Gå til innhold

Thraneboy

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Thraneboy's Achievements

  1. Hei, skulle bytte kamakselsensor hær om dagen, ved bytte vist det seg at sensor skive på kamaksel som kamakselsensoren skal registrere mot var revnet og lå løs under toppdekslet. Dette forklarte jo da hvorfor sensor ikke gjorde jobben sin, men etter metalldel ble lirket ut og alt rengjort så startet motoren og gikk noen sekunder før jeg stoppet den. Siden da har jeg ikke fått start. Motor går rundt, får bensin men starter ikke. Venter pr. Nå på ny del så jeg kan få byttet sensor skiven, men lurer altså da på om dette kan være en årsak til at motor ikke starter, eller er det noe annet som kan forårsake dette? håper på svar
  2. Virker som det er noe muffins med vanos ja, avvik på eksosside, noen tips rundt det??
  3. Med dme mener du ecu, eller misforstår jeg? Får prøve sjekke det ut. Ikke noe rele til dette? Spenning leveres rett fra ecu?
  4. Tusen takk, hva kan være årsak til at det ikke kommer spenning t elektromotor? Samt vil det kunne trigge den feilkoden du nevnte?
  5. Tusen takk for svar, var på motoren sin hovedstrøm det ble målt 4 volt så virker rart ja. 2a69 feilkoden, hva ville du tenkt forårsaker den? Står så mye forskjellig rundt om. Virker som hele vanos greierne er et stort mysterium, hehe
  6. Hei, plages med vanos på min bmw e46 316i 2004 mod. Har lagt ved feilkoder som jeg har ( se bort fra kamaksel sensor, ble byttet og ok men vanos tuller enda.) I forkant av dette er register byttet med nye vanos hjul. bilen vil som regel ikke være i nødmodus når den startes på kald motor, å fungerer greit selv om den klassiske «vanos kaklingen» er tilstede- en skjelden gang forsvinner denne også selv når den bakker. Om man stopper og startet motoren når den er varm går den som regel i nødmodus og istedet for at kun motorlampen er der, kommer også eml lampe opp. Forsøkt bytte magnetventiler til vanos uten at det hadde noe effekt. Målte spenningen til valvetronic motor og kun 4 volt? Er dette riktig? så for å gjøre det litt kort så lurer jeg da altså på om noen vet hva som kan være galt som gir disse feilkoder, samt Om spenning skal kun være 4 volt fram til elektromotor? kan legge ved at for øyeblikket er vacuumpumpe til bremsekraftforsterker tatt kvelden- men klarer ikke se at dette skal ha noe påvirkning på dette. håper på svar
  7. Ja, men hva på valvetronic er best å starte med?
  8. Vanskelig for å tro det pga. Byttet for ikke lenge siden. Koblet ut luftmengdemåler å da greier den såvidt å bakke selv men feiltenner og humrer veldig. Motor dør enda ut om man stopper i et kryss feks. Men er ikke sikker, hva tror du er beste sted å begynne å feilsøke?
  9. Hei, har en bmw e46 316i 2004 mod som plutselig ikke ville bakke lengre. Må holde gassen inne for å få motor til å gå- men jager veldig da også. Ved start så går turtallet høyt opp før det så går ned og motor kveles om man ikke hjelper den ved å gi gass. Fikk lest feilkoder å har lagt de som vedlegg. Lurer på om det er selve vanos motor som må byttes eller bare den oljesensorene som er defekt? Noen som har noe info eller erfaring å dele vedrørende dette?
×
×
  • Opprett ny...