Gå til innhold

E34 M5 Touring


///MPower
 Share

Anbefalte innlegg

kjøpt meg ny M5 Touring. 92 mod. nr: 041 av 891 stk produserte.

skal prøve og få handlet inn deler iløpet av høsten og vinteren så den er klar til neste sesong.

det som skal gjøres er:

-fk coilovers konigsport, justerbart i hardhet KJØPT

-supersprint eksos, ta vekk katalysator, alt nytt av fester og oppheng

-ny forskjerm pga bulk

-sorte lykter rundt om, må sote baklykter selv

-19" bbs lm kopifelger fra usa. 10" og 8.5"

-tårnstiver KJØPT

-avstivingsramme travers foran fra gs performance

-gs performance shortshift KJØPT

-poly foringer i hele understellet KJØPT

-m tech 2 ratt

-toning av ruter

-skifte til s50b32 kjedestrammer KJØPT

-bytte ledningsnett i bakluken pga brudd i noen ledninger

-opphengslager mellomaksling

her kommer noen bilder. kommer mer når jeg begynner og skru.

jr3yeitk5elvyt7w133k.jpgpz90886xje1xchi30jmk.jpgymxl80melqiq5chyu3m0.jpg8why893dfn0ev1qnqgjb.jpgw89vovelnb9f7pah3ghu.jpgww8yvjahxjd9pjoicqpk.jpgy7me1sg7jzgqeks1vjeb.jpg9gyzpbubw1aahpdwwquv.jpg2n1idbmvf8vrpi2tadcz.jpgg593qk0wh0ke0lqlqz3o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

takker.

har bestilt coilovers og noe annet smådill til understell så venter bare på pakken.

baklykter får du ikke til disse, får jo bare blinkersglasset som må kuttes ut og limes på plass da men det er hvitt, vil ikke ha det når jeg skal ha sorte de lykter.

bilen er et godt utgangspunkt og så godt som rustfri, og den var BILLIG i forhold til hva jeg fikk for min gamle og hva de ligger til ellers.

her er felgene jeg sikler på for tiden.

dusnynkmwmp3c1dvfqxj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som fikk denne ja.. Var selv sammen med en kompis og kikket på den. Motoren virket veldig bra, men understellet var slitent så det holdt! :)

Ser at du har planer om å bytte kjedestrammer. Vurderer å gjøre dette på min egen M5, men kvier meg litt fordi jeg ikke vet helt hvordan det skal gjøres. Har du erfaringer med å bytte denne tidligere...? Info? Tips?

8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den er slapp i understellet, men resten av bilen er ganske bra. motor var veldig fin gange på, eneste er den svetter litt på oljeretur fra topp til blokk, typisk så mangler den o-ringen som skal være der, og den kjedestrammeren svetter litt også.

angående kjedestrammer så vil jeg ikke gjøre det selv for virker litt komplisert, bedre og gjøre det på verksted der de har peiling, hvis det skjer noe etterpå så har du hvertfall en garanti.

her er en guide hvertfall

http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/128111-s50b32-chain-tensioner-upgrade-s38b36-s38b38.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ikke mye som skjer med bilen, handler inn alt før jeg begynner på den.

har også fått tak i gromme bremser, e32 750i 4stemplet kalippere, samme som også står på alpina b10 biturbo e34. disse er 324x30.

sorte de lykter skal også være på vei.

nå prøver jeg og få tak i s38b36 svinghul, dette fordi at det veier ca 5,5kg og er enkelmasse, standard på s38b38 er dobbelmasse og ca 14kg, så med håper det blir en del mer respons og kvikkere bil med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...