Gå til innhold

e39E39

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E39

e39E39's Achievements

  1. haha! ja jeg skal fjerne de der gamle, i håp om det blir bedre. Mulig kondens ja i bensinen. Nei, jeg har ikke mikset om på coilene, vil dette hjelpe? Ja jeg skal få prøvd å vridd de mot gods. Jævlig frusterende, bilen har stått alt for lenge. Andre tips eller ideer? kan det hjelpe med booster i stede for startkabler i mellom 2 biler? Jeg tenker jeg bare må få gang på dritten, å kjøre den lenge
  2. Vel det stod et 63 ah batteri i, og dette funket ganske greit, helt opp til for et par måneder siden. Dette er en bil som har med tiden stått mye i ro. Men sist jeg prøvde den (juni/juli 2017) så funket batteriet, og det var mulig å starte bilen. Nå etter jeg byttet plugger er det ikke mulig å starte, som sagt, bilen bare skinner. Jeg hadde den andre bilen tilkoblet med startkabler, men dette hjalp heller ikke. Bør jeg vri om nøkkelen mye lengre eller mer kanskje for å prøve å få guff i den?
  3. Hei igjen takk for mange gode svar. Jeg kjøpte et batteri i fra knoksen, 62 AH, mulig det er litt for lite, for den ville ikke starte igjen. Så jeg måtte prøve å skjustarte med kabler, men den står fortsatt bare å skinner. Noen som vet hvorfor? Har lagt med video. bmw - ikke start.mp4
  4. Skal måle når jeg er hjemme igjen om ca. 2 ukers tid. Men kan det være den ene coilen jeg ikke fikk prest skikkelig nedpå som gjør at den lager den klikke lyden om det ikke er batteriet?
  5. Ja de er bedre enn brukte garantert. Men som sagt 6 plugger brukte for 150kr. Men det er en dårlig løsning. Jeg prøvde å tvinge coilen nedpå, men den ville ikke. Men alle her inne mener det er batteriet som er dårlig? Skjønner ikke hvorfor batteriet plutselig skulle bli dårlig, jeg har ikke hatt tenningen på heller.
  6. Ja alt er billigere i utlandet At coilen på sylinder 4 ikke fester skikkelig nedpå vil dette ha noe effekt på motoren? Eller når du tvinger den nedpå så vil den feste seg uansett?
  7. hehe Otis Ja det var en dårlig løsning med brukte plugger, men finn.no var det eneste som var åpent på en søndag.. så jeg tenkte la gå. Men hvorfor har bilen plutselig lite batteri nå, mens når jeg testet bilen før bytte av tennplugger så var batteriet ok? Da slet bare bilen med å få tenning.. En ting jeg glemte å nevne var at når jeg skulle sette på coilhette på nr.4 så spratt den bare opp, måtte skru den fast for å få den til å sitte. Mens alle de andre coilhettene gled enkelt ned på pluggen. Har dette noe å bety?
  8. Hei Jeg byttet nylig tennplugger på min BMW E39, 520i sedan. Etter en diagnose sjekk ble det vist feil på sylinder 1 og 4. Jeg vet at dette er dårlige tennplugger, da jeg har hatt dette problemet tidligere. Bilen har stått lenge i ro også. Før jeg byttet pluggene, testet jeg bilen for å se om den ville starte, det ville den ikke selvom den har nok batteri, når jeg vridde om nøkkelen så merker man at bilen ikke vil tenne, at den prøver men den vil bare ikke. Jeg bestemte meg for å bytte pluggene. Jeg kjøpte brukte tennplugger, burde sikkert kjøpt nye, men meknonomen skulle ha vanvittige 1300kr. Uansett, etter at jeg byttet tennpluggene og testet bilen så var det nå en klikkelyd når jeg vridde om nøkkelen, og ikke at den slet med å starte slik som i starten. Mine spørsmål. 1.Vet dere hvorfor det nå er en type klikkelyd når jeg vrir om nøkkelen, og ikke slik som første gang jeg prøvde å vri om nøkkel? 2. Er det greit å bruke brukte tennplugger? Legger med en film av hvordan det høres ut når jeg startet bilen etter bytte av tennplugger. Video-tennpluggE39.MOV
×
×
  • Opprett ny...