Gå til innhold

Pirt666

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 116i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Pirt666's Achievements

  1. Okay nå har jeg feilsøkt en hel del men ikke kommet til noen løsning enda. Jeg har funnet ut en og annen ting da. 1. Hovedplusskabelen er skiftet, men det løste ikke problemet 2. Lambdasondene var snudd om, de var montert på riktig plass, men sensorene var koblet omvendt i "hjernen". Så den som sitter før katalysatoren, ledningen satt i plassen til "etter katalysatoren" og omvendt. Ikke rart verkstedene ble forvirret og bytta feil sonde hver gang. Jeg har snudd om på ledningene, byttet riktig sonde (bak kata) og feilmeldingen kom ikke opp igjen etter det. 4. Feilmeldingen om misfire på alle sylinderne har jeg fortsatt ikke funnet ut av. Jeg har bytta tennplugger, en coil som var død, uten at det hjalp. Mistenker en av to ting: Enten bensinpumpe/filter eller kjedestrekk. Noen ideer? Jeg målte bensintrykket og det gikk ned ca. 10% ved rusing. Hadde det vært kjedestrekk så hadde den vel ikke trykket endret seg ved rusing eller ikke..? Håper noen har noen gode ideer, jeg begynner å bli lei av å feilsøke.
  2. Det kan godt hende at styringa bare var en tilfeldighet. Jeg begynner å mistenke dårlig jording. Hovedplusskabelen ser veldig sliten ut, og den blir veldig varm. Tror dere dette kan ha en sammenheng? Angående gangen så merker jeg en forskjell ja, den fusker veldig, og den har dårligere akselerasjon. Da bilekstra grunnjusterte motoren gikk den bedre, frem til lampa kom på igjen.
  3. Nei, jeg så aldri feilkoden selv. Det var bare verkstedene som forklarte at det er bank 1 sensor 1 som produserer feilkode.
  4. Heisann, Håper noen har vært borti noe tilsvarende og kan gi meg noen gode råd. Jeg har en 116i e87 2004 modell. Motorlampa lyser på den. En diagnose ble gjort hos mekonomen, og de fant ut at det var lambdasonden som hadde tatt kvelden. Den ble byttet ut, de resatte feilen og jeg kjørte hjem. Mindre enn 20 minutter etter kom Motorlampa på igjen og bilen begynte å fuske, mye mer enn før. Tilbake til mekonomen, de mistenkte at sonden de hadde bytta var defekt så de bytta den ut på nytt. Jeg henter bilen og... Akkurat samme greia. Lampa kom på igjen før jeg rakk hjem. Tilbake til mekonomen igjen, og de bestemte seg for å feilsøke litt mer. Mens de hadde bilen inne så røyk motorstyringa. De måtte frakte bilen til bavaria hvor motorstyringa og lambdaen ble byttet. Jeg henter bilen og... Samme greia. Lampa kommer på igjen. Jeg bestemmer meg for å prøve lykken hos bilextra, og da kommer vi litt lenger. De grunnjusterte motoren og da slukka lampa seg av seg selv. Jeg kjørte rundt i flere dager uten at den kom på igjen. Men... Etter en ukes tid kom den jaggu meg på igjen. Jeg begynner å gå tom for ideer. Har noen opplevd noe tilsvarende og kanskje funnet ut hva det var? Feilmeldingen som dukker opp igjen og igjen er lambdasonden, selv om den har blitt bytta ut gjentatte ganger. Takk på forhånd 🙂
×
×
  • Opprett ny...