Gå til innhold

kimhaak

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

kimhaak's Achievements

  1. Urk...ja...E30, touring 88 mod
  2. Hei, Er det noen som har et slik dørtrekk liggende? Det er montert fake teak i bilen og jeg jobber med å bli kvitt det. Det er limt så bra at jeg kommer til å ødelegge trekket om jeg river det av... Det er ikke noe spesielt mønster i trekket, bare grått slik jeg tolker det. Bilen har fargekode 0269 på interiøret tror jeg.
  3. Hei, Satte inn nytt filter ifb med fiks av bensinrør. Filteret, Febi Bilstein 24073, hadde ingen merkinger overhodet. Så på det gamle originale, og de hadde lik formfaktor, så jeg antok retningen var lik. Det var den ikke... Bilen startet ikke, og jeg sendte Febi en mail og de bekreftet at jeg hadde montert det feil. De sa jeg bare kunne snu det. Vel, snu det skulle jeg, og når jeg tok av slangen som kommer fra pumpa, så var det et stort trykk i filteret, som jeg selvsagt fikk midt i fjeset og mest i øynene...etter å ha famlet meg inn, pluss en ufrivillig tur i snøhaugen, så fikk jeg skylt øyer og sjekket med giftsentralen at det ikke var så mye mer å gjøre så gikk jeg ut for å se over filteret og snu det. Så da at jeg har koblet rørene såvidt feil også, bensindampen sto koblet til retur slangen inn på tanken, og retur fra motor til tanken sto koblet inn i røret for bensindamp. Tviler på at dette gjør noe skade at det sto slik mens jeg prøvde å starte bilen, som ikke startet. (?) Det kom ikke bensin ut av disse rørene når jeg koblet dem dit de skulle sitte. Så begynner jeg å lure på om filteret nå egentlig kanskje er kaputt? Kan jeg ha vrengt det innvendig når det fikk bensin inn feil vei, og trykket inni åpenbart tyder på at det ikke slapp bensin gjennom seg og videre til røret som går inn til motor? -- Kim
  4. Jo, har nok tenkt tanken...er ikke mer enn 1200 for to nye, og det var vel 700 for kobber og bøyemaskin fra biltema...Var vel mest det at jeg ikke sjekket prisen på rørene, siden de fleste har skrevet at man bruker kobber fra tema Nå er de gamle rørene ute, og de var ikke så rustete, bare litt overflate her og der. Pusset de rene med stålbørste og tenker nok å bruke de opp igjen etter de har blitt lakkert og rustbeskyttet. Fikk derimot et problem, på ett klips kom den vesle tappen/mutteren som sitter fast i bilen med ut...nå er det et lite hull der. Vet ikke helt hvordan jeg skal fikse den biten...
  5. Hei, Klarer ikke finne ut om nye rør trenger flens i overgangen mellom slange og rør eller ikke. Ser org rør har det, og jeg har kjøpt 8mm kobber fra biltema. Er redd for at de kan skli av pga trykk og at jeg kan skru rørene flate med slangeklemma... Noen som kan gi noe input? Helt original bil, ikke planer om noe mer. -- Kim
×
×
  • Opprett ny...