Gå til innhold

Trym

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Oppdatering Bilen går nå i søvnmodus, ikke helt sikker på hva feilen var, mn går nå i dvale etter sjekk og rensing av mange koblinger. Tror det kan ha vært noe med hengerfestet og dårlig kobling der.
  2. Takk, skal se mer på dette imorgen, er som sagt veldig ny på dette så supert å få så mye hjelp. Skal oppdatere om jeg finner noe, men gjerne rop ut om du eller noen andre kan kommepå noe annet som kan være feil. Igjen, tusen takk.
  3. Mener at d ble mindre men at det fremdeles er der, har tatt ut ekstranøkkel å lagt hovednøkkel langt unna for at ingenting skal forstyrre, men likevel lyser startknappen etter mange timer. kan det da virke som det er noe før DDE som kjører strøm til DDE konstant eller er det jeg som tenker feil her?
  4. Oppdatering, har stått med rele utkoblet i noen timer men fremdeles ikke noe. legger ved video av hvordan koblingen på gassventilen høres ut når den blir plugget i. hvordan skal jeg tolke dette? Stemmer godt med at skjerm noen ganger bruker lang tid til å starte opp som ble nevnt tidligere så ser litt bort fra det for nå. IMG_3272.MOV
  5. Har ikke rukket å sjekke sikringer enda, men koblingen du sier på gassventil hører jeg godt at det går strøm igjennom så lenge batteriet er koblet til, hører en høyfrekvens pipelyd når den er koblet i som forsvinner når jeg kobler den ut. det kommer også ett klikk i fra den når den får strøm igjen (usikker på om det er normalt eller ikke). dynamo føles ikke varm. fikk også en feilkode på DDE: hovedrele idag, når jeg trekker ut det blir det stille i motorrom så skal la den stå nå å se om den sovner med det utkoblet
  6. Det kan være en mulighet, så langt har jeg funnet en som sitter bak på høyreside av innsuget som blir ganske så varm selv om bilen ikke blir kjørt
  7. ingenting som er ettermontert, har ikke sjekket reservehjulsbrønn, men har gått over alle sikringene i sikringsboksen og i motorrommet og alle er hele, får aktiv måling på 30E, 30L og 30G uansett hvor lenge bilen har stått, men vet ikke hvilke moduler som evt kan være koblet mot dette om gjør at den vekkes. tenker å sjekke litt rundt A468 - CID: Ekstern åpen krets (LVDS-datalinje) imorgen for å se om dette kan gjøre at den ikke sovner?
  8. Og er det noen som kan ha anelse på hva som driver å jobber i motorrommet? står sånn så lenge batteriet er koblet på å har strøm.
  9. Får feil på DDE: intelligent batterisensor, kommunikasjon. å den lille har vært avkobla siden jeg kjøpte bilen. så det er bare at den er utkoblet som utgjør den feilen og mest trolig ikke feil på IBS? (ukjent med systemet så var bare koblet inn når bilde ble tatt for å sjekke om det gjorde noen forskjell) har muligheten til å kjøpe meg en ny IBS imorgen men unødvendig om det er lite trolig at det er den som gir meg problemer. Kan det være noe så enkelt som at 30G rele er gåent? eller ville jeg da fått noen form for feilmld på det?
  10. Her er koblinga fra batteriet, så regner med det skal være riktig. skal jeg kjøpe en ny ibs å bare teste for å sjekke om det er feilen? forøvrig har diagnose blitt tatt ved iCarsoft og har ikke tilgang på andre diagnoseverktøy. men med tanke på at terminal 30E,30L og 30G ikke mister strøm uansett hvor lenge det står, kan dette komme av en defekt ibs som vekker de når de forsøker å gå i dvale?
  11. Hva er beste måte å teste om IBS er gåen? har ikke comfort access og har sjekket med diagnose og den leser riktig på åpen å lukket på alle dører. men kan det være noe galt likevel? er helt ny på BMW så setter stor pris på all hjelp jeg får
  12. Hei trenger litt hjelp Kjøpte en BMW E90 320d 2006 mod med m47 motoren for litt over 1 uke siden, og nå har jeg problemer med at den ikke går i dvale. Problemet ble først oppdaget på lørdag da jeg skulle hjem fra jobb og bilen starta ikke, ladda opp batteri og testet det og det viste seg å være gåent, så jeg kjøpte nytt med samme størrelse og fikk det registrert inn i bilen. Men problemet er at led på girvelger og startknapp aldri skrus av og jeg hører at det er noe som aktivt jobber i motorrommet. Dette stjeler strøm, men tar noen dager før batteriet blir flatt, men uansett så jo ikke bilen stå å jobbe i motorrom over natta. Feilkoder jeg får er bla A0B2 - CAS: Forsyning, Terminal 30E / 30L 4a27 - IBS kommunikasjon 4661 - DDE: Strømfosyning A468 - CID: Ekstern åpen krets (LVDS-datalinje) 43E2 - DDE: Gassventil, aktivering A3BB - Meldingsfeil (dørstatus, 0x2FC) mottakerinstrumentpanel, Sender CAS A3B2 - Meldingsfeil (terminalstatus, 0x130) mottakerinstrumentpanel, Sender CAS I tillegg holder Terminal 30E og 30L ca. 12,4v 30 min etter den er låst, samt Terminal 30G som har ca 12,2v etter en halvtime Kjenner også at 30G rele er varmt selv om bilen har stått hele dagen. Noen som har vært borti lignende eller har noen gode råd til hvor jeg burde begynne å lete? legger ved video av lyd som kommer fra motorrommet. filtered-156BAA8E-DCD5-45C3-B26F-EFEA25AAF421.mp4
×
×
  • Opprett ny...