Jeg fikk ødelagt servoen på min bmw 116 i F20. Det viste seg at noen skruer løsnet slik at servoen ble ødelagt. Et par mnd etter dette skjedde kom et brev fra BMW Norge, hvor kvalitetsanalyser viser en produksjonsfeil på alle disse bilene, som kan føre til løe skruer i forbindelse med servo.
Jeg betalte 30,000kr for å få dette reparert. Nå har jeg henvendt meg til BMW for å få refundert kostnadene,. Skaden skjedde før jeg fikk brevet. Tilbakemeldingen jeg får er at det ikke er dokumentasjon på at skruene løsnet. Jeg er ingen bilmekaniker, men både verksted og bergingsselskapet kunne se at servoen var løs på grunn av noen skruer som var løsnet. Er det noen som har opplevd det samme som meg? Hvor skaden skjedde før brevet fra BMW ankom. Hvordan har dere evt. gått frem? Har ikke verksted dokumentert årsaken til at skaden er oppstått så mener jeg de ikke har gjort en ordentlig jobb, spesielt da årsaken er svært åpenbar.
BMW verkstedet kan jo heller ikke bevise at det faktum at servo ikke ble ødelagt grunnet løse skruer.