Hei!
Gammel tråd, men den dukker fortsatt opp hvis man googler Konghelle, så tenkte jeg kunne legge igjen min erfaring med firmaet:
Jeg kjøpte nylig en E92 M3 hos Konghelle som det har vært litt plunder med i ettertid. Selve salgsprosessen var veldig bra, hyggelige selgere og fine lokaler.
Ble ved kjøp informert om at "throttle actuators" var byttet, noe som er et kjent problem på disse. Dette var et avgjørende salgsargument for meg, da bilen hadde gått 95000 kilometer, som er den omtrentlige levetiden på disse delene.
Etter kun 1500 kilometer går bilen i nødmodus. Kobler opp og leser av feilkoder, og finner jo da ut at en throttle actuator har tatt kvelden igjen. Det viser seg da at tidligere eier kun har byttet den ene, noe som er høyst irregulært. Pris for å bytte den gjenstående er et sted rundt 15000,-.
Sender da over en henvendelse til Konghelle hvor jeg forklarer situasjonen og gjør det klart at jeg ikke har noen intensjoner om å være vanskelig, men at jeg hadde satt stor pris på assistanse da jeg føler at jeg burde kunne kjøre mer enn 1500 kilometer før bilen må kostes på 15000,- kroner - for å rette opp i et problem de sa allerede var fikset.
Tilbakemeldingen fra Konghelle var da at "dette klarer du å ordne opp i selv - lykke til.".
Ser at de stort sett har fått positive tilbakemeldinger ellers på nett, men mistenker at disse er fra folk som har kjøpt nyere biler og ikke opplevd noen problemer i ettertid. Jobber selv som bilselger og kjenner godt til hva som er rett og rimelig, og vi ville aldri funnet på å avvise en kunde i denne situasjonen - og vi selger biler til 50 000,-, ikke 500 000,-.
Konklusjon; kjøper du bil hos Konghelle og opplever at noe går galt i ettertid, så er det ingen hjelp å få.