Gå til innhold

Toga

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Toga's Achievements

  1. Termostatene er nye. Fant ut av det. Veksleren som sitter på toppen av evaporator er en kombiveksler. La oss håpe det aldri blir lekkasje på den. Men lurer litt på hvorfor jeg har feil på auxiliary water pump, når jeg ikkebhar funksjon for å varme kupeen med restvarme på bilen. Er vel stort sett for de som har park varmer.
  2. Koblet på for å lese av siden jeg glemte skjermbilde i går. For syns skyld ville jeg sjekke tilkoblingene bak, kunne ikke se noe unormalt, men tok av alle 3 pluggene, satt de inn igjen og vipps så fungerte spjeldene igjen. Vet ikke hvordan det kan ha seg, men viktigste er at det virker igjen. De kodene det nå står "No" på var der før jeg koblet fra panelet. AUC sensoren og AUX vannpumpe har jeg fremdeles feil på. Sensoren er en ting, er bare en sniffer. Men den vannpumpa er jeg usikker på hvilken misjon har siden alt virker. Noe redusert kjøling på sommeren har jeg merka, men det kan være mengden gass. Men synes det tar litt lang tid før det begynner å blåse varmt. Trodde det var elektrisk tilleggsvarmer på denne, men klarer ikke finne den på dele oversikten på Koed eller GS.
  3. Jeg glemte å ta skjermbilde av feilkodene i går. Når jeg kalte opp ECU modulen IKHA, kunne jeg se at status på spjeldene kunne leses av. Bare en haug med temperaturer og sensorer. Blant annet har jeg en feil på AUC sensor. Men avlesning fra den virker ok. Skal lese ut etter jobb og poste feilkodene. Men det virker usannsynlig at samtlige spjeld skal gi seg samtidig. Eneste ventilen det kommer ut luft, men unntak av defroster på vindu, er ventilene til baksetet. (Håper for alt i verden at ingen av servoene må byttes, jeg har en stygg mistanke om hva som må demonteres og jeg syntes det var nok demontering for å bytte viftemotoren. Ikke kan jeg "prøve" et annet kontrollpanel heller for disse må vel kodes inn?
  4. Kontrollpanelet virker som det skal, består i alle fall funksjonstestinga til ISTA på tross av at jeg har en LIN bus feil. I helga bytta jeg viftemotor og regulator og av en grunn så blåser det nå kun ut av defroater kanalen på frontruta. Har kjørt igjennom spjeldtest med ista, skjer ingenting. Tok av dekselen foran luftekanalene som er i senter på dashbordet for å se om det var noen bevegelse der, men ingenting. Ikke et vindpust fra venstre, midten eller på passasjersida. Mener bestemt det virka før viftebytte, men mer tydelig nå, litt mer futt i den nye vifta. Stilt spjeld manuelt i iDrive til å kun blåse ned mot fotbrønnen og dashbordet men skjer ikke så mye da heller. Blir i det minste godt og varmt på frontruta. Men er det egne servoer og spjeld for venstre/høyre side og forbrønnene? Har 2 soners klima foran.
  5. Har en 2015 F11. Ikke vært noe problem de litt over 2 åra jeg har hatt bilen, men nå ser det ikke ut til at den vil blende ut motgående eller kjøretøy jeg tar igjen. Vipper kun fjernlys av og på. Har feilmelding på en temp sensor i venstre framlykt. Men ifølge Sulland har det ingenting å si for funksjon av lykta. Ikke noe jeg skulle bry meg så mye om heller. MEGET dyrt å fikse som de sa.
  6. Igjen så har jeg en tendens til å være uklar når jeg skriver. Det lukter nesten ingenting, og knapt varmt nok til å smelte noe videre under bilen. Ikke går den i 30 min og kupeen er maks 15-18 grader. Har opplevde at den varmer kupeen god og varm tidligere. Også at det starter å blåse varmt relativt raskt etter at varmeren er i gang. Jeg har en mistanke om brenner, at den av og til gir feilmelding i ISTA om kortslutning kan minne om en glødeplugg som ikke er helt frisk. Fristet til å kjøpe brennersett med glødeplugg. 4300 kr på Eurodel. Så rengjøre brennkammeret (varmeveksler samtidig). Hvis kretskort sitter enkelt til så kommer jeg nok til å ta ut det også. Forhåpentligvis slipper jeg unna med kun å ta av fremre del av hjulbuen.
  7. Hmm. Er allikevel ikke sikker på hvor effektiv den er. Hverken spesielt med lukt fra den, eller godt med snøsmelting under eksos. Er uansett fristet til å kjøpe settet med brenner og glødeplugg. Plukke det fra hverandre, rengjøre. Rense kretskort og dynke det i elektro beskyttelse. Bilen er snart 10 år gammel så litt nye deler kan ikke skade. Selv om man skulle tru det var laget av gull.
  8. Det var da som pokker. Nå starta den nå, varmt blir det og.
  9. Det er utfordringen jeg har 2 feilmeldinger på den. Den ene er pluggen. Den andre sier at det er en kortslutning et sted. Den vil overhodet ikke prøve å starte. Ikke en lyd. Kan hende jeg var litt uklar der.
  10. Ser om det er mulig å finne et servicekit. Det som bekymrer meg er at det ikke er liv i den i det hele tatt. Hører ingenting. Vanligvis høres det susing fra den så og si med en gang. De gangene den prøvde å starte men stoppet etter kort tid så antar jeg at det er fordi den ikke tenner eller er nedsota. Har lest at hvis den feiler for mange ganger så går den i lås. Men ifølge diagnosen så er den åpen og ikke i lås.
  11. Jeg har en på hånda til 5000 fra en 2016 vrakbil. Men den er ikke sjekka så jeg vet ikke før den er montert om den virker eller ikke. Mye jobb. Er jo garanti, men kan kanskje gå på en smell hvis jeg benytter garantien. Får sikkert slengt i trynet at det er jeg selv som har montert, blablabla.... Ser ut som jeg har fått kontroll på delene, fant delekatalogen på nett. Spørsmålet er om jeg skal bytte kun glødepluggen og prøve, eller om jeg rett og slett skal ta med ny brenner samtidig. Om det er kontrollenheten i seg selv som er gåen så er jeg litt kjørt. Med fjernkontrollen starter nå i allefall klima anlegget i bilen.
  12. Nå har jeg den originale fjernkontrollen så det ser ut som det går greit å programmere opp igjen hvis nødvendig.
  13. Der Thermo Evo fant jeg ut. Eurodel selger Webasto sin til 17.000. Men glødeplugg kit, inneholder ikke det brennkammer? Selv om jeg fint klarer å demontere både fanger og varmer så har jeg for lite kunnskap om de innad. Sitter det andre komponenter rundt som den er avhengig av? Men unntak av en ventil og en pumpe ser jeg. Men ellers så ser det ut som alt er integrert. Men så er det jo selvfølgelig dette med fjernkontrollen også, som jeg helst vil slippe å betale et verksted en formue for å programmere opp igjen. Selv om jeg ser at ISTA har en prosedyre for det innebygd. Hva med 8011D0 short circuit plug independent heater. Er det samme sak? Feilen kommer opp etter start av varmer så antar at det er en del av samme greia.
  14. Det har du rett i. 2015 520xd B47
  15. Glødeplugg og brennkammer å få kjøpt som kit løst ser jeg. Finner ikke på koedbmw, gs eller eurodel. Men autodoc har. Men settet koster 4000 kr, og en helt ny 4kw varmer fra Eurodel koster 11000. Så jeg vet ikke, komplett ny varmer burde forsåvidt være bænkers.
×
×
  • Opprett ny...