thraks Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Hei Hvor ligger bremsekraftforsterker på 1997 mod BMW 525tdsa og hvor etterfyller/fyller man bremseveske? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Under kupèfilter, på venstre side i motorrom (førerside). Ta ut kupèfilter og ta vekk lokket, som jeg har ringet rundt med rosa. Ta vekk gummilisten som jeg har markert med blå. Der det er en gul ring, der kan det hende det sitter en panserføler, plugg ut den kontakten som er på denne. Der jeg har satt rød ringer, der er det clips som må løsnen. Den som er ved dempertårn, det er en metall låsephake, dra denne rett ut, mot fronten av bilen. Klem sammen. Den røde ringen som er mer mot frontruten av bilen, den marker den store plastikklåsen som er rundt røret som går inn til kupè . Forskjellige løsninger på dette, beroende på modell av kjøretøy. Den grønne pilen indikerer hvilken vei du skal vri røret, for å firgjøre boksen som ligger over bremsekraft forsterker. Nå kan du løfte hele "kassen" for kupèfilter, rett opp. Sitter mest sannynslig litt limt fast, men dra godt å lirk litt, så går det. Oppe ved gassdemper til panser, så går denne kassen i ett spor, bak noe anne plastikk. Derfor må kassen lirkes litt. Kan hende det er mye vann rundt bremsekraft forsterker, er det ikke det, så er det vel og bra. Er det tett er dreneringshullet tett (dette er noe som ofte forekommer pga. løv osv.). Bruk fingrene og "rot" litt nde i bunn, under bremsekraftforsterker, så finner du dreneringshullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thraks Skrevet November 1, 2009 Forfatter Share Skrevet November 1, 2009 Takker så mye for opplysningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Bare hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hitman2011 Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Hei jeg har fått vann i bremsekraftforsterkeren og sliter nå pga det er minusgrader ute, var på mekonomen og dem sa at dem hadde fjernet vann der, men bare ei uke etter er det samme problem, jeg vurderer å gå tilbake til dem å klage, vet ikke om det hjelper, kan noen hjelpe meg, hva bør jeg gjøre ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Desember 12, 2012 Share Skrevet Desember 12, 2012 Hadde samme problem på min, tok ut vakumslangen på bremsekraftforsterkeren og sugde ut myyye vann...blåste rundt inni der med blåsespiss og hadde inn litt smøremiddel etterpå. Ble helt bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dag sverre lange Skrevet Mars 19, 2013 Share Skrevet Mars 19, 2013 hva brukte du av smøremiddel? noe som er bedre en noe annet? er så lei at jeg har lyst til og fylle hele greia med frostveske så det ikke fryser!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmern321 Skrevet November 24, 2013 Share Skrevet November 24, 2013 har samme problemet att pedalen sitter bom fast i frost Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå