Gå til innhold

M20B20

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

M20B20's Achievements

  1. Takk for informativt innlegg! Kanskje dieselmotor er det tryggeste å gå for her likevel. Glad for å høre at du har en god bil.
  2. Takk for innspillet!
  3. Hei, hva ble enden på visa her? Jeg lurer på å kjøpe en 2-serie selv med samme motor, men jeg er litt usikker når jeg leser slikt som dette.
  4. Takk for svar! Det er jo betryggende lesning. Men slikt som dette gjør meg mer usikker: https://www.bimmerforums.co.uk/threads/bmw-1-5l-b38-engine-vanos-solenoid.590777/ Fant denne på dette forumet også: Og denne videoen: Motorfester, fuktsperre og slikt ser jeg på som bagateller, men om motoren nærmest spruter deler inn i sitt eget indre og risikerer reperasjoner på 60 000 er det ikke så fristende. Når det er sagt er det likevel alltid mye skummelt som dukker opp samme hvilken bil en lurer på å kjøpe.
  5. God dag! Jeg er på utkikk etter en brukt 7-seter, og lurer litt på om 2-serie Gran Tourer kunne passet. Jeg er i utgangspunktet ikke så interessert i diesel, siden det for det meste er korte turer vi kjører. Jeg tror derfor B38-motoren er mer passende for oss. Jeg ønsker som alle andre enn bil som ikke er et eneste stort pengesluk i vedlikeholdsutgifter, så hvis denne motoren er risikabel sånn sett dropper vi det, men fra hva jeg har lest så langt virker de relativt greie. Hva er deres erfaring og kunnskap med denne motoren? Trøbbel med VANOS virker ut til å være en gjenganger (har sett mange bilder av styreventiler/aktuatorer som går helt i oppløsning og sender deler videre ned i motoren), og så nevnes det også slakk i registerkjedet på tidligere modeller. Vet dere fra hvilken årgang registerkjedene ble bedre? Burde VANOS-aktuatorene og registerkjedet rett og slett bare byttes preventivt, selv om den aktuelle bilen virker grei ut? Jeg er takknemlig for svar! Hilsen Andreas.
×
×
  • Opprett ny...