Gå til innhold

Tom Haukland

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Tom Haukland's Achievements

  1. Registerkjedet røk for en uke siden på min 2008 modell 318 D. Gått 133 000 km. 9 år gammel bil riktig nok som holder til i Finnmark 800 km unna nærmeste BMW verksted. Er det noe å hente eller må en akseptere tapet og påkoste en svært dyr reparasjon av egen lomme eller avskrive bilen? tom
  2. Takk for svar. Tror advokat i det her tilfellet blir en unødvendig ekstrakostnad med mindre jeg eventuelt vinner fram. Bilen min har ikke gått til service på et ordinært merkeverksted da det nærmeste i Tromsø er 800 km unna. Jeg har benyttet Mekkonomen lokalt. Verksmesteren i Tromsø var forsåvidt hjelpsom men og har henvendt seg til BMW sentralt for å se om det er noe å hente. Jeg tror personlig ikke det og regner med å ta kostnaden for reparasjon av egen lomme og deretter selge den. Eventuelt selge den som den står EU med bekreftelse på service og EU godkjenning fra 13.10.2017 . Kanskje noen som ønsker å skru BMW, med motor tilgjengelig kunne tenke seg et mekkeobjekt. Selv får jeg begynne å lete etter en ny... 2 serie coupe 😊
  3. Takk for svar. Er det slik at alle motorer med betegnelse N47D20A kan settes inn i min bil? Eller er det noen begrensninger i forhold til dette. Ønsker ikke å ende opp med en motor som ikke er kompatibel med bilen.
  4. Har funnet diverse motorer i Sverige. Må bare sjekke med bilverkstedet at jeg eventuelt får tak i riktig motormodell til bilen. Ny motor vil vel koste det samme som bilen er verdt..
  5. Det er en 2008 modell men den ble registrert sent på høsten 2007 første gang i følge vognkortet, så derfor skriver jeg 2007. Men når jeg legger inn på diverse deleleverandører kommer 2008 opp. Motorkoden er N47 d20A Tom
  6. Takk, for svar. Bor i Finnmark langt unna merkeverkstedene. Blir vel byttemotorløsningen. Dyr glede å eie Bmw. Ironisk at min tidligere Citroen Saxo med 1,1 liter var mer pålitelig enn Bmw en
  7. Hei Min 318D (2008)som er pent behandlet med jevnlige servicer tok kvelden her om dagen da registerkjedet røk etter 133 000 km. Det betyr byttemotor og dyre verkstedregninger . Det er ikke noe å hente på forsikringen da min kaskopluss dekket motorhavari kun til bilen var 8 år. Det er vel heller ikke noe å hente hos leverandøren/importøren eller bilfirmaet som solgte meg bilen for fire år siden? Er det noen som har erfaringer og gode råd i forhold til problemstillingen? Tom
×
×
  • Opprett ny...