Gå til innhold

eirikhalv

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 318i 2010

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

eirikhalv's Achievements

  1. Målte ikke manuelt, dessverre. Har byttet til 5W-40 olje, og får ikke lenger feilmelding om oljetrykk på tomgang🧐
  2. Bilen ble kjøpt med splitter nytt registerkjede med nye guides. Spørs om de ikke renset oljepannen og silen da de byttet det🤭
  3. Jo men det er rart at bilen skal melde om feil oljetrykk, når jeg bruker den anbefalte oljen + forsikret meg om lekkasjer
  4. Den er i så fall fryktelig kresen på når den har lavt oljetrykk
  5. Hei! Etter bilen (BMW 318i 2.0l) bestandig melder feil om at oljetrykket er feil, denne feilen kommer KUN etter at bilen har blitt ordentlig varm og den står på tomgang... Startet først med å bytte pakning på oljefilter hus, så at det trengtes, men det gjorde ingen forskjell. I dag byttet jeg pakning på toppdekselet, men får fortsatt feil om oljetrykk etter bilen har blitt varm og står på tomgang. Kan være verdt å nevne at jeg har bytte olje og filter for 2 uker siden men uten hell. Bruker nå Castrol 5W-30M olje, lurte på om jeg burde prøvd 5W-40 for å se om det gjør noe forskjell... da det bare skjer på tomgang... Noen ideer? Takk takk
  6. Tenkte bare jeg skulle skrive hva løsningen ble: selv etter vi byttet ut ALLE coiler og plugger hadde vi forsatt feil på sylinder 2, alt ble installert riktig. Etter en tur innom verksted gjorde de det nøyaktig samme som oss, de byttet ut coil på sylinder 2 og alle pluggene. Da fungerte den perfekt.
  7. Forrige eier har fått bestilt opp ny dyse, så får vi se hvordan det løser seg
  8. Da jeg prøvde å bytte coil mellom sylindere fulgte ikke problemet etter (nå er jo alt av plugger og coiler byttet ut). Har kontaktet selger og bilen har vært feilfri fram til eierskifte, like før den ble solgt ble hele registerkjede byttet. Dette er det eneste jeg er klar over er gjort like før salg.
  9. Opplever fortsatt problemer, ja. Fram til nå har jeg ikke fått motorlampe og feilkode hver gang jeg startet bilen. Men nå får jeg motorlampe hver gang sammen med mye risting grunnet sylinder 2 som virkelig ikke vil samarbeide. Når jeg starter bilen faller den fort ned til rundt 600-700 rpm. Deretter kommer motorlampe etterhvert da det virker som sylinder 2 sluttet å fungere helt. Jeg eier lite teknisk forståelse for det her. Er det noe et verksted burde se på?
  10. Tok en måling ved hjelp av en OBD2 leser etter ca 5 minutter på tomgang. Sjekket mer spesifikt STFT og LTFT (Short Term Fuel Trim og Long Term Fuel Trim) på Bank 1, fikk disse resultatene: STFT - Bank 1: 0.0% LTFT - Bank 1: 21.1% (dette er fra freeze frame, direkte lesning fikk jeg rundt 10%) Air Flow Rate from Mass Air Flow Sensor: 7.89 g/s Ikke at jeg er kjent med hva disse tallene egentlig burde være, men STFT og LTFT ser ikke riktig ut i mine øyne, eller? Sjekket dette for å se om vakuum lekkasje er en mulighet. EDIT: Før jeg kjøpte bilen ble registerkjede byttet... kan godt være noe der?
  11. Etter å ha sjekket alle kontaktene til ihvertfall sylinderne kan jeg med god samvittighet si at disse er i orden. Bilen har nå gått 400km i min eie, dette er i løpet av kort tid. Så ikke ut til å hjelpe på er jeg redd. Har heller ikke testet bensintilsetning, men lurer på hvordan det kan hjelp når det er kun sylinder 2 som ikke henger med? Burde ikke alle sylinderne ha slitet litt da?
  12. Kjøpte nettopp en brukt BMW 318i 2010 som selger sier har stått nesten helt stille siden 2018. Da jeg først kjørte hjem følte jeg at ved tomgang var bilen veldig ujevn. Fikk deretter gul motorlampe, feilkode jeg fikk med OBD2 skanner er "P0302", cylinder 2 misfire. Har nå byttet alle coils og tennplugger, bilen er fortsatt ujevn på tomgang, føler den rister og går ikke som den skal. Motorlampen kommer bare til av og til akkurat som oljetrykk lampen (oljetrykk feil går bort etter omstart av bilen). Kan det være en slags antenningsfeil eller tenningsfeil? Eller muligens noe med injektorene?
×
×
  • Opprett ny...