Gå til innhold

JoanE36

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

JoanE36's Achievements

  1. Tusen takk for veldig mange gode innspill og hjelp i denne tråden! Jeg har også sjekket opp en del i form av å kontakte diverse BMW forhandlere i Norge, samt funnet prislister fra 2010 og 2013 på BMW X1. Min konklusjon må også være at PTC varmer / auxiliar heater er standard på alle biler med dieselmotor. Forhandlerne visste "overraskende" lite om dette, men etter å ha fått gravd litt var deres konklusjon også at dette var standard på "nyere" BMWer med dieselmotor. I prislisten fra 2010 og 2013 finner jeg heller ingen tilvalg/opsjon for å legge dette til som ekstrautstyr. Dermed vil jeg tro at dette er standard på BMW med dieselmotor. Jeg fant heller ingen pakker eller ekstrautstyr for dieselvarmer i prislistene. Syntes dette var litt merkelig, men det er mulig at dette blir ettermontert på verkstedene i Norge før bilen leveres ut til kunde. Da finner man sikkert opsjonen om dieselvarmer i tilbehørsprislisten som omfavner f.eks ekstra innvendige matter, tilhengerfeste, lasteutstyr osv (alt som blir montert på verkstedet i Norge). Så slik sett forstår jeg nå hvorfor det er så få BMW X1 (Norsk solgte) som ikke har dieselvarmer/tilleggsvarmer, så lenge det ikke fremkommer i prislistene. Jeg skal se på bilen i dag igjen, og jeg tror jeg har forstått ca hvor plasseringen av PTC/auxiliary heater er plassert. Så jeg skal dobbeltsjekke det før det eventuelt blir kjøp Igjen, tusen takk for all hjelp i denne tråden!
  2. Takk for gode innspill og info i denne tråden. Men hvordan vet jeg at bilen i såfall har «auxilary heater»? Er dette standard på alle nyere BMWer?
  3. @Sand1 Takk igjen for godt svar som gjør at vi heller mot X1. Jeg har nå avtalt tid for takst på vår innbyttebil til tirsdag, så det blir spennende! Har et edruelig forhold til innbyttepris, så jeg tror nok vi skal bli enige om noe. Bilen det er snakk om har defa motor og kupévarmer, så jeg tror at vi skal klare oss bra. Men kona er en del ute å kjører i jobben, og da er det ikke alltid like lett å bruke defa rundt omkring. Men så lenge den har elektrisk varmer, så burde det fungere helt fint 😊
  4. @Sand1 Takk for informasjonen, det er til stor hjelp! Det er denne elektriske varmeren jeg har hørt om, men som jeg ikke klarer å finne så mye info om. Dersom X1 har dette og den skrur seg på under 10 grader så tror jeg nok vi går for X1. Veldig få av disse bilene som har dieselvarmer virker det som. Da skulle man jo tro de fungerer greit uten dette i og med at så mange ikke har plukket med dette når bilen var ny. Fikk pris på ettermontering av original dieselvarmer med app fra BMW, og de skulle ha 45.000,-.....! Så det er helt uaktuelt på en så «gammel» bil.
  5. Tusen takk for svar! Jeg har også inntrykk av det du skriver @papertiger med at BMW blir fort varm selvom de ikke har tilleggsvarmer eller dieselvarmer da jeg har lest litt om dette andre steder. Men jeg forstår ikke helt hvordan det rent logist kan være slik da dieselmotorer sliter med å oppnå driftstemperatur på vinterstid? Men jeg må vel innrømme at det frister veldig med den E84 X1 som vi har funnet med tanke på annet utstyr osv. Det er kona som er aller mest ivrig etter å bytte ut den trauste Touran sin, men jeg er jo aldri lei å overtale når det kommer til BMW 😊
  6. Hei! Nå er det mange år siden jeg har vært aktiv her inne, men vurderer igjen nok en BMW (X1 E84). Men jeg har kikket på en del biler nå (flest norsk solgte), men jeg blir litt overrasket over hvor få som har tilleggsvarmer/dieselvarmer. Er det noen her inne som har erfaring med disse bilene uten dieselvarmer/tilleggsvarmer på vinterstid? Blir de varme? Veldig viktig for oss at det ikke tar så lang tid før bilen blir varm med tanke på unger (og kone) 😊 Om noen har erfaringer rundt dette setter jeg stor pris på hjelp!
×
×
  • Opprett ny...