Gå til innhold

FiGus

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E91 320XDAT

FiGus's Achievements

  1. Sjekket litt i dag og kan ikke se noe bevegelse i beholderen når jeg ruser eller vrir rattet fram og tilbake, så dette kan vel tyde på gåen servopumpe !? Det er trangt og vanskelig å sjekke tannstang ovenfra, men kunne ikke se noen kabler inn på denne med hjelp av en god lommelykt. Reima går fint rundt, uten noen ulyder, så dermed regner jeg med at vibrasjonsdemper, strammer og belte er ok. Har i tillegg sjekket 3 sikringer som var nummerert under "rattsymbol" visuelt og med multimeter og disse var i orden. Min konklusjon da er et det mest sannsynlig er servopumpe. Får få mer kyndige bilfolk enn meg til å undersøke nærmere. Takk for all god hjelp fra dere her 🙂
  2. Takk Lars ! Da får jeg sjekke nærmere at servopumpa fungerer og gir trykk. Regner med at jeg klan se dette ved å ta av lokket på beholderen og ruse litt.
  3. Hei dere ! Tusen takk for innspill alle sammen. Flere ting jeg må sjekke her skjønner jeg. 🙂 Kommenterer etter hvert som dere har svart og håper på flere gode tips. - Pumper pumpa olje? - Eeehh, jeg tror det uten at jeg har sett det direkte. Det skal sjekkes nøyere i helga. - Har du gått over belte, beltestrammer(e) og vibrasjonsdemper? - Nei, ikke spesifikt. Dette vil jeg også sjekke. Hvor finner jeg vibrasjonsdemperen ? - Viktig å huske på at E90 også kommer med elektrisk servo. Motor sitter da i tannstang. - Som nevnt så er (var) jeg mekaniker, men ikke bilmekaniker, så derfor tillater jeg meg å stille noen kanskje dumme spørsmål; Hvordan ser jeg om det er elektrisk servo ? Hvis el.servo, finnes det da en sikring som kan være røket ? Det er dette som gjør meg litt forvirret at servo'n kuttet ut mens bilen sto stille med motoren avslått. Mvh Finn G.
  4. Hei ! Lurer på om noen her kjenner til dette problemet: Kjørte ca 15 min hjemmefra og alt fungerte helt normalt. Stoppet og slo av motoren ca 10 min og da jeg startet og skulle kjøre videre igjen virket ikke servostyringen. – Ingen forvarsel på noen som helst måte. Jeg har hatt E30-325 uten servostyring så jeg vet hva BMW med tung styring er, men dette er hakket verre. Etter at dette oppsto har jeg skiftet servooljen, luftet flere ganger etter instruksjon fra BMW-mekanikker, skiftet en banjobolt fra servopumpe til tannstang, men ingenting av dette har hjulpet. Siden jeg er maskinmontør av fag har jeg kjennskap til mekanikk og syntes derfor at det vil være høyst merkelig at noe mekanisk som styring skal bryte sammen når bilen står stille. Det virker nærmest som om en sikring har gått, men er det noe slikt på servostyringen da ??? Noen her som har opplevd noe liknende og har tips til hva som kan ha skjedd ? Takker for svar på forhånd 😊
×
×
  • Opprett ny...