
GizmoOG
Medlem-
Innholdsteller
39 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
BMW 1-serie E81
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
GizmoOG's Achievements
Newbie (1/14)
2
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, Som tittelen beskriver, har bilen min nylig begynt å ruse seg opp til rundt 4000 o/min, helt uavhengig av gir når jeg gir full gass. Det skjer ikke hvis jeg har veldig lavt turtall, men så fort den er på 1500+ så ruser den seg opp til rundt 4000 så fort turboen kicker inn. Dette skjer altså når jeg gir full gass, så jeg mistenker at det er klutsjen som er gåen.. Bilen har bare gått 80000km så synes det er litt for dårlig, men det er nå så. Trenger så vidt å trykke inn klutsjpedalen før den går i fri,, noe som i utgangspunktet tilsier at den er i ganske god stand, ikkesant? Prøvde å sette den i høyt gir, trykke inn klutsjen, ruse opp til 4000 o/min for å så slippe klutsjen brått, den tar tak relativt fort, er kanskje et sekund delay, men jo høyere turtall jo mindre delay. Skal sies at bilen er chippet til stage 1, 180hk. Noen som har tips på hva annet det kan være enn klutsjen eventuelt? Har noen her bytta klutsj før på 1 serie? Må man ut med hele girkassa, eller holder det å senke den ned litt? Takk for alle innspill!
-
Sweet! Jeg fikk det til Mellomtonen og diskanten på passasjersiden kom endelig i live, etter å ha blitt kjørt uten forsterket signal helt fram til nå. Jeg har et stort problem tho.. Begge bassene spiller, men de høres forferdelige ut når de spiller sammen Det høres ut som de er vrengt, selv på lavt volum, og de spiller ikke de dype tonene slik som den gjorde før. Når jeg fader over lyden til en av sidene, så kommer bassen i live, og da spiller den råbra! Er bare når lyden er balansert på midten at det høres grusomt ut Har vel å merke oppgradert til Logic 7's 8" tommere, men har lest at de skal fungere bra sammen med alpine oppgraderingen og amp'en skal takle disse ganske bra, om de blir litt underpowera så er det ikke snakk om mye. Og jeg har forstått det slik at det en 4ch amp; 1 kanal til diskant & mellomtone høyre side, og 1 kanal til diskant & mellomtone venstre side, mens subbene får en kanal hver, så det burde vel ikke bli noe dårligere da?? Takk for hjelpen assa, setter pris på det!
-
GizmoOG reagerte på et innlegg i et emne: Bmw 1 serie post september 2009 sub kabling?
-
Ey, fikk ikke så mye tid til å se på det idag, men fikk åpna dekselet og der var det som du sa en blå plugg! Her er et par bilder jeg tok: Men jeg skjønte ikke hlt hvordan jeg skal få løsnet kablene?? Tenkte først at det var den lille tappen som du kan se på venstre siden, men den gjorde ingenting. Er det noe jeg overser? Så heller ikke noe merking av 33 og 34, så at det sto noen nummer på innsiden av pluggen, blant annet "30", men etter 30 så var det 4 ledige hull, så jeg skjønner ikke helt tegningen :/ Takk for svar!
-
Hey, Så etter mye research, fram og tilbake så har jeg endelig funnet ut av hvordan jeg skal løse problemet med en ukablet underseat subwoofer i min e81 LCI 2010 modell (prod september 2009). Kjøpte kabelen jeg trenger: Her er hvordan man skal koble det: Inne i bilen ett eller annet sted så skal det ligge en plugg, spesifisert som "X256" på tegningen.. Denne pluggen skal man da åpne opp, og fjerne kablene som går inn på "PIN 33 og pin 34". De 2 løse ledningene med spiss på tuppen spesifisert "M3 og M4" skal da kobles inn i x256 og erstatte disse. Videre så skal man ta de 2 kablene man fjernet og koble de inn på plugg "G", og koble plugg "G" sammen med "M2". Da skal bassen være koblet sammen med systemet. Men problemet mitt er nemlig at jeg ikke finner den forbanna pluggen.. Åpnet opp stort sett alt av dekseler, fjerna setet, gulvteppet, men under der var det ikke noen plugg.. Hanskerommet fjernet jeg også og der var det er par plugger (de du ser på bilde nr2 under), men det er ingen av dem. Har et par bilder fra det også.. Har noen prøvd seg på dette før, eller kan ha noen ideer om hvor den kan sitte? Postet dette på en engelsk nettside også, men der hadde alle sammen right hand drive biler så den ligger på et helt annet sted :/ Takk!
-
Jeg regner med det, bilen min er LCI, og så vidt jeg har forstått: Pre-lci biler så må man splice kabler og følge koblingsskjema. LCI biler er plug and play. Er ikke kittet det er noe galt med; problemet er at det ikke er noe kabling. Har du et forslag til hvordan jeg kan løse problemstillingen? Jeg er helt blank..
-
Hmm var visst jeg som misforsto der. Når jeg ser på den grønne pluggen som kobles til høyttaleren, så er det bare 2 ledninger. På den pluggen som kommer fra spilleren så er det 4 av ledninger av en eller annen grunn, og det er det også på den andre grønne pluggen den kobles sammen med. Finner ikke noe detaljert koblingsskjema for kabelnettet i bilen min, det hadde nok hjulpet litt. Det finnes bare alpine instructions for pre-lci biler hvor man skal krympe og skjøte masse kabler, men det trenger ikke jeg, så den pluggen med 4 ledninger i finner jeg heller ikke igjen i koblingsskjemaet. Kittet tar også utgangspunkt i at man har 2 subber, og at kabler fra spilleren ligger klart. Skjønner liksom ikke helt hvordan man kan koble det feil, det er jo ferdige plugger, og det er ingen annen måte å koble det slik at det blir en sluttet krets enn slik jeg har koblet det nå!