Gå til innhold

Nesman

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X5 e70

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tenker på holdbarhet ja. Nå er jo dette en x5 så noen banekjøring eller jakt på rundetider er det ikke snakk om her og derfor vil den heller ikke bli presset over noe særlig med tid på den måten. Det er enkelt og greit slik at det ble behov for 7 seter. Synonymt med 7 seter er som regel kjedelig. Den skal kunne hente unger i barnehagen og kjøres til trening og kamper ved behov men når far er alene eller når guttegjengen som begynner å få en spennende bilpark samler seg å farter på tur rundt i Norge eller utenlands skal den kunne sparke fra seg å få frem smilet og adrenalinet. Uten å måtte ende hengende i brilla på en vikingbil. det er 3500 hengervekt men den kommer ikke til å hverken gå med vogn da jeg ikke er noen campingmenneske eller henger, det har jeg firmabil til. X5 er jo en overraskende artig bil om man tar størrelse og vekt i betraktning. Men det er jo tross alt en BMW😉 Det er gøy å skille seg ut med en sinna diesel blant alle bensinbilene. Elsker M bilene men er også gøy å ha en hissig «non M» også. Samt hobbyen med å bygge noe artig. Den skal få frem smilet på akselerasjonsfeltet på e6, ut av rundkjøringer osv. budsjett: 100-120 000,- Edit: Har også vært inne på tanken om å bygge om til SD å sprite opp denne litt, men har ikke satt meg inn i hva som skal til for dette. Som du nevner er det helt klart et bredere register å bra potensiale for effekt.
  2. Oppsettet har jeg fått av en med samme x5. Han klager ikke på at bilen er «Masete». Der er delene byttet som du sier og bil er tunet etter dette og benket til 436hk og 967nm dog med de org dysene. Men det påstås at da er org.dysene dratt helt til grensen. Så oppgradering av dyser er tiltenkt at det skal vare litt. R90 pumpa gir vel rundt 2200-2300 i railtrykk? oppsettet jeg har fått fra darkside er: R90 pumpe 2700bar railtrykksensor Gtd2872 hybrid downpipe Interccoler Men du har kanskje noen andre tanker på oppsett? Kammene koster ikke all verden å maskinere derfor moro å prøve (Siden man har ekstra kammer) Montere 335d ventildeksel (uten luftfilterboks) og da med settet jeg har sett på bortfaller også MAF sensor. Slik at man kan kjøre åpent luftfilter, dette pga barnsligheten: Lyd. Jepp, ny på BMW diesel da det bare har gått i bensin tidligere (328 m52, 530 m54, M3 s50 og M5 s38 og s62) Men, har fagbrev på både lette og tunge kjøretøy og 7 år har gått utelukkende på diesel m utallig med feilsøking og overhaling av motor, girkasse og differ på lastebil så er ikke helt blank heller.
  3. Monterer delene selv, men må jo til noen etterpå for software. planen er: gtd2872 hybrid r90 pumpe 2700+ bar railtrykksensor Større intercooler Oppgraderte ventilfjærer og kammer også vurdert 335 ventildeksel uten luftfilterboks m. MAF delete men det blir i så fall senere. xhp med xdrive delete. Har kontakter i Polen som skaffer motor billig så planen er å ikke røre orginalmotoren. blir da nye lagre, kjede/strammer, bytte ut løpehjul fra plastikk til alu etc på den «nye» Motoren.
  4. Mtp oppgradering. Turbo, ic, pumpe, railtrykksensor etc er jo å få kjøpt å faktisk til en overkommelig pris. 35d eller 50d dyser hadde vært å foretrukket å flere tilbyr dette men ikke til 235hk utgaven. Så lurer på hvorfor, hva er forskjellen?
  5. Hei, Noen som vet hva forskjellen er på dyser til m57 motorene? Er i gang med oppgradering av motor til x5’n, en 08 3.0d 235hk. Det er lite å velge i dyser til M57D30tü2 235hk. Har hatt kontakt med darkside men de kan ikke hjelpe til med dyser til 235hk m57…. Målet er pluss/minus 450hk og 1000nm å pr nå er det dysene det stopper i…
×
×
  • Opprett ny...