter pris på all hjelp. Emil
×
×
  • Opprett ny...