Gå til innhold

Hvit e90

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 318i e90

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Hvit e90's Achievements

  1. Ser jeg glemte å skrive det i innledningen, men han som hadde den før meg sier han har hatt den inn for å bytte registerkjede. Håper for all del at det ikke slepphendt jobb som er gjort og det er gåent på nytt. Vil ikke problemene være de samme på kald bil og varm bil hvis kjedet er strekt?
  2. Takk for raske svar. Jeg har ikke tatt røyktest på systemet, men prøvd teknikken med å spraye startgass rundt om luftsystemet. Det var ikke noe forskjell på turtall og konkluderte med at det ikke var noe lekkasje, men kan finne noen som kan hjelpe til med en røyktest for å være sikker. Skal prøve å rengjøre forgasseren for å se om det hjelper også. Motor: N43B20A
  3. Hei, jeg trenger hjelp til å finne problemet med bilen min. Jeg har en BMW e90 318i som har store problemer ved kaldstart og noe problemer når varm. Ved kaldstart går den åpenbart på kun 3 sylindere, men etter hvert starter den siste også. Hvis jeg ikke venter lenge nok med å kjøre etter jeg har startet den så kutter ene sylinderen ut ganske raskt og jeg må stoppe og starte bilen på nytt, samt vente litt lengere med den på tomgang før jeg kjører. Når motoren er varm sliter jeg med gasspådrag. Hvis jeg ligger på ca 1200/1300rpm og skal gi på så dauer motoren et lite sekund før den gir på (virker som feiltenning). Nå i vinter prøvde jeg å starte den i -15/16 grader og slet i en god stund før den startet. De første sekundene etter oppstart var det kun 2 av 4 sylindere som gikk før en av de 2 ute av drift startet opp, og den siste etter enda litt lengere tid. Bilen rister ved tomgang når den er kald men forbedrer seg når varm. Kan også føles ut som den har mindre effekt enn tiltenkt. Generelt går den for det meste å småfjusker. Jeg har fått en del feilkoder gjennom tiden som jeg har "rettet opp i" uten at bilen går bedre. Men de gjentagende kodene som dukker opp er: P0303 Sylinder 3 misfire detected (og nr. 2 når jeg startet den i -15) og P0172 system too rich bank 1. Nå etter turen min i - 15 kom koden P2096 post catalyst fule trim system too lean bank 1 og P2196 O2 sensor signal biased/stuck rich bank 1 sensor 1. Jeg har fått opp andre koder som har indikert feil i de tingene jeg har byttet. Forsøk jeg har gjort for å fikse problemet. Byttet: lambdasoner før og etter kat, luftmassemåler, bensininjektorer og tennplugger. Jeg har også åpnet/boret hul i kruset på katalysator, rengjort Vanos til luft og avgass og prøvd å koble av egr. Jeg har også tatt de sjekkene til veivakselventilen med at det er ikke overdrevent oljeforbruk, mye hvitrøyk og heller ikke noe negativt eller positivt trykk når jeg åpner oljepåfylingen mens motoren går. Noen som har vært borti lignende, eller har noen tips?
×
×
  • Opprett ny...