Gå til innhold

Trondsen

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw E87 118d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Trondsen's Achievements

  1. Har du sett dette lageret? Ytterbanen er ikke flat på utside. Er en fordypning mellom lagerbanene, som går igjen i både foring og brakett. Sannsynligvis for å holde det på plass, istedenfor låseringer. Alternativet er jo å muligens sette på et vanlig lager, og hefte fast en brakett på hver side av lager for å låse. Da må det forøvrig tiges da det er alubraketter.
  2. Hei. Opplagring av stabstag er som mange vet ved hjelp av et kulelager med 2 lagerbaner. Jeg har en ekstrem slark i den ene lagerbanen på min, som resulterer i enormt mye dunkelyder, og jeg tørner snart! Problemet er ytterbanen som er såpass rustet at kulene snart ramler ut gjennom godset. Dette lageret er umulig å finne løst noen vei. Må kjøpe komplett stabstag til 20-25.000,- nytt. Evt brukt, med standard lekkasjer (mitt er faktisk tørt) Noen gode tips?
  3. Se link https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=353650897&ci=3 Vil dette passe rett i min E87? Både passform og ledningsnett.
  4. Der burde det vel kunne gå an og lodde inn en motstand om ballaster ikke trekker strøm tilsvarende halogenpærer i tilfelle? Har en BMW-guru her i Kr.sand på Kjell Strømme, tenker jeg stikker innom han for litt koding isåfall. Sender samtidig produsenten en mail.
  5. Så om jeg forstår det riktig skal jeg kunne montere xenon lyktene sammen med kabelnettet fra Kufatec, og ting skal fungere uten koding?
  6. De ledningene du nevner som skal inn til FRM, kommer det ikke allerede noen herfra? Jeg har ikke sett på noenting fysisk i bilen enda, og er på jobb denne uka. Bilen må og gjennom en EU før jeg går løs. Jeg kom forøvrig over dette kitet fra Kufatec, kan det erstatte all fiklingen? Jeg har lite erfaring med koding, retrofitting o.l så føler meg litt på tynn is. https://www.kufatec.com/en/light-sight/headlights/adapter-xenon-headlights-for-bmw-1er-e87-45825
  7. Fant denne tråden https://www.bimmerforums.co.uk/threads/bmw-e87-xenon-lights-retrofit-xenon-lights-only-work-when-the-engine-is-off.576040/ Kan jeg i utgangspunktet gjøre litt som dette?
  8. Problemet er jo i utgangspunktet noen kilo for mye 😂 Men E90 stolene er like tighte i sidestøttene og? Kjenner jeg blir sliten i hele ryggen, og klarer liksom helt å finne en kurant innstilling på stol, og sittestilling.
  9. Jeg syns sportstolene i min E87 er i overkant små. Fins det andre stoler, fra for eksempel E90 som passer?
  10. Jeg skal såklart inn og få de riktig justert så fort de er på plass. Jeg er ikke 20år lenger, og synet mitt tåler xenon i fleisen dårlig, så det er noe jeg passer på. Tanken er å kunne sette inn halogen ved EU, ja.
  11. Akkurat det med disse kravene kommer jeg ikke til å orke og styre med. Men jeg får kikke i delekatalogen og se hvordan stikk og slikt ser ut.
  12. Fullt klar over krav om høydejustering og lyktespylere. Er mer interessert i og vite om det er en tungvind prosess? I så tilfelle monterer jeg bare halogen i lyktene.
  13. Som tittelen sier, har en 05mod E87 med de nitriste halogenlyktene. Vil bytte til xenonlyktene da de ser vesentlig bedre ut. Fikk tak i et sett på Finn, komplett med ballaster. Spørsmålet er om dette fungerer på min bil? Tenker på om noe må kodes eller lignende?
  14. Prisen på en bytteturbo var så fin at jeg bytter uansett. Mekanikeren er en venn som ikke er av den typen, men som på generell basis sa at det ikke holdt fryktelig lenge bare. Tanken var å gjøre jobben selv, men kjenner det frister mer med ny turbo. Bilen har gått på 30k intervall i tillegg, og sikkert aldri byttet åndefilteret... 🙄
×
×
  • Opprett ny...