Gå til innhold

Jakob1

Medlem
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2011 f11 520d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jakob1's Achievements

  1. Jakob1

    Sentrallås

    Ja jeg har comfort acess men forrige eier så det var feil på dørhåndtaket på høyre framme samtidi som at nøkkelen virka
  2. Jakob1

    Sentrallås

    Hei. Jeg sliter med at jeg ikke får låst opp bilen med knappen. Når jeg jeg trykker går lysa på men ikke no mer. Den låser ikke noen ander dører en fører døra når jeg skal låse.Men med nøkkelen får jeg låst opp. Lest ut feilkoder å dette fikk jeg opp.det gjelder en bmw f11 520d 2011 noen som har vært borti det. Har ikke fått sjekket sikringer enda. På forhånd takk for svar😊
  3. Kommer med en gang den stopper ja. 4453 injector activation
  4. Da er bilen testet flere ganger med utkoblet tynn ledning dynamo og IBS. Lader 13.9 v jevnt og trutt uten feilmelding. Etter et par timer stopper bilen plutselig. Sletting av feil og bilen fungerer fint igjen
  5. Det var for å få vekk feilkode på exhaust backpressure sensor at dpf ble montert. Det hjalp jo på den feilkoden..
  6. De kom samtidig. Har hatt gass-spjeld feil og dpf feil men disse er helt borte etter at disse ble byttet. Bilen er chippet pga blendet egr og tatt ut innmat på dpf. Ny dpf er montert. Vet ikke hva som er programmert men kan det finnes en bug et sted?
  7. Alle 6 dyser er målt ja men ikke på varm motor når den har stoppa
  8. Dyse 6 er også helt ny. Nr 4 er gammel selvfølgelig. Får heller vurdere å betale Bilia for mere prøvekjøring. Kan fort gå en time før bilen stopper og det vet jeg ikke om de gidder..
  9. Dyse 5 er helt ny og sjekket av Bilia
  10. Kan virke som dysene mister spenning og motor går dårlig og stopper. Ifølge merkeforhandler er ledningsnett i orden. Noen tips før tusenlappene flyr hos Bilia. Feilen kommer ikke før motor har blitt lunken/varm..
  11. Da er bilen prøvekjørt med utkoblet tynn ledning og full lading fra dynamo. Likevel stopper motoren i fart etter en stund og kode 4548. I tillegg kommer 4453 injector 5 activation. Dyser og ledningsnett er sjekket hos merkeforhandler uten å finne noe.
  12. Da er det testet, tok av den tynne ledningen på dynamo og da lader dynamo konstant 14.4 volt. Med ibs utkoblet men med tilkoblet tynn ledning på dynamo så går det opp og ned mellom 12 og 15 volt. Er det da IBS eller elektronikken på dynamo som tuller? Kan man kjøre med den tynne ledningen utkobla på dynamo inntil man får bytta noen deler her?
  13. Hva er beste metode for å sjekke dynamo alene. Ta av minus på batteri og ibs?
  14. Batteriet er byttet av meg men kodet av BMW. Forrige batteri ble montert i august før det tok kvelden denne uka. Bilen stopper altså jevnlig men selvfølgelig ikke når mekaniker fra BMW tester. Kode 4548 var det visst ingen prosedyre for videre testing sa han…Noe gjør ihvertfall at batteriet tappes for strøm 😡
  15. Batteriet er kodet hos merkeforhandler for 2 dager siden. De fant ikke feilen uten at de har sjekket ladespenning. Min andre bil xc70 er dønn stabil på 14.5 v
×
×
  • Opprett ny...