Gå til innhold

Sunne

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW F11 520D

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Sunne's Achievements

  1. Ja, dette har jeg stussa på. Syns jo det er rart om det ikke er samme rutine i alle land. At dem har ett vist skjema å følge? Er jo liten tvil om at andre komponenter påvirkes av gåen egr.
  2. Frykter det er tilfellet. Men syns jo det er veldig spesielt at kravet som er satt ikke er satt for alle. ( mye mulig det er det også, at det bare ikke blir praktisert) For jeg finner faktisk ingen annen dokumentasjon på dette, eller saksdokumenter fra søksmålet 😅
  3. Nylig bytta EGR og kjøler på garantien. Denne var helt gåen. Grunnet dette har både dpf og turbo tatt kvelden. byttet dette selv før jeg sendte bilen til BMW. Jeg VET at løpet er forsent for meg, da jeg byttet delene FØR jeg sendte bilen til BMW. Men! Jeg må si jeg syns BMW har gitt ut manglende informasjon om egr bytte og garantien. Denne garantien er jo ett resultat av ett søksmål mot BMW. Der er det da satt en rekke «krav» til hva BMW skal gjøre for å rette opp skaden. Jeg lette lenge før jeg fant denne informasjonen, men etter å ha lest den, lurer jeg på om BMW sluntrer unna kravene som er satt. utifra dette kontrollskjema for forhandlere i USA, vil det si at om egr er gåen. Så skal dpf og turbo sjekkes, er det ødelagt skal dette også repareres eller erstattes. Hvorfor blir ikke denne praksisen gjort overalt? Eller informert om av BMW? legger ved link https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10152288-9999.pdf
  4. Absolutt ikke umulig! Ikke bytta det! har hatt i tanken at det kan være en foring i drivverket ett.
  5. Litt verre på kald, men ikke mye.
  6. Automat.
  7. Var risting fra før, men ble verre. Gått over å sjekket fester og byttet motorfester på nytt uten bedring. Det har vært mye på en gang, så vanskelig å si hva som kommer av hva.
  8. 2012, F11 520D N47, 217 000km. (ikke byttet registerkjede) Hadde svak risting i motor. Byttet motorfester, girkassefeste og oljetrykk sensor. Etter dette begynte marerittet å motoren rister vanvittig på tomgang. Ved å øke turtallet til 1200 omdreininger forsvinner ristingen. Har nå bytta dyser, luftmassemåler, turbo, åpnet dpf’n, renset alle komponenter til turbo og eksos, olje filter, dieselfilter. Finner INGEN åpenbare feil, å begynner å bli rådvill. Håper noen har forslag til hva det kan være.. leste ett sted at det kunne virke som ett EGR problem. Den er det vel garanti på, så det er vel bare å levere den til Bilia eventuelt.
×
×
  • Opprett ny...