Hei,
Snakk om N43-B20A motor.
Fikk motorhavari på min E92 kjørt 88,000km ca. Verkstedet laget skadesak, men takstmann ville at motor skulle demonteres. Verkstedet var meget sikre på at det var kjedetrøbbel og demonterte motor og viste takstmann feilen. Det var skade på veivaksel også, samt kjedeguiden nederst ved oljepumpen.
Verkstedet anbefalte motorskifte og skifte alle 4 dyser. Takstmann ønsket ikke det og mente at dysene skulle brukes om igjen.
Verkstedet bestilte ny motor og monterte alt. Sunmen kom på ca 110,000kr og jeg betalte 50%.
Etter en stund så lyste motorlampen og bilen stoppet, 200 km unna verkstedet som gjorde jobben. De var behjelpelige med å fikse transport og bilen ble fraktet ditt. Feilen var... dysene. Bensin lakk gjennom stempelringene og blandet seg med motoroljen. Verkstedet var behjelpelige med å bestille 4 nye originale dyser og div delee og fikk bilen på veien igjen.
Har jeg noen sak mot forsikringen? Takstmann ville ikke dekke dysene og mente at det er umulig at bensin kan lekke gjennom stempelringene pga. Defekte dyser.
Nå sitter jeg muligens med en regning på 20-25.000 kr.
hjelp!