Gå til innhold

X5Norseman

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Follo
  • Kjøretøy
    E70 2008 3.0 D

X5Norseman's Achievements

  1. Takker, godt tips! Will do! Kommer med update etter diagnose
  2. Fikk opp gul melding - Partikkel filter - mulig å fortsette reisen, mulig tap av motorkraft, få problemet sjekket hos BMW. Ja, du har gode poenger der, takk for tips! Fikk time for diagnose hos BOSCH på Sofiemyr om ett par uker, så får de prøve å finne roten til problemet, er det filteret så får jeg prøve en rens i første omgang.
  3. Fikk opp gult varsel om DPF i dag, på min 2007 X5 3.0D, ringte litt rundt å sjekka priser for å fjerne DPF og omprogrammere, det lå på ca 10K, evt rens og regenerering lå på ca 4K. Bilen har gått 230K, snakket med en ansatt på BOSCH verksted, som mente det kunne være glødeplugg som gjorde at bilen ikke regenererte seg selv også, og at filtrene skulle ha lengre levetid enn 230K, men skal ta en diagnose. Noen her som har erfaring med rens/regenerering? BOSCH tilbyr dette, men jeg trodde at om filteret er gåent så er det gåent? Mest lyst til å fjerne faenskapet lol noen tips til firmaer som er flinke på Østlandet?
  4. Takk for tips, Hpi! Det skal jeg sjekke ut
  5. Hei godtfolk! Fikk opp varsel om at batteriwt begynte å bli slapt i dag, ringte mitt lokale BMW merkeverksted, de skulle ha 6K for bytte og programmering (4K for org.batteri) Synes det var stiv pris for org del, de har jo langt rimeligere batteri på f eks Schmiedmann (uorg). Er det like greit å bestille derfra for så å bare få programmert det på verkstedet?
  6. Takk for tips, Otis! Ja, det skal jeg be verksted om å undersøke
  7. Skjønner jo at BMW-verksted gjerne/helst bytter filter, om ikke regenerering fungerer, og mulig at det gir det aller beste resultatet, og MÅ jeg så MÅ jeg punge ut for nytt filter, men finnes det fullgode alternativer så er det jo snakk om betydelig besparelse. Virker jo nesten for godt til å være sant dette, men jeg har aldri vært borti denne teknologien før: https://www.dpf-check.com/no/ Noen meninger?
  8. Var ute å kjørte i dag, da dukket det opp varsel om å sjekke DPF på displayet på min 2008 3.0D X5, den har rullet 233K. Jeg merket ikke noe tap av motorkraft. Kjørte ut på E6 å la bilen i 110-120 km/t i 20-30 min. Stoppet bilen da jeg kom hjem, å kjørte en tur igjen, meldingen kom ikke tilbake. Er det ofte bare en tur med litt høyere turtall 2000+ som skal til for å regenerere filteret? Hvis jeg får tilbake feilmeldingen så tyder det jo på at filteret må rengjøres grundigere, i værste fall byttes. Noen her som har fått rengjort sitt med vellykket resultat? Ser jo flere firmaer som tilbyr dette, bl.a. www.apkbil.com Ser også at wurth selger en spray for å få dette gjort. Hva er dine erfaringer? Pris for bytte er jo ca. 30 lapper, så setter stoooor pris på feedback!
  9. Flott tips CrZyWiz! Da skal go'bilen få det også
  10. Ja gutter, takk for gode poenger! Veldig bra tips Hpi, ang. fordelingskassen, skal absolutt be de bytte på den også.
  11. Tror det heller mot flush da! høres jo unektelig bra ut at man kan flushe til samme pris som ordinær olje/filter-skift. Forøvrig forundrer det meg litt at prisene jeg har fått på oljeskift varierer fra 8500-15000 kr, for samme tjeneste - alle fra profilerte BMW-verksteder.
  12. Takk for feedback, Hpi! Det høres bra ut! Ja, det er tanken på å bytte all olje som høres veldig fornuftig ut, og siden Bilia tilbyr dette, så regner man jo med at det det er bra for girkassen.
  13. Hei godtfolk! Jeg har en X5 E70, 2008 modell. Den har rullet 233K mil, den girer fortsatt silkemykt. Men tenkte å ta ett olje/filter skift på girkassen nå, hos Bilia ble jeg tilbudt å ta flushing også - det var samme pris som ordinært oljeskift. Jeg vet at i USA er det delte meninger om flushing, at det KAN løsne avleiringer som tetter kanaler m.m. og man KAN skape ett problem som ikke er der. Noen verksteder sier man ikke skal flushe om man ikke har noe trøbbel fra før av, kun bytte olje. Men samtidig høres det jo fornuftig ut å få "kassen" rengjort så grundig som mulig, så kanskje bilen ruller 200K til uten problemer. Hva er deres erfaring/syn på flushing? Positive/Negative ting?
×
×
  • Opprett ny...