Gå til innhold

Toga

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Toga's Achievements

  1. Av med dekslene igjen. Vel vel. Verdt et forsøk. Selv om jeg fikk bryti litt på stagget der den er festet på braketten så fikk jeg ingen umiddelbar følelse av at noe var løst.
  2. Hvir er denne braketten? Fra støtdempertårn til torpedovegg? Har mange timer foran der men aldri tenkt over det. Alt av bilter for øvrig forstilling er sjekka.
  3. Veldig diffust spørsmål. Men har en 2008 525d e61. Det klikker og klakker fra etated foran, men ikke konsekvent. Det kan skje når jeg svinger i rolig fart, kjører over humper, alt som på noen måte gir bevegelser i noe foran. Lyden kan komme ved nesten hver eneste hump den ene dagen og ingenting neste dag. Men det har blitt verre. Det er bytta fjærbeinslager, støtdemper, forstillingsdeler, stabilisatorstag. Har sjekket bremsene, bolter, skiver og klosser. Til og med byttet styrestag, noe som var helt bortkasta. Er helt rådløs egentlig. Virker som lyden flytter seg rundt. Først venstre, så høyre og av og til midt i. Noen ganger kan jeg føle lyden fysisk i bilen.
  4. Kan sjekke. Leste noe om det der at hvis abs sensor ikke satt riktig så kunne en få noen ymse tilbakemeldinger i pedal.
  5. Takk. Da starter jeg med fjæra og glidepinner. Får håpe set hjelper, også på "kneppet".
  6. 2015 F11 520d xdrive. Knirker i høyre caliper når jeg trykker på bremsen. Kommer også noe som føles som et "knepp" i pedalen. Mest fremtredende når jeg står stille eller kjører sakte. Ingen lyd fra bremsene ellers under kjøring. Skiver og klosser ser bra ut. Har demontert og smurt opp baksiden av klossene og sporene klossene sitter i. Smurte samtidig opp glideboltene. Sjekket boltene for festebøyla til caliper. Litt rådløs.
  7. Termostatene er nye. Fant ut av det. Veksleren som sitter på toppen av evaporator er en kombiveksler. La oss håpe det aldri blir lekkasje på den. Men lurer litt på hvorfor jeg har feil på auxiliary water pump, når jeg ikkebhar funksjon for å varme kupeen med restvarme på bilen. Er vel stort sett for de som har park varmer.
  8. Koblet på for å lese av siden jeg glemte skjermbilde i går. For syns skyld ville jeg sjekke tilkoblingene bak, kunne ikke se noe unormalt, men tok av alle 3 pluggene, satt de inn igjen og vipps så fungerte spjeldene igjen. Vet ikke hvordan det kan ha seg, men viktigste er at det virker igjen. De kodene det nå står "No" på var der før jeg koblet fra panelet. AUC sensoren og AUX vannpumpe har jeg fremdeles feil på. Sensoren er en ting, er bare en sniffer. Men den vannpumpa er jeg usikker på hvilken misjon har siden alt virker. Noe redusert kjøling på sommeren har jeg merka, men det kan være mengden gass. Men synes det tar litt lang tid før det begynner å blåse varmt. Trodde det var elektrisk tilleggsvarmer på denne, men klarer ikke finne den på dele oversikten på Koed eller GS.
  9. Jeg glemte å ta skjermbilde av feilkodene i går. Når jeg kalte opp ECU modulen IKHA, kunne jeg se at status på spjeldene kunne leses av. Bare en haug med temperaturer og sensorer. Blant annet har jeg en feil på AUC sensor. Men avlesning fra den virker ok. Skal lese ut etter jobb og poste feilkodene. Men det virker usannsynlig at samtlige spjeld skal gi seg samtidig. Eneste ventilen det kommer ut luft, men unntak av defroster på vindu, er ventilene til baksetet. (Håper for alt i verden at ingen av servoene må byttes, jeg har en stygg mistanke om hva som må demonteres og jeg syntes det var nok demontering for å bytte viftemotoren. Ikke kan jeg "prøve" et annet kontrollpanel heller for disse må vel kodes inn?
  10. Kontrollpanelet virker som det skal, består i alle fall funksjonstestinga til ISTA på tross av at jeg har en LIN bus feil. I helga bytta jeg viftemotor og regulator og av en grunn så blåser det nå kun ut av defroater kanalen på frontruta. Har kjørt igjennom spjeldtest med ista, skjer ingenting. Tok av dekselen foran luftekanalene som er i senter på dashbordet for å se om det var noen bevegelse der, men ingenting. Ikke et vindpust fra venstre, midten eller på passasjersida. Mener bestemt det virka før viftebytte, men mer tydelig nå, litt mer futt i den nye vifta. Stilt spjeld manuelt i iDrive til å kun blåse ned mot fotbrønnen og dashbordet men skjer ikke så mye da heller. Blir i det minste godt og varmt på frontruta. Men er det egne servoer og spjeld for venstre/høyre side og forbrønnene? Har 2 soners klima foran.
  11. Har en 2015 F11. Ikke vært noe problem de litt over 2 åra jeg har hatt bilen, men nå ser det ikke ut til at den vil blende ut motgående eller kjøretøy jeg tar igjen. Vipper kun fjernlys av og på. Har feilmelding på en temp sensor i venstre framlykt. Men ifølge Sulland har det ingenting å si for funksjon av lykta. Ikke noe jeg skulle bry meg så mye om heller. MEGET dyrt å fikse som de sa.
  12. Igjen så har jeg en tendens til å være uklar når jeg skriver. Det lukter nesten ingenting, og knapt varmt nok til å smelte noe videre under bilen. Ikke går den i 30 min og kupeen er maks 15-18 grader. Har opplevde at den varmer kupeen god og varm tidligere. Også at det starter å blåse varmt relativt raskt etter at varmeren er i gang. Jeg har en mistanke om brenner, at den av og til gir feilmelding i ISTA om kortslutning kan minne om en glødeplugg som ikke er helt frisk. Fristet til å kjøpe brennersett med glødeplugg. 4300 kr på Eurodel. Så rengjøre brennkammeret (varmeveksler samtidig). Hvis kretskort sitter enkelt til så kommer jeg nok til å ta ut det også. Forhåpentligvis slipper jeg unna med kun å ta av fremre del av hjulbuen.
  13. Hmm. Er allikevel ikke sikker på hvor effektiv den er. Hverken spesielt med lukt fra den, eller godt med snøsmelting under eksos. Er uansett fristet til å kjøpe settet med brenner og glødeplugg. Plukke det fra hverandre, rengjøre. Rense kretskort og dynke det i elektro beskyttelse. Bilen er snart 10 år gammel så litt nye deler kan ikke skade. Selv om man skulle tru det var laget av gull.
  14. Det var da som pokker. Nå starta den nå, varmt blir det og.
  15. Det er utfordringen jeg har 2 feilmeldinger på den. Den ene er pluggen. Den andre sier at det er en kortslutning et sted. Den vil overhodet ikke prøve å starte. Ikke en lyd. Kan hende jeg var litt uklar der.
×
×
  • Opprett ny...