Gå til innhold

Skogland

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Skogland's Achievements

  1. Heisann alle sammen. Har laget likt emne tidligere men har fått litt fremgang, men nå står jeg bom fast. Forhistorie: Originale ECUEN min røyk, så jeg kjøpte ny brukt. Samme boschnummer ala samme ECU. For dere som holder på med dette, så er dette en MEVD17.2.9 ECU. Ikke klonbar. Jeg har synkronisert ECU, FEM og nøkkel så ALLE enhetene har samme ISN/Immobilizer kode. Dette er også bekreftet via lesing av immobilzer status I BILEN. MEN, bilen vil fortsatt ikke starte, ikke engang kinne. Den spør om en EGS (electronic gear selector) altså AUTOMAT. Bilen min er MANUELL. Verdier viser at ecuen ikke registrerer når jeg presser clutchen inn, kun når jeg setter den i gir (1-6). Spørsmålet mitt er om, siden denne ECUEN kom fra en 3 serie automat, om dette kanskje kan være feil ECU? Skal jo ikke være det vel når boschnummer er likt? Jeg har endret hardwarenummer på ECUEN også slik at den er lik den som ble ødelagt, håpet dermed ecuen kanskje ville tvinges på manuell innstilling, men nei. Noen som har noe innspill? Bilen er en bmw 428xi 2014 mod.
  2. Bilen fungerte helt PERFEKT, feilmeldingen kom ganske plutselig. Har aldri hatt noe problemer med den. En jeg snakket med mente jo at det kanskje kom fordi jeg byttet dekk litt før til vinter. At disse ikke ruller helt på samme bane og da lager litt problemer med firehjuls sensorene.
  3. Tingen med ECUen min er at jeg leverte bilen inn for å få utarbeidet denne feilmeldingen, da han som tok diagnose av bilen min nå ikke får noe mer detaljer enn det som jeg skrev tidligere. Bavaria prøvde å oppdatere bilen for å få mer detaljerte feil. Så røyk ECUen. For alt vi vet så var det ecuen som skapte rot, vanskelig å si før jeg har fått den nye til å fungere. Men de mente jo at den gamle ecuen var "slitt" men skjønner ikke hvordan en ecu kan bli slitt, er jo ikke en mekanisk roterende del. Jeg mener jo de sier dette fordi de ikke vil stå ansvarlige for å ha brent ecuen. Men det er irrelevant nå.
  4. Om jeg kjører i lav fart på tungt gir og lar motoren jobbe så havner bilen fort i nødmodus, begynner å riste noe veldig og lar meg ikke utnytte motorkraft. Kan derimot stoppe bilen, vente 5 min, starte bilen og kjøre igjen akkurat som ingenting har skjedd..
  5. Diagnosen sier rett og slett "440117 Fordelergir midl deaktivert" og det er det. Om jeg kjører i lav fart på tungt gir og lar motoren jobbe så havner bilen fort i nødmodus, begynner å riste noe veldig og lar meg ikke utnytte motorkraft. Kan derimot stoppe bilen, vente 5 min, starte bilen og kjøre igjen akkurat som ingenting har skjedd..
  6. Hei, har en bmw 428xi 2014 mod hvor jeg har fått denne feilmeldingen. Noen forslag til hva problemet er? Noen sier at det kan være at dekkene mine er ujevne så 4wd sensorene slår feilmelding, de er visst veldig sensitive. Andre sier det muligens er en plugg eller coil. Ønsker forslag:)
  7. De gjør seg vanskelige da ecuen var tunet..
  8. Jeg er i en merkelig situasjon med min BMW 428xi 2014 mod. Hadde den inne hos bmw, de prøvde å oppdatere bilen hvor det da gikk veldig galt. Der røyk ECUen (ikke kontakt). Har kjøpt en brukt ECU, spørsmålet nå er om Bavaria kan reprogrammere denne selvom det er en brukt ECU med programvare på seg?
×
×
  • Opprett ny...