espenwang Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Jeg har fått et problem med bilen min. Det er at den har blitt helt kraftløs, klarer så vidt få den opp i fart. Bilen har mest kraft når pedalen er halveis inne, og blir slappere og jo lenger jeg trykker den inn. Bilen sviver ellers fint på tomgang. Noen som har hatt liknende problem eller som kan vite hva det kan være? Bilen har gått 230.000km om det er til noen hjelp. Mvh. Espen W. Johannesen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 sikkert veivakselsensoren eller kammakselsensoren som har tatt kveld, er en vanli feil på m52 motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenwang Skrevet Januar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2010 Takk for svar. Vet du hvor disse ligger og om det er greit å måle seg fram til om de er gåene? Mvh. Espen W. J. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 de sitter en rett oppfor veiv-reimhjulet og en på venstresiden fremme på toppen hvis du har enkel vanos, har du dobbel er det to på toppen (asså på både høyre og venstre) beste er å få tatt en diagnose for da ser du om der er dem som tuller. vær obs på at noen diagnoseprogrammer viser kammakselsensor for både den og veivakselsensoren, men uan sett hvis du får opp feilkode på en av dem så kan det være like greit å bytte begge (gjorde jeg i affal) ganske enkel jobb å gjøre selv. men vil som sakt anbefale å få tatt en diagnose på den først så får du garantert se ka som er årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nordsidetuning Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 Jeg har fått et problem med bilen min. Det er at den har blitt helt kraftløs, klarer så vidt få den opp i fart. dette er vanlig på 520 nei lese ut bilen da skulle det duke opp noen feil hvor kommer du fra kan chekke det hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rindegut Skrevet Januar 18, 2010 Share Skrevet Januar 18, 2010 det kan vere at katalysatoren har tettet seg, min tetta seg og da var de ikke kraft i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenwang Skrevet Januar 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2010 Har hørt at det har kommet noen raslelyder inni katalysatoren, men problemet skal vel ikke problemet komme så plutselig? Hvordan kan jeg sjekke om det er den da? Takker for alle svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325icab_88 Skrevet Januar 19, 2010 Share Skrevet Januar 19, 2010 Skjedde samme på min Fiat. Katalysatoren raste. La den stå og gå litt og kjenn på eksosen som kommer ut. Er den unaturlig varm er det mest sannsynlig katalysatoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espenwang Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2010 Det var ikke katalysatoren eller LMM. Bilen blir bare værre å værre, den er nesten ikke kjørbar nå. Den sperrer på rundt 3000rpm når den har vært under belastning. Virker nesten som den ikke får bensin ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 21, 2010 Share Skrevet Januar 21, 2010 Sjekk at belgen fra lmm og inn til spjeldhuset er hel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pittball Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Har du funnet ut noe her eller? Sliter med det samme på min bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 som nevnt flere ganger. Ta en diagnose - det er slik man "finner ut ting" på nyere biler. Evt begynne å kjøpe deler og bytte en etter en.. ikke en god løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dufniall Skrevet Mai 1, 2010 Share Skrevet Mai 1, 2010 Hvordan gikk det med denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oldschool bimmer Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 Hvordan går det med denne? Har samme problemet med min 320i, leste også om en annen her inne med samme problemet på sin 320i. Mistenkelig Sinden du mest sannsynlig også har m52tub b20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 10, 2015 Share Skrevet Mars 10, 2015 Den samme oppførselen får du også hvis vaieren til cruise kontroll/asc har hoppet av eller røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå