Gå til innhold

Kinestrand

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E61 msport

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kinestrand's Achievements

  1. @TRF Hadde samme problem før turbobytte, men da var ikke problemet like framtredende. Det har blitt bare mer og mer med tiden. Derfor antok vi at kanskje turboen ikke var problemet i utgangspunktet, men at den kanskje var et symptom på en annen feil..
  2. 7000,- men ja, antar det er det du sikter til. Turboen var identisk med den som sto fra før i bilen, samme merknader. Mener du det er turbo som er problemet? Bilen er som den skal etter 3000rpm og helt dø fra 0 og oppover til 3000rpm.. Rart problemet har vært så sporadisk tidligere. Nå er problemet mer eller mindre med en gang bilen blir kjørt.
  3. - Haukås Turbo. Kjøpte en overhalt orginal turbo derifra. - N75 har jeg selv lest meg til i desperasjon. Kommer enten eksos eller oljedamp opp fra oljetoppa på motoren. Tenkte kanskje veivhusventilasjon var tett, men kan ikke se noe filter på den. 🤷🏼‍♀️ Har du noen umiddelbare tips/råd å komme med?
  4. Nyoverhalt original turbo, kjøpt i Bergen. kan tett veivhusventilasjon har noe med saken å gjøre? N75 ventil? Evt problem etter tuning? Skal slette chip idag å sette tilbake til standard for å se on det endrer noe.
  5. Innmat er tømt både i dpf og kat.
  6. 06 model. Vi har prøvd å kjøre litt liveverdier, men har for lite kunskap til å kunne si noe spesielt om det. Men ble kjørt med liveverdier hos et Bmw verksted, og det ble registrert feil verdisr på turbotrykk, som vi ble forklart. Fikk da beskjed om at turbo må byttes. Denne er nå byttet. Føler jeg fortsatt sliter med det samme problemet enda. Den røk grå røyk tidligere.. Problemet startet med grå røyk og vanskelig å få turtall på den. Tømte dpf og renset egr ventil var bilen OK i noen dager, da begynte det å ryke grått og bilen luktet brent. Antok det var pga ikke dpf var kodet vekk, så fikk dette gjort i ettertid samt egr delete. Og chipet til stage 3. Da var den OK igjen i ca en uke.. Sendte deretter bilen på Bmw verksted som tok liveverdier og konstaterte feil på turbotrykk. Samboer byttet turbo, men da var bilen SKIKKELIG dau. Tønte da katalysator, og bilen var fin i nesten to uker.. Da i ny og ned begynte jeg å merke at bilen ikke ville dra på lavt turtall som nevnt tidligere.. Dette var bare sporadiske tilfeller. Trodde først det dukket opp ved at motor først fikk skikkelig temperatur,, da ble lambdasonden byttet til en brukt lambdasonde. (Om det har noe å si). Da ble bilen OK igjen, dro vogn og gjorde ikke noe utav seg. Etter noen dager igjen ble bilen verre og verre. Nå er bilen dø på lavt turtall ved oppstart.. permanent. Renset lmm Idag å prøvde å kjøre etterpå, men da ble den grei på lavt turtall og dø på høyt turtall, men det gikk tilbake til samme problem etter hvert. Vi lånte også en LMM av noen med samme bil, for å se om det hadde noe for seg. Fremdeles samme problem. Må man forresten nullstille motorstyreenheten etter bytte av lambda og lmm?
  7. Ingen feilkoder! hadde tidligere feilkode på lambda, men den er nullstilt og kom aldri tilbake..
  8. Har tidenes drittopplevelse når det gjelder min e61 525dat problem: bilen har lite drag/dau fra 0-2500rpm.. hender den også blåser svart røyk, men ikke hele tiden..Den girer hardt i 2 gir også.. og vil ikke gire bestandig.. Men kommer jeg nærmere 3000rpm og oppover, går bilen som ei kule igjen! Har byttet turbo, sjekket alle vakumslanger. (Verksted mente det var feil på turbotrykket.) Katalysator og dpf er tømt, samt dpf og egr delete. Bilen er også chipet. Motorolje og oljefilter er byttet, girkasse har fått ny olje, lambdasonde er byttet, prøvd å bytte lmm da dette var siste løsning jeg mente ga svar til det problemet jeg har med bilen. Har sjekket eksosmanifold for sprekk, finner ingenting der. . Noen med forslag til hva det kan være, helst før jeg går på veggen?!
  9. Har en e61 525d preface med turbohavari. Er det mulig å bytte til en 3.0 turbo? Har det i hele tatt noe for seg? Hva må man ta av forhåndsregler, annet som må byttes? Har tømt dpf, programmert bort dpf og egr, og chippet til steg 2, dersom det er av betydning.
×
×
  • Opprett ny...