Gå til innhold

Freddyen

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Freddyen

  • Bursdag 10/27/2000

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Haugesund
  • Kjøretøy
    BMW E60 520i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Freddyen's Achievements

  1. Takk for svar! Okey, kan ikke så mye om akkuratt dete på bilen. Er det vanskelig å bytte? Og hvordan kan jeg finne ut om det er den som lager problemet?
  2. Hei, har en E60 fra 2003 uten nærlys på venstre side, men fjernlyset virker. Har prøvd å bytte lyspærer uten hell. Har også prøvd å bytte side på styreenhetem (ballasten) uten at det gjorde noe. Så kan ikke være det heller. Noen som vet hvor feilen ligger? Takk på forhånd!
  3. Hei, min E60 lekker en del olje og mistenker at det er veivhusventilasjonen som gjør det. Spurte bavaria om detta og de var enige så lurer jeg på hvor det er best og kjøpe et helt sett. Bavaria ville ha 2200kr for fult sett, men ser andre nettsider har til 500kr og 1000kr men er det fult sett?
  4. Hvordan sjekker man timing og måler kjedet? Klarer vell å finne noe på YouTube. Ja det e rart det e sylinder 1 skal bytte plugger å sjekke coiler Eneste som har blitt skrudd på e magnetventilen te vanos. Kan d ha noe me den å gjøre?
  5. Har ikke sjekket plugger eller coiler, men tenker det er på tide å bytte ut pluggene. Vis eg ikke huske feil så står det på service menyen at det ikke e så mange km te det ska byttes Skal bytte Toppdekselpakningen men jeg tror ikke motoren har noe veivhusproblemer
  6. Hei, har vært uheldig med kjøpet av e60’n min og det dukker stadig opp problemer Tok en diagnose av bilen og der viste det at bare 5 av sylindrene virket. Sylinder 1 tenner ikke, noen tips for det? Bilen lekker en del olje og er veldig sikker på at det er toppdekselpakningen. Prøvde også å sjekke om det er veivhusventilasjonen som er tett med å åpne oljefyllingslokket når bilen er varm, bilen skal vell da lage en brumme lyd og endre turtall men det gjorde den ikke. Kjente at det var litt vakkum når jeg åpnet lokket men det er vell normalt. har også hatt en feil på kamakslingen og da ble sensorene mistenkt. Har fått byttet inntaks sensoren men har ikke byttet eksos sensoren, plastikken var veldig sprø så fikk ikke tatt ut kabelen, så må prøve med en tang elns
  7. Hvordan kan jeg bli helt sikker på at det er problemet? Kjenner igjen symptomene utenom at den er tungstartet. Har aldri hatt noe problem med å starte bilen.
  8. Har ikke kommet noe lenger med dette problemet. Men nå i det siste har bilen begynt å gå dårligere, mest når den er kald. Og det er snakk om på lavt turtall. Føler den "holder" litt igjen med gasspådrag også plutselig tar den tak og gjør jobben som før. Hadde ute solenoid og rensa disse og satte de på plass igjen. Etter det sletta jeg alle kodene, startet bilen og feilkodene og motorlampen forsvant. Da var det ingen koder på "stored" men P0014 lå inne på "pending". Etter noen timers kjøring kommer motorlampen tilbake. Kan det være at kamsensoren må byttes?
  9. Hei har en 2003 e60 520i der Angle eyes på høyre side sluttet å virke Fikk denne feilmeldingen: parking light front right failure Da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre eller om d bare er å bytte pære, noen som har en link til en rimelig pære som er lik som orginalen?
  10. Helt enig, derfor forstår jeg ikke så mye av dette problemet
  11. Takk for svar Skal se hva jeg får til, men må vertfall sjekke det ut
  12. Har ikke merket noe annerledes med motoren i det hele tatt. Den kjører som den skal. Det eneste var at på tomgang så kan turtallet vippe litt opp og ned men det er ikke snakk om mye Kan sjekke ut solenoid i løpet av uken bavaria fortalte meg at det er mulig det kommer en del olje i eksosen og at det er derfor jeg får feil på lambdasonden. Det var vell derfor han anbefalte stop leak
  13. Hei har en BMW 520i, e60 2003 Fikk opp motorlampen etter en litt hard kjøreøkt på snøen. Så leste jeg av feilkodene som var følgende; P0014 - B Camshaft position timing over - Advanced or system performance bank 1 P0052 - HO2s Heater Control Circuit High Bank 2 Sensor 1 P0152 - O2 Sensor Circuit High Voltage Bank 2 Sensor 1 Gikk da til Bavaria å spurte, og fikk som svar at register kjedet kanskje er slakt, og de to andre kodene har med lambda sonden å gjøre. Han sa jeg først kunne prøve med oljeskift/filter og deretter prøve å blande «RISLONE ENGINE STOP LEAK» med motorolje etter okjeskift/filter startet jeg motoren og motorlampen gikk vekk, men den kom tilbake under en uke etterpå med samme koder. Har prøvd å slette kodene og det virker men de kommer tilbake etter en til to dager er det noen som har peiling på en løsning her? Har ikke merket noe uvanlig på bilen utenom at den går på litt uvanlig lavt turtall på tomgang av og til Takk på forhånd
  14. Hei hadde min e60 på EU kontroll men kom ikke gjennom pga. Har ikke så peiling på akkuratt dette så må spørre 2.1.3 Styremekanismens tilstand b) For stor slitasje i kuler/ledd/hjelpesnekke venstre, ytre Kan noen sende link til hvilken del? Og holder det å bare bytte på venstresiden? tror verkstedet nevnte at det var stabstagen
  15. Takker for svar Jeg måtte vertfall fylle litt olje, men må vel lese ut feilminnet som han E.C. Skriver
×
×
  • Opprett ny...