Gå til innhold

Liansen93

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 520D

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Liansen93's Achievements

  1. Den har ikke så mye utstyr annet enn fullt skinn int, panorama, utsvingbart hengerfeste og m-understell samt m-optikk...er i fin stand ellers, km er ca 205***
  2. Den kom på skjermen under kjøring, men ble deretter borte igjen. Så kom ulydene
  3. Er det jeg også tror, men er så himla dyrt, samt hvor får man tak i en sånn motor? Har dessverre ikke tid eller plass da jeg har to små gutter hjemme som krever den tiden jeg kunne evt brukt på dette😂 bor i Viken fylke, så er nok litt for langt ja, men takk for tilbudet
  4. Det er nettopp det. Han kan ta ut motor for å finne feil, kostnaden på dette er ca 6k. Ikke så mye det, men risikerer deretter å måtte bytte motor...hva en ny brukt en koster er usikkert, men sikkert ikke billig!
  5. Hei. jeg la ut er innlegg for en stund siden ang en 2011mod f11 184 diesel med lavt oljetrykk. Har siden hatt bil på verksted, hvor mekaniker har testet en 3stegs rens på gammel olje. Da kom det en del spon ut. Han var 90% sikker på at motor måtte byttes. Dette har jeg selvfølgelig ikke råd til, så prøver å se etter andre løsninger. Han fylte på ny olje, og bilen hørtes nesten verre ut, så han stoppet med en gang. Han sa også at kjedet er slakt og det bråker veldig fra den. (Har hørt registerkjede ofte ryker på disse modellene). Han nevnte så erfaringsmessig at det kan kanskje holde med å bytte kjede, strammer og alt som følger med, noe som er en kostnad på 20-22k. Noen tips/råd? Finnes det evt andre løsninger å prøve først? Kan si at bilen skal selges, men frykter at verditapet blir altfor stort om den selges som den står.
  6. Takker for alle svar! Har undersøkt litt selv, og vet at det har vært tilfeller med strukket kjede på en del av disse motorene. En bekjent hadde en f11 som plutselig dro no jævlig bedre, rett før kjedet røk. Vet ikke om det hørtes logisk ut for dere med litt peil, men det som skjedde han. motoren høres litt «sterkere» ut på tomgang, det bråker og rister på en måte litt mer. høres ikke ut som rådebank nei, krysser virkelig fingra for at det er noe elektrisk.. Skal få den til verksted på henger og finne ut av det, tar ingen sjanser...
  7. Takk for svar. Håper det ikke er turborelatert. Hadde en lignende problem med en gammel a6 jeg hadde før, hvor turbo måtte byttes. Det lukter også litt kjølevæske i bilen når der blåser kaldt. Kan d være relatert?
  8. Takk for svar. Kjenner du til en typisk feil på dette? Forstår at det kan være flere årsaker, men noen erfaring med dette ift turbo etc?
  9. Hei. har en 2011mod 520D 184hk, som nå varsler for lavt oljetrykk. Legger ved et bilde her om en sprekt åndeslange som er porøst og med en sprekk i med noe oljesøl rundt, er dette et større problem tror dere eller er det bare å bytte rører så er alt all good? takk for svar mvh
×
×
  • Opprett ny...