Gå til innhold

bmwnorth

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bmwnorth's Achievements

  1. Ok. Fikk vekk 4x4 og DSC, men bilen virker som den er i nødmodus. Er dama hjemme som skulle kjøre, er på jobb på havet. Skal lese ut feilkoder når jeg kommer hjem på onsdag, virket bare så rart.
  2. Hei, Hadde løsnet minuspolen til batteriet da jeg skulle til å begynne med kobling av hengerfeste. Endte med å ikke koble noe, men bilen ble stående uten minuspolen på over natten. Rørte ingen av kontaktene i reservehjulsbrønnen. Koblet så minuspolen på igjen og satt bilen på vedlikeholdslading. Startet så bilen etter 3-4 dager, fikk opp som vanlig 4x4 feil og DSC, resatt det med å vri rattet til hver sin side, men; Bilen går ikke over 40 km/t eller 3000 rpm. Har ingen feilkoder i displayet. Noen som har vært borti lignende? Bilen fungerte feilfritt før minuspolen ble tatt av.
  3. Skjønner. Ja det gir mening også. Har bare lest at noen måtte hente strøm fremme til denne canbus boksen for å få den til å legge seg "død" når bilen er skrudd av. Leste det på en gammel tråd med en som hadde en 07 modell, men han brukte en kabel bake et sted. Der fant du også installasjonsmanualen, igjen- Tusen takk for all hjelp. Rimelig fersk enda med BMW, men har tidligere kun vært Audi mann, men har begynt å like BMW mere og mere.
  4. Det fulgte med slike ja. Samt en boks og 1-2 lange ledninger for å dra til helt fremme ser det ut som, men virker som at det kun er noen som trenger det?
  5. Hei, Har begynt å ettermontere avtagbart hengerfeste på min 2009 530xDrive M-sport med PDC. Bestilte komplett sett fra GS med BMW sitt originale koblingsett. (https://gsbildeler.no/tuning_og_tilbehor-tilhengerfeste/monteringssett_elektriske_deler_krok_original___1527546) Trenger dette å kodes inn i etterkant? Samtidig har ikke GS lagt ved koblingsskjema for dette settet. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne på nettet? Har kun funnet dette, men er usikker om det kan brukes. file:// https___asapdealer.bmwgroup.com_eba_GetFileServlet_EDoc-2041576054.pdf
  6. Ok. Tusen takk for hjelp! Kommer tilbake med hva som er/var galt.
  7. Den kom opp nå. Har vært borti tidligere at den var vanskelig å starte når varm også, ca 6 månder siden. Er ellers litt treg å starte, harker ikke, men bruker kanskje noen gang litt lang tid. Kan det være internlekkasje i en dyse?
  8. Hei, Poden sin 2009 320d xDrive har fått feilkoden 4B90. Leste dette ut med Bimmerlink og fikk opp forklaringen Rail pressure monitoring on engine start. Jeg tok ut både sensoren på enden av fuelrailen i front, fant ingenting spon og tok av innsuget for å sjekke mengdereguleringsventilen (hvis det er det den heter?) Legger ved bilder av begge. Jeg ser ikke noe tegn til spon eller slikt. Forrige eier byttet ut hpfp med en brukt BOSCH som var i god stand, samt byttet han tannhjulet til pumpen. Skal sies at bilen nettopp har vært inne for å bytte pakninger etc på en dyse. Var samme dagen jeg kom jeg og flyttet på bilen at den feilkoden kom. Er det noe ellers som kan skape en slik feilkode? Skal senere lese ut trykk på start, tomgang og kjøring. Er det noen som vet hvilke verdier rail trykket, pre-supply trykket osv skal være på?
  9. Takk for all hjelp folkens. Har byttet om på coilene som sagt og lest ut etterpå, dobbeltsjekket med coilene mtp hva som slo ut på feilkoder. Byttet 1 til 2, og motsatt. Begge gangene fikk jeg fremprovosert feilkode som sa "misfire" på coilen som viste misfire fra start. Ser det er byttet 2 av 4 coiler, 1 ut av de 2 resterende viste feiltenning. Tenker jeg bytter begge da. Ser LMM viste feilkode også, men tenker det kanskje er pga feiltenningen?
  10. Har ikke lest ut etter jeg gjorde det. Men vil ikke man hele tiden få feiltenning på hele registeret uansett hvor mye/lite gass man har? Hører den går på alle 4 når jeg er forsiktig nok på gassen og drar den opp til f.eks 5-6000 omdreininger. Men straks jeg gir bånn gass på tomgang, så fjusker den og spøtter den oppåver registeret.
  11. Hei, Har en 2004 BMW 316i med N46-B18A. Bilen er gått 163 xxx km. Bilen fjusker litt på tomgang, ved normalt pådrag og er ikke like "frisk" Om jeg gir brått mer gass på tomgang, så høres det ut som den kutter/spøtter. Får ingen varsellampe før jeg tvinger den på full gass i fart, da kommer motorlampen opp, blinkende, men gir seg når jeg har sluppet gassen og kun holder fart. Fått lest ut at det er "misfire on several cylinders" "misfire cylinder 1" og feilkode "P101B". Lest flere plasser at disse symptomene tyder på defekt lamba sonde, evt vakumslanger. Prøvde å koble fra LMM, startet bilen, men da klarte den knapt å gå på tomgang, før den stoppet. Byttet om flere av coilene for å se om det endret seg, men nei. Noen som har vært borti dette?
×
×
  • Opprett ny...