Gå til innhold

Kristopass

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW E91

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kristopass's Achievements

  1. Har fått disse feilkodene som jeg har bilde av hvertfall. Usikker på hvilke feilkoder som kom når jeg hadde den på verksted. Har flere rundt meg som har god kunnskap på bil men må spørre om råd selv så jeg får gitt rådene videre.
  2. Hei. Jeg har en BMW E91 318i automat girkasse. Må opplyse at jeg er ikke veldig god på bil men kan noe. Gi gjerne tips allikevel så jeg kan videreformidle.. Bilen døde helt plutselig i sommer. Endte opp med å bytte batteri men glemte da å kode inn batteriet. Jeg fikk kjørt rundt uten noe problem i noen uker, før den døde igjen. Byttet igjen til nytt batteri. Og fikk kjørt diagnose hvor startsperre var deaktivert. Det er ingen reaksjon fra bilen annet enn «Engine start fault» på skjermen. Den vil ikke lage noe lyd og kinner ikke i det hele tatt. Har vært og hatt full service hvor de sa det ikke var noe problem. Har fått en kar som er veldig dyktig på bmw til å se på den. Han fikk liv i den etter å ha byttet rattstaget og relé. Men… Jeg hentet den og kjørte i noen mil uten problem. Stoppet bilen hjemme og lot den stå uten å starte i et døgn. Skulle skru den på dagen etter og da kom «Engine start fault» opp igjen… Ingen og oss vet hva som kan være problemet lenger da vi har prøvd det meste og ingenting gir mening mtp diagnosene vi har tatt.. Er det noen som har vært borti lignende og som kan gi meg noen tips? Kjenner dette er ekstremt frustrerende da jeg har mye igjen av billånet og må få solgt den så fort som mulig fordi jeg har blitt syk og har ikke råd til å ha den lenger 🥴
  3. Vi får se der. Takk for tips!
  4. Ja jeg vet. Jeg har null peiling på bil. Jeg får info av han som har bilen og prøver å forstå så godt som mulig. Relé var ikke gåen så vidt jeg vet. Men han prøvde med ny relé siden han er clueless på hva dette kan være.. Strømtrekket er ikke sjekket opp enda annet enn at vi vet det er lavere spenning foran på minus og pluss pol kontra bak hvor batteriet er. Han skulle sjekke det nærmere når han får liv i bilen igjen
  5. Er null reaksjon. Jeg fylte full tank noen dager før den døde. Om du tenker gnist i batteriet så ja, ellers ikke noe jeg vet om. Med hjernen tenker jeg at han kommer til å bruke bmw program og ikke bare diagnose utstyr. Jeg er ikke god på biler, vare videreformidler det jeg hører 😅
  6. Har den på verksted nå. Første dagen så mente han at CAS og startknappen var deaktivert. Han aktiverte disse. Så startet han den fint tre ganger på rad, fjerde gangen var den død. Han prøvde igjen i går og byttet relé. Da startet den fint 25 ganger men så døde den igjen. Hverken han eller jeg blir klok på hva dette kan være og han er utrolig dyktig med BMW.. I dag skal han komme seg ordentlig inn på hjernen så får vi se hva han finner der.
  7. Kristopass

    Død bil

    Jeg har en E91 318i som har fusket en stund nå. Første begynte ABS å koble seg inn konstant. Byttet ABS sensor og ring, i tillegg til hjullager. Hadde også full service. Så var plutselig bilen død en dag når jeg skulle starte. Speedometer og skjerm skrudde seg på med nøkkelen i tenningen men annet enn det så er det ingen reaksjon. Byttet så til et nytt AGM batteri 12V 95Ah. Etter dette startet den fint og gikk som ei kule en liten stund. Så begynte bilen plutselig å være meget treg på giring, brukte mye mer på literen og ble vanskeligere å skru på. Helt til plutselig en dag så var den død igjen. I ettertid har jeg fått vite at nye batterier må programmeres inn. Dette ble ikke gjort første gangen vi byttet. Så vi tenkte at dette er grunnen til at den nå er død igjen.. Eneste problemet er at nå har vi byttet batteri igjen, ladet det før og etter vi satt det inn. Vi har også koblet av bilen fra batteriet under lading og ladet rett på batteriet. Dette var fullt. Men så er det noe som trekker strøm selv om bilen er helt død. Nå når jeg skulle prøve å skru den på siden den var fulladet så lyste speedometer og skjerm frem til det plutselig gikk svart. Dette har aldri skjedd før. Da hadde bilen trekt en betydelig mengde med strøm selv om det bare var lys, speedometer og skjerm som var på. Det kom heller ingen reaksjon fra motorrommet. Er det noen som har vært borti dette selv? Kan CAS har sperret hele systemet? Er dynamoen gåen?
×
×
  • Opprett ny...