Gå til innhold

Oscorp

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Oscorp's Achievements

  1. Bilen vill plutselig ikke starte etter å ha fylt diesel. Det lyser og sier et pling når jeg trykker på startknappen, men tenner ikke i det hele tatt. Forsøkt med jumpstarter og bakkestart. Er nytt batteri. Noen tips?
  2. Noen som har en DVD road map Professional 2019 for nedlasting?
  3. 2004 316 E46. Fått en feilmelding på ODBscannern. Har kommet etter at jeg byttet luftfilter. Tok opp filterboksen igjen og sjekket at slanger og kontakter sitter. Så ganske sikker på at det er tett. Resatte LMM meldingen, men etter 1 min kjøretur kommer den tilbake. Koblet på ODB og fikk ut verdier på LMM. Ved tomgang viste det ca 6g/s. Ved litt gassing opp til 60-70 g/s. Er dette normalt? Koden som dukker opp er 002D0F: CDKLM - hot film air mass meter. Noen tips til hva jeg kan gjøre videre?
  4. Tok opp filterboksen igjen og sjekket at slanger og kontakter sitter. Resatte LMM og can tourque meldingen. Så sikker på at alt er tett. Koblet på ODB og fikk ut verdier på LMM. Ved tomgang viste det ca 6g/s. Ved litt gassing opp til 60-70 g/s. Er dette normalt? Koden som dukker opp er 002D0F: CDKLM - hot film air mass meter. Den dukker også opp med en gang etter å slette den. Takker for videre tips.
  5. Byttet luftfilter. Kan jeg da ha klart å ødelegge noe i forb med luftmengdemåler? Skrudde den nå opp igjen og på men feilen kom med en gang. Blir neste skritt å bytte luftmengdemåleren?
  6. 2004 316 E46. Girgassa går i nødmodus. Skannet og fått opp feilkode 92 can torque interface. Prøvde å slette den men kom tilbake med en gang. Noen tips til hva dette er?
  7. Var bare feil på coilene. newtis.info var jaggu bra å ha.
  8. Har byttet valvetronic motor i en 316. Når jeg startet bilen så går den ujevnt på tomgang. Må valvetronic motoren justeres etterpå? Noe man kan gjøre selv eller må inn på verksted? Er det noen konsekvenser om man ikke justerer den (...om man må).
  9. Gummihetten sitter igjen så får ikke skrudd ut pluggen.
  10. Coilene satt så kraftig at det ser ut som deler av den nederste gummipakningen har blitt sittende igjen. Noen som har tips til hvordan jeg skal få opp dette? Lang nebbetang og skrutekker?
  11. Men løsner skjoldet ved å skru av de fire skruene? Det sitter ikke fast i navet?
  12. Jeg kom til den skruen på baksiden av skiven og fikk av skiven. Flaks. Men så viser det seg at det er to fjær muttere som skal feste bremsene til varmeskjoldet. Disse hadde falt ut. Årsaken er at hullet har blitt for stort, så nå må jeg nok bytte varmeskioldet. Noen som har tips til hvordan det gjøres på denne bilen? Kan virke som hele navet må skrus av.
  13. Vil det kunne hjelpe å løsne på strammerne på håndbrekket?
  14. Har fått et stort problem med en 2004 BMW 316. Skal bytte skiver bak, fått av caliper og umbrakoen til skiven. Men selve skiva sitter dønn fast. Får lirket litt på den, men virker som håndbrekket ikke slipper skiva og har satt seg fast. Har banket med hammer og brekkjern og forsøkt og skru ut skiva med bolt festet i caliper hullene, men sitter dønn. Og hullene til hjulboltene har forsøvet seg, så får ikke på hjulet igjen. Dette er helt krise, noen tips?
×
×
  • Opprett ny...