Gå til innhold

Clupea

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E34 520i | E46 320d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Clupea's Achievements

  1. jeg fikk b25-en komplett og b28 veiv, stempler og råder for 4000kr, og hadde jeg fått tak i en B28 hadde jeg i det minste byttet samtlige pakninger, så tenker at det hadde blitt ca det samme. Dessuten må jeg jo ha noe å gjør denne sommeren 😅
  2. Fullt klar over at jeg må ha b25 innsuget og at det ikke er plug and play. m50 motoren som står i nå blir nokk et stuebord i man-caven 🤣 tenker å kjøpe uorginale stempelringer ja. Ser at de har Mahle og Goetze motor på eurodel så blir nokk en av de. Har også kontakter i polen som kan skaffe deler billig, akkurat samme delene men opptil 50% billigere. Takker for svar! Takker for filmtips!
  3. ok, Vet at M50 motoren er "bedre" med tanke på tuning, og at det hadde vert bedre å kjøpe en brukt b28, men jeg handla motor hos en vraker som hadde fått inn en 520i hvor motor ifølge eier hadde blitt byttet til b28. Dette viste seg til å være en 2.5, men siden jeg fikk motoren for en meget lav pris grunnet de hadde priset den feil, vil jeg heller jobbe med den jeg har. Planen for motoren er som sagt å bygge om til 2.8l, og forkle den som en m50 motor som jeg skal ha i min e34 så styreenhet må nokk byttes uansett. Ser på finn.no at det selges m52 styreenheter som kan "chippes" for å ta til høyde m50 innsug og kode bort startsperre så jeg tenker å gå for det. Motoren tenker jeg å overhale til beste evne uten å koste på skyhøye summer, så blir å bytte alle pakninger og lager og stempelringer, men tilbake til spørsmålet, skal jeg bruke 2.5 råder og stempel eller 2.8? Jeg tror at det er 2.8 stemplene som skal brukes men vet ikke om det eg noen forsjeller på blokka som gjør at det ikke går.
  4. Søkte gjennom trådene men fant ikke noe direkte svar, men skal ærlig innrømme at jeg ikke er den beste forum søkeren. Har handla en m52b25 motor fra en e39, og m52b28 veiv stempler og råder. Lurer rett og slett på om det bare er å sette inn 2.8 delene i motoren, eller om det ikke går i det heletatt. Leste på mywikimotors.com at det skal gå med "stock pistons" men hva i alle dager er det? Om det er noen som har erfaring på å stroke en 2.5 til 2.8 som kan komme med innspill og triks setter jeg utrolig stor pris på det 😀
×
×
  • Opprett ny...