Gå til innhold

vbl

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Bosted:
    Lillestrøm
  • Kjøretøy
    E39 520iT/E34 520iAT

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nei, den er helt steindød og det er en manuell. Jeg så på en annen tråd i forhold til jordkabelen så den skal jeg få de til å sjekke. Har heller ikke fått noen lamper som lyser i forhold til feilmeldinger.
  2. Hei, har 2 problemer på min E39 520iT 2002-mod., vet ikke om det kan ha sammenheng. For det første så er bilen nå helt død, prøvde med ett nytt fulladet batteri men den var like død. Dette var i høst så nå har bilen stått ute vinteren igjennom. Slik jeg har skjønt det så er denne bilen såpass gammel slik at den ikke må nullstilles ved batteriskifte. Tror det sto i 110Ah men jeg satte i 70Ah for tanken var at denne aldri skulle vinterkjøres. Det andre er nivåreguleringen som henger ned. Har bytta luftbelgene men den detter fortsatt ned. Så lenge den hadde strøm så startet kompressoren så fort jeg låste opp bilen eller bare åpnet en dør når den sto ulåst. Ett bilfirma som restaurerer gamle biler har sett på dette men de innehar ikke kunnskap på slike moderne biler.
  3. Ønsker å kjøpe en veldokumentert original e31, gjerne manuell. 850 eller 840 med M60-motoren. Ønsker ikke opplakkert bil, da tar jeg heller kostnaden med dette selv. Mvh Vidar.
  4. Ble tipset om denne på min ønskes kjøpt annonse: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258148014&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=46&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=specifics.firstRegistration&sortOption.sortOrder=ASCENDING&searchId=e40a979d-099a-9dc7-8cdb-d6cc70b4e964 Ble importert til Sverige i 2001 og har vært under av og på restaurering/forbedring siden da. Ble registrert og godkjent i Sverige i 2017. Nylakkert 2005-06, sto til 2008 før den ble montert igjen. Har dokumentasjon men mangler servicebok. Hva tenker dere om prisen? Er kun lagt ut på Mobile.de så jeg tenker at denne er overpriset i forhold til det svenske og norske markedet?
  5. vbl

    E28 M535i vin check

    Takker for link, bare å lære seg kodene bedre Synes den første bilen kanskje er i overkant dyr i forhold til kilometerstand? Ser på mobile.de at det er ca. samme pris for en som har gått halvparten, prisene i Norge/Sverige skal vel være noe rimeligere enn i Tyskland eller har det endret seg? Her er en grunn for å sjekke autensitet: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=116289105 Sjekk kjøretøyopplysningene så skjønner du hvorfor jeg er litt nøye med å sjekke ut opplysninger, har ikke planer om å kjøpe katta i sekken, spesielt ikke i denne prisklassen. 520i står det på Statens Vegvesen, men med motorvolum 3,5l, så den er tydeligvis omregistret men sjekker du VIN så er det originalt en 520iA så dette er langt fra en originalbil men det sier ikke annonsen noe om...
  6. Flott, da er det ikke noe problem. Trodde at hvis jeg importerte en bil som veteranbil så var det begrensing på maks 5.000 km i året, men det er bare et forsikringspørsmål da. Bevaringsverdige kjøretøy har vel maks 500 km og kan bare brukes til utstillinger etc. om jeg ikke har lest helt feil, får i alle fall ikke brukes særlig mye. Veteranforsikring skal ikke bli noe problem, jeg har 4 stk vanlige biler og er medlem i veteranvognklubb.
  7. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82994980 Denne ligger ute på Finn.no, på bilde nr. 34 så viser merkingen at dette er en M535iA, men når jeg kjører en VIN-check på https://www.bmwvin.com/ så står det bare 535i og på tilbehørslisten så står det ikke noe om M-tilbehør etc. Noen som kan svare meg om hvordan man kan finne ut at bilen er en autentisk M535i?
  8. Etter å tenkt seg om ytteligere så kan en E34 touring 540i eller 535i være aktuelt også samt E24 6-serie.
  9. Takk for svar, jeg har vel blandet begrepene litt da tenker jeg. Så det er ikke noe i veien for å registrere en importert bil som er 30 år eller eldre og kunne bruke den så mye som en vil? Eller er det bare et forsikringsspørsmål? Bevaringsverdig kjøretøy er uaktuelt for meg, skal kunne bruke kjøretøyet så mye jeg vil.
  10. Noen som har erfaring med import av veteranbil? Det jeg lurer på spesifikt er om det blir automatisk bruksbegrensing på importbiler som er eldre enn 30 år? Finner ikke noe informasjon på dette nå men mener å ha lest dette for mange år siden. På importkalkulatoren til skatteetaten så regnes det automatisk som veteran med kun MVA uansett om man velger veteranbil eller personbil hvis bilen er eldre enn 30 år. Veteranbiler med bruksbegrensing får vel knapt kjøres utenom til utstillinger etc. slik jeg har forstått det? Bør jeg da finne en bil som er 29 år og betale MVA og avgift slik at det ikke blir bruksbegrensing? Litt prinsipp i dette også, ønsker å kunne velge selv. Noen som har efaring med alternativ beregning? På f.eks. M5 E34? Hva lønner seg?
  11. Ønsker å kjøpe BMW M5, helst E34 touring. Alternativt en E28 M5/M535i Alt av interesse, renoveringsobjekt kan være aktuelt. Tips til nettsider med biler til salgs mottas med takk. Skandinavia/Tyskland. Euro-modell, ønsker helst å unngå USA-bil. Nettsider kan dere svare på tråden. Vennligst send meg PM på aktuelle objekt.
×
×
  • Opprett ny...