Gå til innhold

SvanteK

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    520D X-Drive

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

SvanteK's Achievements

  1. Hei Fikk påvist at drivaksel leddet er gåent etter at mansjetten har vært gåen en stund. Må jeg bytte hele drivakselen? Eller kan jeg kun bytte leddet/krysset eller hva det heter? Er en 520D X-drive 2014, det er snakk om foran på førerside
  2. Hei Har en `14 520D Xdrive stasjonsvogn hvor jeg har hatt problemer med belgene ( det var små rifter som ingen fant ) Det ble fikset og problemene da ble løst Nå har det dukket opp noe nytt: Bilen sender feilmelding på chassis og da senker den bakenden helt ned og ikke noe annet skjer, alle sikringer er intakt. Jeg starter og stopper noen ganger og tar sikringer inn og ut og plutselig hever den seg igjen Kan det rett og slett være kompressoren som etter første runde med feil begynner og ta kveld? Eller kan det være noe elektronisk? det er jo rart at den slipper all luft ut og PLUTSELIG bestemmer seg for og heve igjen? Tanker noen?
  3. Etter veldig mye frem og tilbake fant jeg ut at jeg ser på det selv. Og problemet hele tiden har vært mange små små rifter i den ene belgen, som til slutt ble en større rift og da så jeg det. ( hinsides at ikke et av de 4 verkstedene testet belgene for lekkasje ) Nå er jo alt bra, bilen er høy og ikke noe lekkasjer. MEN sikringen til kompressor ryker nå annenhverdag, uten at bilen senker seg. Så da er spørsmålet... er kompressor utslitt og må byttes? Og hvor får jeg kjøpt en billig en? Takk
  4. Har prøvd å bytte fordelingsblokken og det hjalp ikke noe. Det er fortsatt det samme. Min teori uten å ha satt meg inn i hvordan dette henger sammen er: Jordfeil/dårlig kontakt. nå har jeg logget litt når dette skjer og det er KUN rett etter at bilen stopper, da hører jeg at kompressoren justerer bilen ( står ikke helt flatt alltid ) og da lekker det litt mens den løfter opp får bilen i plan og slipper all luften ut.
  5. Takk for meget informativt svar. Jeg støtter helt ut det du sier og anser det som sannsynlig, er dette noe man kan skaffe i norge? Og hva er konsekvensen av å kjøre med dette? skjønner at belgen kan få juling hvis dette skjer i fart etc. Vet ikke om jeg har nerver til å vente 1mnd på levering fra Ebay. Bilen er i bruk hverdag og det finnes ikke noe alternativ til å ikke bruke den
  6. Hei Har en `14 520D Xdrive stasjonsvogn som har en merkelig oppførsel med luftbelgen bak på passasjer side. Det som skjer er at den plutselig slipper ut all luft fra belgen på passasjer side bak, dette skjer kun når bilen er parkert og tenning er av. Det skjer ikke under kjøring og skjer ikke hele tiden. Og når jeg slår av tenning og starter bilen igjen blåser den seg opp og alt er bra til neste gang den stopper. Den har vært på 3 forskjellige verksted og 2 av de ble spørsmålstegn etter å ha sett på den og det tredje ante ikke men anbefalte å bytte kompressor "For å begynne et sted" Feilkoden de får opp omhandler kompressoren men det er en generell feilkode. Aner ikke hva jeg kan gjøre, mener det er drøyt å legge 14 lapper for å teste ut om det er kompressoren Det jeg vet er følgende Belg er OK ( Verksted har kjørt tester ) Det skjer KUN når den er stoppet, og det er full utblåsing med engang det siver ikke ut det smeller ut. Noen ideer? Takk Kjetil
×
×
  • Opprett ny...