Gå til innhold

bbbbadfish

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    320d Coupé ///M-Sport

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bbbbadfish's Achievements

  1. Har en 330e (2020 med B motoren) med downpipe, OPF delete og Stage 1 tune gjort av et tuningselskap. 1. Har nå problemer med at bilen nøkker/lugger på lavt turtall (1500-2000) Har byttet tennplugger som var helt fine. Gjort kompresjonstest hos GS på sylindere og det var litt i grenseland lavt på den ene, 8 bar. Bestilt coils jeg skal bytte nå. Men har hørt det kan være dysene som må fikses/byttes, og fått pris estimat på 20k hos noen men også hørt det kan komme på 80k. Noen som har erfaring med dette og hva det kan være eller hvor bytting av dyser bør gjøres (Merkeverksted?) og hva det evt koster? Bilen går helt fint ellers på tomgang og høyere turtall. Ikke sort eller blå røyk. 2. Jeg vil også reversere til originalt map. Han jeg har gjort tuningen hos skal ha penger for dette og tar null ansvar så jeg vil heller gjøre det selv. - Vil det f. eks gå å bruke MG Flasher og laste ned originalt map for bilen? - Om jeg oppdaterer softwaren på bilen vil den reversere til OEM map? da vil jeg jo få CEL i dashen men vil ikke gå i limp mode eller noe?
  2. Fant ut av det:)
  3. Litt bråhast med å skaffe eksos endestusser til G20 330e i dag. Noen fysiske butikker som har utvalg som anbefales? er da 2,5 tommer inlet og 3,5/3,7 tommer otlet som er aktuelt. Takker om noen vet om noen steder
  4. Takker igjen for utdypende svar! Vært sykemeldt en uke nå så hatt jævlig mye tid på å researche og skjønne mer av alt mulig rundt dette haha. Ok så litt spørsmål vedr det du sier: - Tuning box? Hva mener du med det og hva er forskjellen på det og f eks bm3, med en sånn kan du kanskje ikke stille på alt av parametere som i bm3 men kun forskjellige maps å velge mellom? Sett noe som heter MHD, noe sånt? - Er det resonatoren som reduserer pops n bangs mest? Hadde inntrykk at det var OPF utifra en explanation video jeg så. Alle sier forskjellige ting haha. Ift å gjøre alt det her som ikke vegvesenet digger. Så skal jeg på EU nå i morgen, hehe. Så noen år på meg hvertfall.. Men blir en løsning med han kameraten der jeg payer en sum så vi får reversert til originalt når det blir mulig. Forresten så jeg nå under bilen så godt jeg kom til og stussa litt på hvor massiv OPFen var. Resonatoren som skal være etter denne ser jeg ikke da den virker å være gjemt bak coverne der. Om den ikke er fusa inn i OPFen på denne modellen?? Sånn jeg skjønner det har ikke b.la USA OPF i det heletatt, hence de har typisk litt mer hk og generelt råere lyd. Så på youtube når noen sier de kun har tatt resonator delete har de da egentlig hverken OPF eller resonator på de klippene hvor bilen høres forbanna bra ut(!) Ikke tenkt over det ovale røret du påpeker og kan se det er en challenge. MEN om man kutter litt lenger forran der er det vel rundt rør og ikke noe problem, og heller da ha et rør som går litt lenger til der det blir rundt igjen? Jeg har en avtale allerede i morgen med han kameraten som skal gjøre alt for meg på denne bilen fremover. Første omgang nå er å ta disse deletene. Planen var originalt å ta resonator delete og muffler delete først, men jeg begynte å lure på å enten ta kun OPF og muffler isteden, evt OPF, Res og muffler. Egentlig bestemt meg for mufflern uansett da jeg har hatt det på forrige 420d som også hadde downpipe, og 320den jeg hadde før det. Lyden er bare altfor lav og det er med eksos valven permanent åpnet. Han sier derimot at å delete OPF trolig vil skape drone. Mens noen sier resonator deleten vil skape drone, og noen sier muffler delete vil skape drone. Hehe, men litt drone får jeg tåle..! Så yes mye valg her men kommer litt og litt nærmere! Ang glasspacken virker det forbanna kult. Skal se litt på det. Kan denne settes inn hvor som helst etter OPF og bakmuffler eller må være spesifikt sted. Teoretisk om OPF og resonator var fjernet, kunne den da blitt satt inn hvorsomhelst mellom downpipe og bakmuffler? BTW tenker vi tydeligvis VELDIG likt kosmetisk. Jeg har planer om nøyaktig det samme med m340i diffuser og tips, OG muligheten til å bytte til quads om ønskelig på et punkt. 340en har så forbanna mye cleanere og exclusive look. Så på cobra sin også faktisk, de selger jo både diffuseren og valved eller straight axleback eksos i tillegg. Men etter å ha sett på mange 340 diffisere hvor det medfølger de coverne landet jeg på denne til slutt: (Veldig bra pris ift mye av det andre og stilig men ikke over the top. Skal være samme mounting brackets som på 330en også) https://www.carpartstuning.com/rear-bumper-valance-diffuser-with-chrome-exhaust-tips-suitable-for-bmw-3-series-g20-g28-sedan-g21-touring-2018-up-m340i-m-look-piano-black/6000433-3/ I tillegg til det tenker jeg også foglight delete/sette inn m340i front ventsa på hver side. Ser så jævlig mye mer sinna ut og jeg bruker hvertfall aldri foglights. Ser på noen diskre splitters også men viktig for meg med relativt OEM look, bare piffe opp littegrann Blir jo forbanna bra det her, Magnus. Jævlig gøy å få starta etter laaang tid med planlegging og utsetting nå.
  5. Takker for utdypende svar! @MagnusAG99!Har du mappet inn de popsa? Evt noen erfaring med det i bootmod3, MG Flasher e.l? Jeg får dem på cold start men ikke ellers og hadde vært litt kult med noe pops, men ikke crazy overkill som de fleste M2/3/4ene som kjører rundt i lander her.. Eneste ift eksos mods er at jeg har en kar som gjør alt sveising/kutting av rør veldig rimelig, så med andre ord mye billigere for meg å ta delete´s istedetfor å kjøpe produserte deler med muffler/valves etc. Men er jo mulighet å gå for noe som du sier ved å sette opp budsjettet litt! PS: Vedlagt et bilde her der ting er som jeg skjønner det ift navn der det er følgende: 1. Downpipe(Main Cat) 2. OPF(Second mini cat) 3.Resonator 4. Axleback muffler 1. @MagnusAG99Du kunne ikke vært grei og lagt ved en link til en sånn "glasspack" jeg burde byttet den demperen til? Og når du sier midtre lyddemper mener du OPF eller den rett etter? 2. Av de 4 lyddemperne; hvilke vil gi råest og sportyest lyd av å deletes? Gjerne i rekkefølge. Er vel forskjell på hvilke som vil gi dyp lyd og hvilke vil gi "skarpere" lyd 3. Slik jeg forstår det da vil delete av bakerste muffler gi mest endring i lydvolum? 4. Demper OPF eller resonatoren mest lyd? Er det fordel å fjerne den ene i forhold til den andre ift mer hestekrefter/mer økonomisk kjøring? Har lest at man kan fikse CEL og limp mode med bimmerlink eller lignende program da det ikke er direkte sensorer på OPF, men at bilen vil oppdage og reagere på at det er noe "på gang"..(?) 4. Igjen hypotetisk. Å fjerne alle 4 = straight pipe sånn jeg skjønner det. Vil det bare være way overkill og bare insane høyt? Kanskje ikke spesielt kul lyd heller da 5. Er da på utkikk etter mer lyd i bilen for når jeg først setter den i sport+ og hele bilen forandrer seg. Er endel tools der ute, bootmod3, MG flasher osv osv. Hadde vært fint å forholdt seg til EN. Og er veldig gira på å tweake litt på pops and bangs parametere da denne ikke har noe pops mappa inn, i motsetning til 330ien som har samme motor. Hvilken av disse toolsa er best for det her, og generelt Stage 1, 2 maps osv? Hadde vært ideelt å brukt pc og et program som er oversiktlig. En link til noe guide eller lignende for noobs som meg hadde jeg satt veldig pris på! 5. Når det kommer til EU kontroll.. Bakmuffler driter de i. Men downpipe, OPF og resonator deleted er kanskje ikke populært, de sjekker dette ved å se på det OG å måle? Tenker siden jeg har hybrid om de tester avgasser i det hele tatt. Og uansett hvor mye avgass en 2 liter kan lage til å trigge en limit de har. Er det bare en standard greie å sette alt av eksos mods tilbake til stokk for EU når man har gjort så mye? Igjen så har jeg ekstremt lite peiling men prøver å bli litt klokere og lære mer om hvordan ting funker på bil generelt, samtidig å få litt tips og triks /Joakim
  6. Hehe straight pipe anything blir vel litt for heftig, enten om det er en 2er eller 12er. Men nei tenker først og fremst downpipe. Om det ikke er høyt nok så tar jeg resonator/mufflern. Mye videoer på youtube med folk som har gjort div downpipe/res delete/muffler delete på G20 330i’en og det blir ikke så værst! Økonomien strekker hvertfall ikke til en sekser, sånn til det daglige vil det nok aldri det vs hybrid som er best of both worlds for meg atm!
  7. Downpipe er 1 av 3 eksos mods jeg planlegger å gjøre, andre er bakmuffler delete, og resonator deleter (den bak OPF/cat) Til slutt da blir det basically straight pipe kun med OPF, hehe. Men skal ta en og en ting og se ann lyden for hver, og kommet frem til å ta downpipe først! Finnes et par der ute laget spesifikt for 330e’en og lurer litt på hvilken jeg skal gå for. På hybriden er det generelt lite fra folk på forumer og youtube, mye mer til 330i’en. Ser etter anbefaltninger/tips for hvilken downpipe jeg bør gå for, og generelt nysjerrig på hva folk har gjort av eksos mods på B48’en Kommet veldig mange downpipes for 330e’en nå og vet ikke, har det mye å si hvilken man velger? Evt hva skal man se etter? Jeg lurer på denne: https://icon-automotive.com/products/icon-downpipe-b48-engine-f1x-f2x-f3x-highflow-catless-downpipe?variant=40920507842753 NB: Jeg kan sette sammen en liste her med de som ligger ute så kan folk fyre løs hvilke som er bra og om det er noen man bør holde seg unna
  8. Denne? Eller har du xDrive? https://www.gsbildeler.no/tuning_og_tilbehor-senkesett_og_fjaerer-senkesett_h_og_r/h_og_r_senkesett__6481671 Med 30mm forran og 20mm bak av H&R vil den vel hvertfall ikke skape den "rakeback" effekten der fronten ser høyere ut, men kanskje motsatt? Og det er jo bare kult. Ser AC Schnitzer har 30mm forran og 25mm bak så basically samme. Definitvt ikke rakeback der heller. Så virker som det står mellom disse to for meg nå hvertfall
  9. Ah! Ser perfekt høyde ut synes jeg. Kanskje bittebittelitt fof lavt for min smak men kan ikke få i pose og sekk + jeg er i overkant pirkete(!) Vet du hvor mye mm disse senket? Og hvordan er comfort vs stock? Kjøre over humpler f.eks, føler du du må sakke mye mer ned. Takker igjen for respons! Bilder vedlagt her er den jeg skulle fått ned noen mm, og AC Schnitzer er foreløpig kandidat nr 1
  10. H&R, Eibach, AC Schnitzer, Dinan, Cobra… Har nå kommet et hav av merker som tilbyr senkefjærer for denne 330e’en og jeg hopper frem og tilbake på dem uten å klare og bestemme meg. Jeg klarer ikke helt skjønne hvordan bilen endte opp med å bli så høyt løfta!? Den fortjener å komme ned noen cm hvertfall. E92 m-sporten jeg hadde var såvidt en finger mellom skjerm og dekk helt stock(!) Men lurer på hvilke lowering folk der ute har gått for? Også for 340en,330i,320d osv selvsagt! Og om dere har bilder. Jeg vil hvertfall ha lavere senk forran enn bak. Kunne gjerne sett for meg typ 30mm forran og 20mm bak eller noe. Det tror jeg hadde vært ganske perfekt. Men yes om noen har noen pointers er jeg veldig interessert! /Joakim
  11. Har et problem da jeg prøver å bruke MG flasher m OBD for å gjøre litt mapping osv. Får opp melding at DME krever bench unlocking siden bilen har låst den på siste software update. Har lite peiling men dette krever Alientech eller lignende for å låse den opp? Noen som har mulighet til å gjøre dette for meg for en pris? Holder til i Sandefjord men mobil selvsagt! Lurer også på litt annet ang koding av 330e’en om noen har erfaring men må kanskje starte ny tråd. Ikke helt kjent på forumet her enda! Takker om noen har peiling
×
×
  • Opprett ny...