Ok. Her var det mange gode råd- og tusen takk for at du tar deg tid!
Hmm...Hvor mange km bruker en slik motor å gå?
Det har ikke vært ujevn tomgang og motoren har ikke brukt olje. Ikke lekkasje rundt pinnen. Den har vært helt problemfri, selvsagt byttet noen pakninger, den vannavkjølte dynamoen også- men bilen har gått som ei klokke hele tiden. Har "brukt" bilen for det den er verd men har alltid vært snill med kald motor osv. Jeg har virkelig tatt vare på den.
- Da jeg parkerte bilen på kvelden så gikk den superdupert som vanlig.
Når jeg startet opp dagen etter så var det en ulåt. Det hørtes ut som en eksoslekkasje/kanskje manifolden var gått? Kjørte en liten tur og det hørtes ikke bra ut, så bare stoppet den... Ingen varsellamper.
Høres dette ut som skruene til oljepumpa osv.?
Høres det ut som et totalhavari?
Kan det være "skinnene" som kjede går i for bilen skulle på service for å utføre justering/bytte slitedeler/Vanos (men kom ikke så langt, nei)?
Er det noe poeng å åpne opp, å skru alt fra hverandre når det er spon i bunnpanna?
Hadde jeg bare hatt et sted å skru så hadde det vært enkelt å avgjøre- for det er en grombil og betyr mye for meg!
Hmm...- jeg må vel kanskje "veie" moroa opp mot fornuft... da... .
Mvh,
Damen