Gå til innhold

W124

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

W124's Achievements

  1. Hei, Takk for innspill. Har diskutert med forsikring og verkstedet. Verkstedet nevner at forsikringen ikke ville dekke det med dysene, og jeg hadde ikke råd til å bytte dem også akkurat der og da. Takstmann sier han har snakket med en mekaniker som jobber på Aut. BMW verksted i Norge og han mener at defekte dyser har ikke sammenheng med at bensin renner gjennom stempelringene. Jeg har bedt takstmann få det skriftlig av BMW verkstedet som sa det, så får jeg ta saken videre. Må si at jeg er fornøyd med verkstedet, de har lagt ut og skiftet 4 nye originale dyser med pakninger også betalt 3000.- for frakt av bilen - Inntil videre det blir avklart hva som skal gjøres.
  2. Hei, Snakk om N43-B20A motor. Fikk motorhavari på min E92 kjørt 88,000km ca. Verkstedet laget skadesak, men takstmann ville at motor skulle demonteres. Verkstedet var meget sikre på at det var kjedetrøbbel og demonterte motor og viste takstmann feilen. Det var skade på veivaksel også, samt kjedeguiden nederst ved oljepumpen. Verkstedet anbefalte motorskifte og skifte alle 4 dyser. Takstmann ønsket ikke det og mente at dysene skulle brukes om igjen. Verkstedet bestilte ny motor og monterte alt. Sunmen kom på ca 110,000kr og jeg betalte 50%. Etter en stund så lyste motorlampen og bilen stoppet, 200 km unna verkstedet som gjorde jobben. De var behjelpelige med å fikse transport og bilen ble fraktet ditt. Feilen var... dysene. Bensin lakk gjennom stempelringene og blandet seg med motoroljen. Verkstedet var behjelpelige med å bestille 4 nye originale dyser og div delee og fikk bilen på veien igjen. Har jeg noen sak mot forsikringen? Takstmann ville ikke dekke dysene og mente at det er umulig at bensin kan lekke gjennom stempelringene pga. Defekte dyser. Nå sitter jeg muligens med en regning på 20-25.000 kr. hjelp!
×
×
  • Opprett ny...