Gå til innhold

NKS

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X3 E85

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

NKS's Achievements

  1. Partikkelfilteret er tett og dagens avlesing er dobbelt så høy som avlesingen forrige uke (verdien var 150 vs. 75 og skulle vel ligge på rundt 20 synes jeg å huske). De bytter lambda-sonden og prøver å rense partikkelfilteret med et eller annet renseskum. Bilen er grei på småkjøring på flat vei, men i bakker sliter den med å holde farten oppe så håper dette gjør susen.
  2. Takk for tips! I denne omgang blir det nok verkstedet som står for diagnosene
  3. Tenkte jeg kunne bruke dette forumet til å få litt kvalifisert input slik at jeg ikke stiller helt på bar bakke når verkstedet kommer med sine diagnosefunn. Takk til dere som har kommet med gode råd. Tilbake til verkstedet for mer diagnose og evt. flere reparasjoner på mandag.
  4. Når jeg ikke har last på motoren (clutch inne eller i fri) ruser motoren lett opp til 'max' turtall.
  5. Jeg hadde den inne på verksted og fiksa koksing. Etter dette, det tok trolig en måned kanskje, drar den dårlig... Hadde feilkode 3ff0 da, den er borte nå.
  6. Ikke snakk om å byttet deler på måfå. Har hatt feilkode på luftmassemåler som har kommet og godt. Etter å ha koblet ut denne, tyder det på at problemet ikke ligger der.Tenkte bruke forumet for å få litt input på hva annet det kan være før jeg drar til verksted. Partikkelfilter? EGR-ventil?
  7. Turbo er bytta tidligere. Har brukt Alf Lie i Oslo; regner med de vet hva de gjør
  8. Har nettopp fått rensa vekk koks så det er det neppe. Hadde 3ff0 tidligere ja... Nils
  9. Takk for svar! Jeg kobla ut luftmassemåleren i dag og symptomene er omtrent de samme. Bilen kommer ikke over 3000 omdreininger på tredjegir på flat vei... Jeg begynner å lure på om problemet er tette dieseldyser... Er det omfattende å fikse tette dieseldyser? Mvh, Nils
  10. Hei! Luftmassemåleren er trolig gåen på min X3 2007 150Hk diesel. Koster knappe 5000,- for ny orginaldel. Er det 'trygt' kjøpe uorginalt? http://www.mister-auto.no/no/luftmassemaler/bmw-x3-e83-2-0-d-150hk_v18232_g3926.html https://www.eurodel.no/luftmassemaler-luftmengdemaler/bmw-x3-e83-2-0-d-110kw-38327-cid Anbefalinger? Mvh, Nils Skedsmokorset
×
×
  • Opprett ny...