Gå til innhold

Daniel.A

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw 325ix Touring 2002

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Heisann, har løst å monter paddleshifters og lura på om dæ e nån her inne som har gjort det og evt kan hjelp meg litt. Har en Bmw 520d e61 2007-modell. M-sport om det sku ha nå å sei. Kan man kjøp kit og e dæ bære plug and play elr e dæ mytje ombygging som må tell? Regnr om dæ sku trengs: VH 44124
  2. Har kjøpt ny motor, verksted har byttet. Alt var i orden, fikk bilen tilbake, kjørte i 2minutter, kommer fortsatt kjøleveske ut av ekspansjonslokk. Dette er også nytt. Ka f’*** er det som feiler?
  3. Ok, takk for svar😊
  4. Heisann! Kjøpte en BMW 520d 2007-modell for ca 5 måneder siden. Har fått konstatert av 2 verksted at toppakningen er gåen.. Greia er at det ble satt inn ny motor i 2015, og motoren har just bikket 50.000km. Har alt av papier på dette. Så det jeg lurer på er om dette er noe jeg kan få dekket siden motoren har gått så lite?
  5. Da må jeg ha sett på feil bil😅 Mistenker at lokket er grunnen til at kjøleveska forsvinner. Kjørte en time igår og hadde allerede mista kjøleveske. Var vått rundt lokket, og under ekspansjonstanken. Var faktisk sprutemerker på motordekselet også.. Samme turen igår så kom også engine overheating på 2 ganger etter at jeg skrudde ned varmen i bilen. Kan det også være pga lokket, at det ikke er helt tett? For hvis det ikke er tett så vil det vell komme luft i systemet som får kjøleveska til å fordampe, som igjen fører til dårlig kjøling?
  6. Heisann! Har prøvd å bleed’e systemet ett pr ganger nå. Fant også ut hvorfor kjøleveska forsvant. Var selve lokket på ekspansjonstanken som var dårlig. Men har lest at det går ant å bleed’e systemet uten av å slå på bilen. Jeg kan høre at pumpa går rundt, men det kommer ikke en stråle i ekspansjonstanken? (Strålen er forresten tilstede når motoren er igang). Noen som vet hvorfor?
  7. Har gjort det ett par ganger, men ser ikke ut til at all lufta blir borte. Hver gang jeg sjekker så er det mye ”putring” før strålen har blitt jevn. Så kan det gå 2dager før jeg får varsel om at jeg må fylle på kjøleveske igjen😅 Får prøve imorgen og gi feedback på om det funker elr ikke, takker for svar😊
  8. Ska prøv imårra. Men kor sett lufteskruan på n47? Og ka tenk du problemet e for at kjøleveska bære forsvinn? Er jo helt ny motor, fatter ikke at det muligens kan være toppakninga😅
  9. Tar en evighet før lufta/trykket blir borte når jeg åpner lokket. Kommer kjøleveske også, selv når bilen har stått i 3timer
  10. Har en BMW 5 Touring (E61) Diesel 520d. Plages så inn i pokker med luft i kjølesystemet! Blir ganske mye trykk i ekspansjonstanken også. Er ingen tegn til lekkasje og biln bruk inni fan med kjøleveske. Ikke noe røyk elr lukt ifra eksos heller. Helt ny motor for 25000 km siden, så nekter å tru at det er toppakningen. Så hvordan lufter man ordentlig på N47? Takk på forhånd!
  11. Tok også diagnose, da kom det opp feil på Auxiliary waterpump og Water valve. Kom også en feil på Thermal oil-level sensor. Noen som vet hva det er fornoe?
  12. Det var en sensor jeg tok ut. Satte den inn igjen og kjørte en tur. Motortemperaturen holdt seg stabil, men kom bare kaldluft. Var heller ingen ulyd. Sjekket olje og kjøleveskenivå, alt så normalt ut. Skal kjøre over fjellet imorgen og se om motortemperaturen stiger igjen
  13. Beklager, sent på kvelden😅 Har en Bmw E46 325xi Touring 2002. Tror det var en sensor jeg dro ut på solenoiden hvis jeg husker rett
  14. Kan også nevne at jeg bare fikk kald-luft i bilen da vannpumpen ble byttet. Uansett hvor mye både jeg og verkstedet/ene prøvde så fikk vi ikke varmluft.. Da dro jeg bare ut sensoren eller hva det heter slik at jeg fikk varmluft gjennom vinteren. Kan det ha noe med saken å gjøre?
  15. Vannpumpe ble byttet for ett halvt år siden
×
×
  • Opprett ny...