06 model.
Vi har prøvd å kjøre litt liveverdier, men har for lite kunskap til å kunne si noe spesielt om det. Men ble kjørt med liveverdier hos et Bmw verksted, og det ble registrert feil verdisr på turbotrykk, som vi ble forklart. Fikk da beskjed om at turbo må byttes. Denne er nå byttet. Føler jeg fortsatt sliter med det samme problemet enda. Den røk grå røyk tidligere..
Problemet startet med grå røyk og vanskelig å få turtall på den. Tømte dpf og renset egr ventil var bilen OK i noen dager, da begynte det å ryke grått og bilen luktet brent. Antok det var pga ikke dpf var kodet vekk, så fikk dette gjort i ettertid samt egr delete. Og chipet til stage 3. Da var den OK igjen i ca en uke..
Sendte deretter bilen på Bmw verksted som tok liveverdier og konstaterte feil på turbotrykk. Samboer byttet turbo, men da var bilen SKIKKELIG dau. Tønte da katalysator, og bilen var fin i nesten to uker.. Da i ny og ned begynte jeg å merke at bilen ikke ville dra på lavt turtall som nevnt tidligere.. Dette var bare sporadiske tilfeller. Trodde først det dukket opp ved at motor først fikk skikkelig temperatur,, da ble lambdasonden byttet til en brukt lambdasonde. (Om det har noe å si). Da ble bilen OK igjen, dro vogn og gjorde ikke noe utav seg. Etter noen dager igjen ble bilen verre og verre. Nå er bilen dø på lavt turtall ved oppstart.. permanent.
Renset lmm Idag å prøvde å kjøre etterpå, men da ble den grei på lavt turtall og dø på høyt turtall, men det gikk tilbake til samme problem etter hvert. Vi lånte også en LMM av noen med samme bil, for å se om det hadde noe for seg. Fremdeles samme problem.
Må man forresten nullstille motorstyreenheten etter bytte av lambda og lmm?