Gå til innhold

BMWguruen

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 525D

BMWguruen's Achievements

  1. BMWguruen

    Elektrisk problem e34

    Prøv paracitic amp draw test.
  2. BMWguruen

    Elektrisk problem e34

    Prøv paracitic amp draw test.
  3. Greia er at det virker for meg som at verkstedet ikke gidder å prøve engang. De sa til meg at di hadde sjekket blandt annet sikringene og at det ikke var problemet, og at problemet var en kortslutning en eller annen plass i bilen, Så finner jeg enkelt ut at problemet er en manglende sikring. Jeg kan også nevne at dette bare er èn av flere problemer jeg har hatt med dette verkstedet.. foreksempel at dem sier til meg at batteriet som står i bilen er ødelagt (greit nok) men at det andre batteriet som låg i bagasjerommet også er ødelagt (det er splitter nytt kjøpt hos bmw merkeverksted) I tillegg til det så påstår di at bilen var helt tom for diesel når den ankom verkstedet på henger. (noe som er feil fordi jeg har ikke hull i tanken og jeg fyllte 200 kr rett før bilen ble stående).
  4. Vel. Jeg ber dem om å finne ut av lysproblemet på bilen min så får jeg senere en beskjed om at de har forsøkt men ikke klarer å fikse problemet.
  5. Forklaring fra verksted Bilen kom inn på henger. Starter ikke. Feil søkt, tatt diagnose. Feil på pumpe, demontert prøvd å få diesel frem, Bilen er tom for diesel selv om måleren sier at det er mye igjen. Fyllt på diesel, diesel kommer nå fram. Ny diagnose feil på startsperre, Leie inn orginaltester fått synkronisert startsperre. Bilen starter nå med en gang. Batteri i bil er svært dårlig, har stått på lading så lenge bilen har vert her, men det er deffekt. Vi har lagt ut for kunde til nytt batteri,. Vi har byttet batteri og programert det til bilen Pris 6635 .- Jeg synest at den prisen var helt grei. Men i teksten så skurrer det litt.. for det første så fyllte jeg 200 kr med diesel rett før bilen ble stående. Med mindre det er et stort hull i tanken så kan ikke drivstoff bare forsvinne av seg selv Og batteriet som de mente var helt deffekt er brukt kanskje i 1 time.. Det er helt nytt, kjøpt på bmw verksted. Jeg personlig tror at verkstedet har pyntet på arbeidet for å kunne rettferdiggjøre kostnaden. Hva mener dere? Skal jeg bare la det ligge ? Eller skal jeg sende en liten klage ?
  6. Oppdatering. Jeg har fått bilen tilbake fra verksted. De klarte ikke å fikse problemet. Siden jeg går elektro så tenkte jeg at jeg kunne prøve å fikse det selv. Først av allt så tok jeg Reef89 sitt tips (takk til deg ) og testet LCM boksen. Den var helt OK.Jeg hadde engentlig håpt på at den var ødelagt for da hadde saken vært ganske grei. Så tok jeg et multimeter og koblet fra minus terminalen på batteriet. Og så koblet jeg den ene målestangen på minuskabelen og den andre på minusterminalen. Bilen må være helt av og batteriet må være fullladet for å kunne foreta korrekt måling og nyere biler må gjerne stå av en halv time før måling slik at all elektronikk i bilen har slått seg av. (Denne teknikken kalles for Paracitic amp draw test.) Den viste amp trekk som var godt over normalen. Da begynte jeg å trekke ut en og en sikring helt til amp trekket droppet ned. Heldigvis så klarte jeg å lokalisere trekket. Det viste seg at bilen tror at venstre bakdør er åpen. jeg har nå fikset dette problemet så nå trekker ikke bilen unødvendig strøm. Men lysene lyser fortsatt kun på en side. (venstre blinklys fremme virker men kun høyre blinklys bak virker. Venstre skiltlys virker. Venstre langlys virker, men ikke høyre. høyre nærlys virker men ikke venstre.. osv) Altså det virker som om alt går i kryss i et spesifikt mønster. Logisk sett så testet jeg lyssikringene og da viste det seg at alle lys utvendig er delt opp i to faser med to sikringer på 50 amp. Den ene sikringen MANGLET!!! Gjett om jeg ble glad når jeg fant ut av dette Nå virker alt som det skal og bilen er endelig på talefot med meg igjen (jeg skjønner ikke hvordan den sikringen plutselig skulle mangle...) Jeg bor på skolen og bilen står åpen noen ganger så kanskje det er en fyr som trengte en 50 amp sikring ? hehe Men det som er merkelig er at verkstedet ikke kunne finne ut av dette. Hva mener dere ? Er dette noe et verksted burde funnet ut av ganske kjapt ? Eller er det rettferdig at de leverte bilen tilbake til meg uten å kunne fikse problemet?
  7. Bra at du følger. Jeg må komme til bunns i dette. Merket også i dag at den diesel forbruks måleren noen ganger under kjøring lever sitt eget liv. og så av og til når jeg låser dørene så låser dem seg opp igjen umiddelbart. Jeg tror allt henger i sammen. Jeg skal forsøke å måle via jord hvor mye strøm bilen trekker over normalen og samtidig trekke ut èn og èn sikring helt til jeg finner den kretsen som trekker for mye strøm. Jeg anbefaler deg til å gjøre det samme. problemet hos meg er at jeg ikke har garasje og det er beinkaldt ute akkurat nå så hater jeg bilen min.
  8. Som overskriften sier så virker kun halve lysene mine. Altså kun det ene langlys, parklys, ryggelys, welcome lights under dørene, skiltlys, bremselys, kjørelys osv osv.. jeg har også problemer med å starte bilen. 50% av gangene så kommer det kun en klikkelyd når jeg prøver å starte bilen. Kjøpte helt nytt batteri igår og fikk det installert og programmert av verksted. Bmw verkstedet forsøkte å finne ut av problemet med diagnose og fikk opp at det var en kortsluttning en eller annen plass i bilen. De sa at dette kunne bli skamdyrt for meg å fikse... OMG.. er det noen som har hatt akkurat dette problemet selv som kan forklare meg hva feilen kan være ?
  9. Fikk telefon fra verkstedet igjen. Nå sier de at de må kode om nøklene mine med spesialutstyr, det skal komme en spesialist til dem i morgen å fikse startsperreproblemet på bilen min.. Grett nok... men så sier han også at begge batteriene mine (det som var med bilen når jeg kjøpte den, og et annet batteri som låg i bagasjerommet) er veldig dårlige.. målingene viste 38% og 43% når det egentlig skal være 100%.. det som er merkelig med dette er at det ene batteriet som målte "43%" er HELT NYTT og aldri brukt. Kjøpte det på bmw verksted i barcelona rett fra øverste hylle... Betalte 160 euro for det.
  10. Bilen min er på verksted etter at den gikk tom for strøm og ikke ville starte igjen etter det. Verkstedet ringte meg for å gi meg en oppdatering på bilen. De sa at bilen var helt tom for diesel og at de har nå "luftet" systemet og fyllt på diesel. Jeg syns det er merkelig fordi at jeg fyllte et par hundrelapper rett før jeg parkerte bilen. Og så har den stått siden den gikk tom for strøm. Og så sier verkstedet nå at det har kommet opp en ny feilkode ang startsperren. Det har jeg aldri vert borti før.. Jeg begynner å mistenke at verkstedet finner opp ting for å tjene mest mulig penger på meg.. Er det noen som har erfaring med Bergens Auto ?
  11. Jeg sier det fordi at jeg ikke er en råner og liker bilen best original.. Bilen kom slik når jeg kjøpte den og jeg hadde avtale med verksted om å fjerne det.(jeg vil ikke pirke det av selv) Ergo det er ikke gjentagelsesfare
  12. Jeg sier ikke at å få bot for solfilm er feil.... Jeg mener at 4000 ikke er i tråd med lovverket. Jeg trengerikke å bli fortalt at det er min feil at loven ble brutt.. det vet jeg allerede fra før
  13. Meldingen din består av moralprek og antagelser. Jeg var mer ute etter førstehånds erfaringer og som sakt informasjon med juridisk tyngde. Ikke tro at jeg krangler. Jeg bare sier det sånn som det er.
  14. Det jeg spekulerer i, er om boten på 4000 kroner er for høy. Alle som jeg kjenner som har hatt solfilm på rutene selv, eller kjenner noen som har/har hatt det, har ikke fått bot, men et pålegg om å fjerne solfilmen. Jeg synest selv at det er helt bak mål å sette boten til 4000
  15. Jeg var ikke ute etter personlige meninger. Jeg var mer ute etter erfaringer og informasjon med juridisk tyngde. Kanskje jeg har lagt tråden i feil kategori.
×
×
  • Opprett ny...