Gå til innhold

WolfM

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X3 3.0 D 2005 (E83)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Da er regnsensoren resatt med diagnoseapparat. Uten at det hjalp. Hva er neste step ? Det hjelper sannsynligvis ikke å bytte rele ifølge @Otis. Hvilke andre tiltak bør forsøkes ?
  2. OK - takk for svar ! Hvordan initialisere ? Vil det si å kalibrere ? Eller bare å nappe ut kabelen og sette inn på nytt ?
  3. X3 - E83. Intervall virker dårlig. Enten ikke i det hele tatt, hele går hele tiden ved lett regn. Har sett litt på siden her, og flere sier det kan være rele. Diagnose melder "Rain/drivings light sensor RLS - 40 RLS Optical initialisation". Kan det på tross av denne meldingen fortsatt være rele ?
  4. Fikk opp denne ifm søk etter noe annet. Lar seg ikke slette. Ingen negative symptomer ved kjøring (fra i vinter mener jeg å huske at antispinn virker), ei heller varsellamper som lyser. Google gir ikke noe entydig svar. Den ligger under kapittel "Dynamic stability control MK60 E5 DSC/DXC" i diagnoseverktøyet. Er det noe å bry seg om ?
  5. Takk for svar ! Min utfordring ligger i at det kan gå flere uker mellom hver gang bilen brukes...
  6. Jeg kikket litt på denne tråden siden jeg slev "sliter" med litt strømtap på min E83. Vil bare følge opp E.C. som flere ganger har spurt om du har målt strømtap - er det utført ? (det er vel det første feilmelding indikerer) Og da er spørsmålene til dere som har mer peiling enn meg, hva er akseptabelt strømtap ? Min måler til til 50mA (0,05 A) !
  7. Nei, E83 2005 mod med 3.0 diesel. Med det samme, er det virkelig nødvendig å kode ?
  8. Har hatt litt trøbbel med el-justering av speilene en stund, og får 5 feil under denne modulen (4D, 50, 5B, 64 og 6C). Ser at modulen koster ca kr 7.000,- på GS bildeler, brukt koster den ca kr 1 - 2k. Har noen spørsmål i den forbindelse i tilfelle noen har vært borte i denne problematikken tidligere: - Er det rimelig sikkert at dette er problemet ? - Hvor mye tid vil ett verksted bruke på å bytte denne uniten og kode den ?
  9. Har en E83 2005 3.0D med automat som vurderes chippet. Problemer er at kassen 5L40-E (A5S360R) allerede er underdimensjonert. Den er designet for max 340 Nm, motoren (M57-TUD30) leverer ca 400Nm. Ved chipping vil momentet kunne komme opp i 500 - 550 Nm. Vil det gå bra ? https://en.wikipedia.org/wiki/GM_5L40-E_transmission
  10. BMW E83 2005.Skiftet olje, men får ikke resette servicevarsel. Fulgt oppskriften, bilde 1 (hentet fra youtube) viser hva som skal komme frem i display når tripptellerknapp holdes nede og nøkkel vris til pos 1. Bilde 2 viser hva som kommer frem. Fortsetter jeg å trykke på resett skifter 1 tallet til høyre oppover til 22 til det starter forfra igjen. Hvorfor får jeg ikke opp "reset oljeservice", og hva slags meny kommer jeg inn på i stedet ?
  11. Jeg hadde samme problem selv. Du må bytte airbagsensor som sitter i B-stolpen venstre side. Det er ikke store jobben, men det er litt tricky å fjerne dekslene. Jeg fant den rimeligste her: https://www.schmiedmann.no/no/catn-ol?q=65-77-3-414-264 Hos meg forsvant varsellampen og feilkoden i diagnosen etter bytte. Men du må slette feilkoden etter bytte hvis jeg ikke husker feil.
  12. Har følgende praktisk problem; Speilene folder seg ikke inn, videre lar høyre speil seg bare sporadisk justere. Følgende feilmeldinger fremkommer på diagnose: Fault Code: 000050 Fault Explanation: :Passenger Mirror: potentiometer axis 2/4 / Relay signal adhesive MER by U-Batt in GM III / 49VR: Indicator front left short Fault Code: 000064 Fault Explanation: :Driver mirror: interruption motor folding / 49VR: Right front turn signal interruption / Relay adhesive signal MFBA by UBatt in BT PM Hva må jeg for alle praktiske formål gjøre for å fikse dette ? (Det viktigste er justering av høyrespeilet)
  13. Ett eller annet sted ligger det en link til ett slikt skjema, men finner det ikke igjen. Jeg har en E83 2005 modell, men de er vel nokså like vil jeg tro.
  14. Via Carly har jeg fått følgende feilmelding; "Airbag B-pillar left X-direction Code: 000088" Etter litt googling skulle det visstnok være en airbagmodul i høyre fordør - kan det stemme ? Og hvis det er det, er det noe problem å bytte den selv ? Da tenker jeg ikke fysisk, men i forhold til koding eller at en airbag løser seg ut mens jeg jobber med det ?! Mens enkelte andre sier at det sjeldent er selve modulen, men dårlig kontakt eller liknende ? Noen med erfaring ?
  15. For en del år siden fikk jeg slike symptomer på en Audi A6. Jeg husker ikke om jeg bare fikk byttet olje eller også flushet kassa, da ble det borte. Men det kan også være som Evopower skriver at eldre kasser bare er slik.
×
×
  • Opprett ny...