Gå til innhold

Sanityy

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    520d e61 2010

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. To siste videoer er fra ISTA testing av throttle actuator, den siste videoen viser at det er mye olje der. Når jeg åpnet først kom det veldig mye røyk også ut
  2. Hei Har en bmw 520d med den herlige N47 motoren, hvor motoren stopper etter et par sekunder når man prøver å starte. Bilen starter ofte relativt normalt, kommer opp i 1200 cirrka omdreininger og faller til 750 (cirka, og der den pleier å gå på tomgang), før den begynner å slite. Da detter den ned på turtall og man hører den sloss om å komme opp igjen. Dette varer i et par sekunder før den stopper helt. Og noen ganger klarer den ikke å starte i det hele tatt, hvis den har blitt prøvd å starte) Før dette hadde bilen begynt med litt ekstra hvit røyk fra eksosen, uten å ha tenkt mye på det, har det blitt litt å litt mer over tid. Har feilsøkt med ISTA men finner ikke noen feil som kan forklare dette problemet. Har nå testa at lavtrykk diesel pumpa funker som den skal. Har prøvd å plugge ut MAF sensor, noe jeg leste på nettet kunne kanskje vise om det var en vakuumlekasje. Ingen endring. ISTA viste en feil på Throttle actuator, men når jeg testa den med ISTA, bevegde den som den skulle. (ISTA sa at motoren måtte være igang, men den klarte å åpne og lukke selv om motoren var av. Men når jeg tok av luftrøret til throttle actuator'en så jeg at det kom ut mye hvit røyk og olje derifra (hadde da feilsøket og prøvd å starte et par ganger) Legger til noen vedlegg. Video av eksos er den ene gangen den klarte å starte nå etter disse problemene kom. 20240326_190941.mp4 20240407_135753.mp4 20240407_140421.mp4 20240407_140909.mp4
  3. Hei Bimmers Har en 2010 mod e61 med n47 motoren. Har fått opp feilmelding med "Charging malfunction". Etter litt googling, og så testing fant jeg at spenningen lå på 12.4ish på tomgang og fant at dynamo mest sannsynlig var gåen. Leser at det ofte bare er å bytte spennings regulatoren, men demonterte får å så. Ser at spennings regulatoren er veldig slitt, men ser også slite spor i dynamo. Noen som vet om dette? Er det godt nok å bytte bare regulator? Mvh Stian
  4. Er det noen i drammens området som har spesial verktøy som kunne lånes eller leies? Jeg ser etter verktøy for å holde reg kjede på plass mens man fjerner hpfp. Ofte kalt spesial verktøy for å ta ut hpfp
  5. Høres bra ut. Tenker å bestille pumpe + 4 injectorer fra samme firma https://www.ebay.com/itm/121691281587?afits=Make%3ABMW&epid=1406273581&hash=item1c555d98b3%3Ag%3ASCgAAOSwCbtZ00j6
  6. Ny fra Bosch blir nok alt for dyrt for meg. Men hva tenker dere om denne? https://www.ebay.com/itm/124062262937?epid=1140435332&hash=item1ce2afe699:g:AREAAOSwyiZfr-nT
  7. Takk for svar. Da får bilen stå inntil problemet er løst. Angående ny hpfp, hva ville dere ha kjøpt? Ny orginal, ny ikke-orginal eller en brukt pumpe?
  8. Fikk tatt ut mengdereguleringsventilen, og det var spon der. Det var bare litt på den kanten jeg har markert. Tok det ut med magnetisk skrutrekker før jeg fikk tatt bilde av det. Ikke like mye som på andre sine bilder/videoer. Er hele dieselsystemet "infisert"? Hva må jeg minimum gjøre? Og hva burde jeg gjøre?
  9. Hei, jeg har for et par måneder siden kjøpt en BMW 520D e61 2010 med denne litt morsomme N47 motoren. Jeg har fått opp gul motorfeil lampe over en stund nå. Feilen pleide å gå bort ved å bare stoppe og starte igjen, men nå vil den ikke lenger gå bort og er der hele tiden, selv hvis jeg sletter feilen med ista mens motoren går. Bilen kjører fortsatt, bruker den hver dag. (selv om dette kanskje er litt dumt). I display står det «reduced power», men merker ikke noe på motorkraft. «004620: Rail-pressure pressure-controlled» er feilen jeg får opp. Ved å bruke ista sin Testplan har jeg prøvd å feilsøke problemet. Her spør ista om det finnes metallspon eller metallstøv i drivstoff systemet, men det har jeg ikke klart å finne. Sett både før hpfp ved å koble dieselslangen fra hverandre og starte tenninga, og jeg har prøvd å se i commonrailen og i en av dysene. Ser ingen metall rester som kan tyde på en gåen hpfp. I dette steget testen ista lpfp mens tenninga står på. Fra det jeg kan skjønne så fungerer dette som det skal. Her så tester ista rail-pressure med tenninga på. Her også ser det ut som det ikke er noen feil. Neste så sjekker ista rail-pressure mens motoren går, ista satt turtallet til rundt 1200RPM Her ser det også ut som alle verdier er innenfor. Neste steg så stopper ista motoren Og motoren stopper som den skal. Og nå er både jeg og ista tom for ideer. Er det noen her på bimmers.no som har noe forslag? Jeg er 18 år, så det beste hadde vært om jeg kunne fikset dette uten om å sende til et verksted.
  10. Hei, Har kjøpt meg en BMW e61 2010 mod og ønsker å sette inn basskasse osv. som enhver 18 åring vil. Ønsker å sette inn en spiller som jeg kan bruke BT på ettersom aux kabler tar så fort kvelden. Etter å ha søkt litt ser jeg jo at dette vil kødde med iDrive systemet. Er det noen som har noe erfaring med å sette inn egen spiller? Har koden S606 Navigation System Business hvis det hjelper. Har egentlig bare tenkt å bytte spilleren Eventuelt sette inn ny iDrive med android auto funksjonalitet?
×
×
  • Opprett ny...