Gå til innhold

Stanipanini

Medlem
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Stanipanini's Achievements

  1. Hei. Har en bil jeg trøblet litt med 320d m47 150hk 2007. Har nå en dele bil som starter og ønsker å teste om dde er gåen på min bil. Delebilen er er da en m47 163 hk.2005 mod. Lurer på om jeg plukker cas, dde,nøkler og dyser fra delebil om det da skal være håp om at den starter? Har ikke ista eller annen diagnose for hånden pr nå.
  2. 11 12 0 036 236 ser mer ut som disse
  3. Ahh, så må av med det uansett? Ut i fra bilder ser det ut som de monteres innenfra og ut
  4. Hei. Gutten har vært å skrudd litt på prosjektet vårt og han har ødelagt gjengene på skruen som står i toppdekselet hvor man fester dysene. Muttern spinner på samme plass. På tuppen av disse skruene ser det ut som det skal være mulig å sette på en e-torx. Er de ment for å skrues ut eller må jeg bytte hele toppdekslet?
  5. Hei. Opprettet et par innlegg her tidligere på samme bil, samme feil uten at det har ført meg i noe direkte bedre rettning, men jeg har kommet over et nytt forslag fra google som jeg gjerne vil ha drøftet av noen med kunskapen på plass. Bilen drar rundt motor men starter altså ikke. Bilen lugger til med bremserens. Kom over 2 video innlegg hvor det beskrives samme feil. Lavtrykspumpe går kontinuerlig, men bilen starter ikke. Forklaringen hos de på nett var at det var luft i systemet som førte til at høytrykkspumpe ikke pumpet diesel. Har koblet fra rør frem til en dyse. her sikkler det bare litt når jeg filer på starter. Når tenningen står på, kun lavtrykspumpe går, kommer det ingen ting. Kjøpte meg manuell vakumpumpe på biltema og koblet på her. Får ut luft, men det tar aldri slutt. Så virker som jeg rett og slett med vakum, pumper inn luft i systemet. Finner ikke ut hvor det evt kan lekke luft, kan jeg kjøre trykk på for å se om jeg får diesel sprut andre steder? mest sannsynlig er det vell kanskje snakk som liten lekasje så jeg kommer ikke til å se det uansett?
  6. Da er jeg svært interessert i og komme i kontakt med deg 😆 99354433
  7. Okey, så det som er gjort nå er å ha sjekket om det er strøm frem, er vistnok dårlige pluss poler ved siden av batteri. De er demontert renset og koblet på igjen. Det kommer diesel i retur slange fra dyser. Lavtrykkspumpen gir seg derimot aldri. Har byttet batteri på bilen, men klarer ikke helt å se for meg at det skal være problemet. Batteri er forøvrig fult lader. Glødeplugger gløder. Har sjekket releer fram og i hanskerom. Sikring til lavtrykkspumpenvar gåen men ble byttet samtidig med pumpe. Bilen får ikke kommunikasjon med ecu, drivstoff modul if diag. Verktøy (jula,bmw) har forsøkt å tømt små mengder diesel i motor, og da lugger den til i 2 sec. Om jeg kobler fra ecu stopper det en del summe lyder fra motor, så jeg vil tro ecu har strøm. Så noe om synkronisering mellom cam og ecu. På youtube, men der var det mer avansert utstyr. Diagnoseverktøy er har funksjoner for å navigere inn (min modell ecu) men får ikke kommunikasjon. Må alt av kabler som luft spjeld ol kobles til for at alt skal fungere? Har ikke koblet på dpf, luft manifold feks.
  8. Det har satt stopp i mine kunnskaper, så nå står det helt stille. Du har kommentert et innlegg av meg tidligere. Kan nåes på 99354433
  9. Hei Lurer på om det er noen i Trøndelag som har ordentlig diagnose utstyr/peiling som kunne ha sett på bilen min. Bor i Sparbu. Betaler gjerne, står i garasjen å får ikke enkelt flytta på den. Bilen har stått i mange år, byttet alt av vesker, turbo, lavtrykspumpe, diesel filter. Diagnose utstyr fra Jula(bmw) utgave gir mye feilkoder på ikke kommunikasjon med ecu. Lavtrykspumpe går konstant om man slår på tenning. Sett video på youtube av lignende feil. Hvor ecu var irret men finner ingen skader på den. Ecu må få strøm da det summer i motor med ecu tilkoblet.
  10. Disse har jeg fått ut 😅
  11. Tidligere eier hadde vist gjort det helt til batteriet frøs
  12. Rotet bort leser 😅
  13. Hei, har litt trøbbel med en prosjektbil. Får rett og slett ikke start. Bakgrunnshistorie: bilen har defekt turbo og blir parkert i hagen av tidligere eier, der har den stått i omlag 12 år. Bilen har en kilometerstand på 60k og er som fluka ny innvendig. Jeg får denne bilen, skal sette den i stand til min datter. Bytter turbo, bilen starter ikke. Finner ut at lavtrykspumpen ikke fungerer, kjøper ny, bytter sikring i lag med dieselfilter. Har koblet av en gummislange på dysene og der doser det ut diesel om jeg filer på starteren. Byttet glødeplugger, klarte å knekke en, men nå er det 30grader ute og ville anta at den ville startet uansett. Gass speile og innsug er nå ikke koblet på, heller ikke eksos, men vil også her anta at den ville tent litt fordet? Hva mer kan jeg sjekke? Motor drar i rundt, har forsøkt med (litt) startgass og da lugger den til.
  14. Hei igjen, det var riktig som noen lengre oppe her skrev. Diesel pumpe i tanken pumpa ikke, vi kjøpte ny, tømte tanken for diesel og byttet dieselfilter. Kjørte pumpa til med 12v til vi hørte at den ikke skummet mer. Får fortsatt ikke start på bilen, har tatt ut 3 glødeplugger å sjekket at de gløder, har skruvd av den ene alu røret som går inn til dysa og der er det trykk med diesel, i tillegg kommer det diesel om vi prøver å starte bilen. Kan dysene være tette også?
×
×
  • Opprett ny...