Høres nesten litt snodig ut at det er der problemet ligger, skal jo da merke det når den evnt settes i gir eller ved et lite pådrag. Men kommer kun ved å touche brems i lav fart både fram og revers å sette i nøytral å trille for å så touche brems gjorde ingen forskjell, alt av foringer og ledd i forstilling var gåen så gjorde ikke noe unødvendig ved å bytte alt men den klunk lyden er fremdeles tilstede.
Hei, sliter med akkurat samme problem og har nå byttet ut casterstag, nedre berearm og øvre berearm men problemt er fremdeles der. Kom du fram til noe?
Hei, nånn som har fasiten på kordan man lås automatkassen i gir ved manuell styring? Gire no opp på et viss turtall for og berg motor og drivverk men ønske og fjern det. Gjeld en BMW E46 320I
Hei, skal bygge om en E46 320i til manuell og har noen spørsmål rundt dette. Sitter på to stk E46:
1999 BMW E46 320i M52TUB20 AUT
2004 BMW E46 316i N46B18 MANUELL
Skal bygge om førstenevnte (320i) fra automat til manuell og har forstått det sånn at en 316i kan brukes som donorbil for og bygge om men er girkassen fra en 316i manuell samme som en 320i manuell selv om ene bil er rekke 6 og den andre 4?
Clutch og alt andre rundt er selvfølgelig av annen dimensjon men kan man kjøpe etter clutchpakke for en 320i og dette vil passe i girkassen fra 316i?
Og er diff fra en 316 manuell samme som en 320 manuell sin?
Å hvordan har evnt dere som har gjort dette løst det med hjernen og startsperre? Kan man bare bytte hjernen, ews og nøkkel fra en annen 320 manuell?
Hei, skal bygge om en 1999 320i Sedan til manuell. Om man under dette bytter ecu så må man kode om ecu til og matche ews og nøkkel, men kan man i dette tilfellet bytte både ecu, ews og hjerne og bil vil fungere?