Gå til innhold

Hoof

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    325Da 2007

Hoof's Achievements

  1. Det der høres ganske kjent ut ja. Rart at verkstedet ikke nevnte partikkelfilteret når jeg har forklart de problemet, bare prat om programmering og div annet tull. Uansett, takker for hjelpen, virker som om det bare er partikkelfilteret som ikke er helt på topp!
  2. Da har jeg kjørt meg en lang tur og det virker som om problemet har roet seg en del. Etter 20 min med godt drag så begynte kassa å gire som vanlig, så det er mulig at det er en liten blanding av et småtett partikkelfilter og ei kasse som trenger å flushes. Så da blir det flushing neste uke!
  3. Hører ikke noe brumming nei, men skal ta meg en langtur idag for å se om det hjelper. Har en undersjøisk tunnel i nærheten som sikkert får varma opp bakenden godt. Ser ut som om flushing blir det neste jeg må gjøre. Får satse på at det ikke er mer som skal til, bilen har jo ikke gått mer enn 96 000 så er rart om kassa synger på siste vers allerede nå.
  4. Jeg har en E90 2007 325da som jeg har hatt problemer med i noen år, et problem som kommer og går som om den hadde ei uke i måneden der humøret ikke var på topp. Noe flere sikkert kjenner godt til utenfor bilverdenen Det startet i 2013 helt ut av intet da jeg kjørte på jobb (ukespendler, ikke noe småkjøring) og merket at automatkassa plutselig ikke giret som den vanligvis gjorde etter en fergetur. Vanligvis girer den fra 3. til 4. rett før eller på 50km/h på flat mark, men nå måtte jeg plutselig dra den opp til 55-60 km/h før den ville gire, som om sportsmodusen lå inne. La også merke til at motoren bremset som om den lå i et lavere gir. Kom frem til jobb og la merke til en veldig sterk sviddlukt. Parkerte bilen og gikk på jobb, og når jeg kom tilbake for å dra hjem var bilen helt fin igjen. Etter dette har problemet kommet og gått et par dager i måneden, noen ganger oftere \ sjeldnere. Jeg har hatt bilen inne på merkeverksted flere ganger uten at de har klart å funnet noe. Har fått sjekket alt av bremser, oppdatert programvare på alt som er og tatt driftskontroll uten at de klarer å finne noe. Ofte fordi problemet forsvinner før jeg kommer meg på verkstedet. :\ Er ganske handy selv, men har ikke mulighet til å få sett under bilen når det skjer. Har ikke sjekket kassa på noe som helst måte siden verkstedet ikke har mulighet til å flushe den, og det skal visst være en "vedlikeholdsfri kasse", noe som skurrer i mitt hode siden mekaniske deler alltid etterlater seg partikler og metallspon. Så ja.. klør meg litt i hodet for tiden. Har vært værre enn noen gang i det siste så tenkte at dette kunne være en grei plass for å få litt hjelp siden verkstedet ikke klarer å finne noe. Litt flere detaljer om når problemet oppstår; - Bilen er normal når den er kald, er først når den blir varm at det kommer. Kan ligge i 50km\h i 4. når den er kald i noen minutter, før den plutselig girer ned helt uten grunn og da er det på'n igjen. - Motorbremsen virker ganske overdreven selv i nedoverbakke, og girer ned selv på 13-1400 rpm uten pådrag. Vanligvis går den under 1000rpm før den girer. - Skjer med de fleste girene, vanskelig å merke fra første til andregir. Mest merkbart fra 2-3 og 3-4 gir. Virker som om girene slår litt hardere enn vanlig. - Kan plutselig gi seg helt uten videre og så være bra i noen uker før det kommer tilbake, selv under kjøring. - Virker som om kassa slurer litt mer enn vanlig på lavere gir. TL;DR; Bilen oppfører seg som om sportsmodus ligger inne, selv når det ikke er tilfelle + sviddlukt. Skjer av og til, fikser seg selv som oftest etter en dag eller 5.
×
×
  • Opprett ny...