Gå til innhold

BMWaustria

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E39 522i

BMWaustria's Achievements

  1. En E39 M54 520i med motorfusk, den tenner ikke på cyl 2. Coil, dyse, plugg, innsug, kam, ventil alt er sjekke og i orden. Sjekka kompen, null i cyl 2. Fylte opp tanken i går da slukka motorlampa og det virka som den tente på alle. Har vel brukt en 10 liter idag og underveis kom motorlampa igjen å den slutta å tenne igjen. Feilminnet sier fortsatt bare "tenningsfeil cyl. 2". Noen som har vært borti lignende eller har en genial løsning?
  2. Noen som har vært borti DME releet er defekt? og om den kutter totalt ut eller delvis?
  3. Jepp, tenkte å prøve det etter jobb idag
  4. Hei, noen her som har peil på tenningsproblem på en BMW E39 M54B22 motor. Bytta plugger forrige uke, da starta ikke bilen kom frem til at coilene var såpass sliten at motstanden i de nye pluggene var for høy. Satt i de gamle å den starta. Gått helt fint til nå. Plutselig lugga motoren og motorlampa lyste. Feilsøkte å fant ut at det var tenningsfeil på syl 2 og 5. Skifta til nye coiler på disse. Feilsøkte igjen, nå var det tenningsfeil syl 2,5 og 6. Lurer på hva dette kan være? kamakselføleren (eksos) trenger vel gnist for å funke, kan dette være problemet? Dysene er det ikke da den tenner på alle syl alt over 2000 rpm. Takk for svar
×
×
  • Opprett ny...