Gå til innhold

ArildR.

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

ArildR.'s Achievements

  1. Det slo meg plutselig hva dette kan være. Har du sjekket innsug for karbonoppsamling? Fører jo til at ventilene ikke klarer å slippe gjennom nok luft. Ved fullt pådrag så klarer den det nok men på lavt pådrag så er det muligens ikke nok luft som kommer gjennom.
  2. Har faktisk ikke testet å kjøre bilen i sportmodus men jeg har testet i manuell med rattgir. 4-5 giret legger jeg hvertfall merke til det. Det som plager meg er at dysene er sprett nye. Men de jeg leverte hos her (moeauto i stavanger) ser noe avvik på #3 kontra resten. Jeg har både ista og heftig diagnoseutstyr og det gir ingen feil på noe. Redd den kan bli stående hos forhandler som har innleid mekaniker lenge jeg.
  3. Er mildt pådrag her også, men vibrerer ganske mye mellom ca 1300-2000 isj rpm. Spesielt ved litt mer belastning som i bakker etc. gir jeg bånn gass så virker det som den ikke rister.
  4. Forhandler tar tak i dette. Hadde den inne for en feilsøk men fikk beskjed om at hvis det ikke var noe åpenbart så ville forhandleren ha bilen til seg for reparasjon. Men er selvfølgelig interessert i å lære mer å gi input til forhandleren som skal fikse dette. De holder til 3 timer borte så derfor er det ønskelig for min egen del å finne ut så mye som mulig så jeg slipper å vente i evigheter på mye feilsøking fra deres side. Liten forhandler men virker seriøs og vil ordne opp 😊
  5. Hei! Har en 2014 bmw x3 f25 2.0 xdrive. Akkurat kjøpt den og den rister veldig/vibrerer ved pådrag. Denne har nytt dieselsystem, nytt regkjede og nye dyser pga pumpa røk. Hatt den på verksted nå og eneste de kan se er under smooth running test er ene dysa verdi på nesten 5 mens de andre er gode. Kan det være dysa som gjør dette? Eller noen som vet andre årsaker til at bilen rister sånn ved pådrag? Typisk i mellomregisteret mellom 1300-2000 rpm.
×
×
  • Opprett ny...